کد خبر: ۳۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی:
معلوم نیست همسر ساعد مراغه‌ای با چه نگاهی به مسئولیت‌های دولتی اینگونه با شوهر خود سخن می‌گفت ولی این نکته را می‌توان از لحن سخنان او به اجمال فهمید که از شرایط حکومتی دوران پهلوی ناراضی بود و با این برخورد زیرکانه آن نارضایتی را به زبان می‌آورد. حق هم داشت، چون رژیم پهلوی یک رژیم وابسته، فاسد و منحط بود و کارگزاران آن رژیم در خدمت بیگانگان بودند و اقداماتشان خیانت به مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «افتخارآفرین باشید» نوشت: نقل است که ساعد مراغه‌ای از نخست‌وزیران دوران پهلوی به عنوان بخشی از خاطرات زندگی دولتی خود می‌گفت: زمانی که نایب کنسول شدم با خوشحالی پیش زنم رفتم و این خبر داغ را به اطلاع او رساندم، اما او با بی‌اعتنایی سرش را جنباند و گفت خاک بر سرت کنند، فلانی کنسول است، تو نایب کنسولی؟ مدتی گذشت و من کنسول شدم و اینبار با خوشحالی بیشتر، خبر را به او دادم. باز هم با بی‌اعتنائی گفت خاک بر سرت کنند، فلانی معاون وزارت امور خارجه است و تو کنسولی؟ زمانی که معاون وزارت امور خارجه شدم، باز گفت خاک بر سرت، فلانی وزیر امور خارجه است و تو معاون او هستی؟ فکر می‌کردم وزیر امور خارجه بشوم، کار تمام است ولی خبر وزیر خارجه شدنم را که شنید گفت فلانی نخست‌وزیر است و تو وزیر هستی؟ خاک بر سرت. تا آنکه بالاخره نخست‌وزیر شدم و هنگامی که به خانه رفتم منتظر بودم که خانم دیگر حرفی غیر از تحسین برای گفتن نداشته باشد ولی با تعجب بسیار دیدم او با شنیدن این خبر به من نگاهی کرد و سری جنباند و آهی کشید و گفت: «خاک بر سر ملتی که تو نخست‌وزیرش هستی».

معلوم نیست همسر ساعد مراغه‌ای با چه نگاهی به مسئولیت‌های دولتی اینگونه با شوهر خود سخن می‌گفت ولی این نکته را می‌توان از لحن سخنان او به اجمال فهمید که از شرایط حکومتی دوران پهلوی ناراضی بود و با این برخورد زیرکانه آن نارضایتی را به زبان می‌آورد. حق هم داشت، چون رژیم پهلوی یک رژیم وابسته، فاسد و منحط بود و کارگزاران آن رژیم در خدمت بیگانگان بودند و اقداماتشان خیانت به مردم بود.

این نگاه منفی به مسئولیت‌های حکومتی را نمی‌توان به یک نظام مشروع و مردمی مانند نظام جمهوری اسلامی تعمیم داد، زیرا این نظام فراهم آمده از خون صدها هزار شهید و فداکاری‌های میلیون‌ها زن و مرد فداکار، جانباز، ایثارگر و خدمات مخلصانه خیل عظیمی از تلاشگران عرصه‌های مختلف در طول چهار دهه گذشته است. اگر نظام جمهوری اسلامی یک نظام حکومتی مستقل و ضداستکباری نبود و در برابر سلطه‌گران نمی‌ایستاد، با اینهمه دشمنی از ناحیه قدرت‌های مستکبر و سلطه‌گر مواجه نمی‌شد. همین روزها که دولت آمریکا تلاش می‌کند به شکل‌های مختلف حتی با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل و ارائه پیشنهادها و قطعنامه‌های جدید فشارهای بیشتری به جمهوری اسلامی ایران وارد کند، این تلاش مستکبرانه و البته مذبوحانه نشان‌دهنده استقلال جمهوری اسلامی ایران است و همین کینه‌ورزی‌ها نشان می‌دهند که سردمداران قلدرمآبی بین‌المللی احساس می‌کنند وجود نظام جمهوری اسلامی ایران با منافع نامشروع و چپاولگرانه آنها در تضاد است. این ویژگی، به کار بزرگی مربوط می‌شود که امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه با سوزاندن ریشه رژیم شاهنشاهی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی انجام داده و به همت والای مردم ایران مربوط می‌شود که به ندای امام خمینی لبیک گفتند و در تمام عرصه‌ها بالاترین فداکاری‌ها را از خود به نمایش گذاشتند و علاوه بر به پیروزی رساندن اصل انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس، در برابر تحریم‌ها و در برابر فشارهای مختلف سیاسی و تبلیغاتی و فرهنگی و اقتصادی ایستادگی و مقاومت جانانه کردند و از استقلال و شرف و عزت خود پاسداری کردند. به همین دلیل است که مسئولیت داشتن در نظام جمهوری اسلامی افتخار است و البته فرصت مغتنمی که باید از آن حداکثر بهره‌برداری را به عمل آورد.

در کنار این واقعیت، نباید از آفاتی که در کمین نظام جمهوری هستند غفلت کرد. آفت مستی قدرت، آفت فساد مالی، آفت فاصله گرفتن از مردم، آفت جنگ قدرت، آفت تفرقه و آفت غرق شدن در زندگی اشرافی و نادیده گرفتن رنج‌های مردم. اینها آفت‌هائی هستند که متأسفانه اکنون مسئولین نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند. همین حالا که ماه ضیافت الهی است اخبار نگران‌کننده‌ای درباره جنگ قدرت بر سر تصاحب کرسی ریاست مجلس یازدهم و سایر کرسی‌های اسم و رسم‌دار آن به گوش می‌رسد. نزدیک ۱۰ نفر، سودای ریاست مجلس در سر دارند، بعضی از آنها در شب‌های ماه رمضان به جای خواندن دعای افتتاح و ابوحمزه، جلسات تقسیم مناصب برگزار می‌کنند و حتی آموزش چگونه به صندلی چسبیدن می‌دهند. اصلاح‌طلب‌ها که خراب کردند، حالا نوبت اصولگراهاست که نشان بدهند در عرصه امانت‌داری ملت چندمرده حلاجند.

در قوای دیگر هم آفت‌ها به سراغ مسئولین آمده‌اند. همه در معرضند و بی‌عملی، شعارزدگی، غفلت از مشکلات مردم و افتادن در دام جنگ قدرت غوغا می‌کند. پیام اصلی ماه رمضان که ماه ضیافت الهی است به تمام مسئولین نظام جمهوری اسلامی اینست که قدر موقعیت و مسئولیتی که در اختیارتان قرار گرفته است را بدانید و این واقعیت را هم بدانید که مناصب، موقتی هستند و همانطور که امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود اگر وفاکننده بود به کسانی که قبل از شما در این مناصب بودند وفا می‌کرد. پس کاری کنید که همگان به عملکرد شما در مسئولیت‌هائی که دارید افتخار کنند و نظام ارزشمند جمهوری اسلامی را به وضعیتی نرسانید که مخاطب سخن همسر ساعد مراغه‌ای شوید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)