کد خبر: ۳۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق اصناف کرمان اعلام کرد:
رئیس اتاق اصناف کرمان یادآور شد: اصناف برای دریافت کد بهداشتی باید یکسری تعهدات بدهند و بر این اساس استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی کردن سطوح اجباری است و باید حتماً رعایت شود.

رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای صنفی استان کرمان کد بهداشتی اخذ کرده اند و ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

به گزار ش مهر، با شیوع کرونا کرمان هم مانند بسیاری از نقاط کشور تحت تأثیر این ویروس قرار گرفت و در یک برهه زمانی بسیاری از اصناف تعطیل شدند و فقط کسب و کارهای ضروری می‌توانستند به فعالیت خود ادامه دهند. اما با گذشت زمان کم کم این شرایط تسهیل شد و اصناف توانستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به بازگشایی کنند. این در حالیست که همچنان بعضی از واحدهای صنفی باید تعطیل باشند.

بازار مسقف و پاساژهای کرمان تا روز گذشته مجاز به فعالیت تا ساعت ۱۹ بودند و با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا ساعت کاری آنها به ۲۱ افزایش یافت. همچنین آرایشگاه‌های مردانه و زنانه هم که تا روز گذشته مجوز فعالیت نداشتند هم مجاز به بازگشایی شدند. در خصوص آخرین وضعیت اصناف در شرایط کرونایی با رئیس اتاق اصناف کرمان گفتگو کردیم.

همکاری ۹۰ درصدی واحدهای صنفی کرمان با ستاد مقابله با کرونا

یوسف جعفری در این زمینه به مهر گفت: اکثر واحدهای صنفی از سوم اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: طبق اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا بازار مسقف و پاساژها می‌توانند تا ساعت ۲۱ فعالیت داشته باشند، ضمن اینکه فعالیت‌های آرایشگاه‌های مردانه و زنانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

جعفری ادامه داد: اما همچنان برخی صنوف مانند مراکز بازی و تفریحی، گیم نت‌ها، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریاها، گرمابه‌ها، استخرها، تالارهای پذیرایی، روز بازارها، نمایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی همچنان تعطیل است. همچنین فعالیت رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، طباخی‌ها و فست فودها صرفاً به صورت بیرون بر مجاز است.

رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی کرمان از مصوبات ستاد استانی کرونا تمکین کرده‌اند، افزود: در این مدت اصناف همکاری خوبی برای حفظ سلامت جامعه داشته‌اند که جا دارد از آنها تشکر کنم. البته مواردی از تخلف (حدود ۷ درصد) هم مشاهده شده که با همکاری اماکن با آنها برخورد شده است.

وی گفت: با توجه به افزایش ساعت کاری بازار مسقف و پاساژها تا ساعت ۲۱ شب؛ مأموران ما بعد از این ساعت فعالیت اصناف را رصد می‌کنند و در صورت تخلف برخورد لازم انجام می‌شود.

لزوم همکاری مردم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در واحدهای صنفی

جعفری در خصوص اخذ مجوز بهداشتی واحدهای صنفی اظهار کرد: در ابتدا سایت اعلام شده به دلیل ترافیک بالا دارای اشکالاتی بود که سعی شد این مشکل از طریق اتحادیه‌ها رفع شود. در حال حاضر اکثر واحدهای صنفی استان کد بهداشتی را اخذ کرده و پشت شیشه‌های مغازه‌هایشان نصب کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف کرمان یادآور شد: اصناف برای دریافت کد بهداشتی باید یکسری تعهدات بدهند و بر این اساس استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی کردن سطوح اجباری است و باید حتماً رعایت شود.

وی در خصوص اعمال پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی عنوان کرد: پروتکل‌های بهداشتی به صورت قابل قبول در واحدهای صنفی رعایت می‌شود؛ محلول‌های گندزدایی سطوح تهیه شده و در اختیار اتحادیه و سپس زیر مجموعه‌ها آنها قرار داده شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در زمینه تأمین ماسک و دستکش مشکلاتی وجود داشت که در حد توان تهیه و بین واحدهای صنفی توزیع شده است، افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام در مغازه‌ها به صاحبان واحدهای صنفی اعلام شده که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزی در ورودی واحد خود قرار دهند. مشتریان باید بیرون از واحدهای صنفی حضور داشته باشند و به نوبت وارد مغازه شوند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متر افراد از یکدیگر به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا گفت: نیاز است مردم در این زمینه همکاری داشته باشند و سعی کنند به نوبت وارد مغازه‌ها شده و خریدشان را انجام دهند.

منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)