کد خبر: ۳۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اعلام کرد:
فاطمه السادات حسینی با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است اظهار کرد: حدود ۹۰۰ هزار نفر زنان شهری و ۷۰۰ هزار نفر آمار زنان روستایی استان است که در تعداد زنان جوان رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است اظهار کرد: حدود ۹۰۰ هزار نفر زنان شهری و ۷۰۰ هزار نفر آمار زنان روستایی استان است که در تعداد زنان جوان رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

فاطمه السادات حسینی امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: سند "ارتقاء وضعیت زنان و خانواده" سند خوب و راهبردی است که به افزایش تعامل و هم افزایی مدیران استان در حوزه زنان و ارتقاء جایگاه زنان و تحکیم بنیان خانواده کمک می کند و آسیب ها و ظرفیت های هر شهرستان تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است اظهار کرد: حدود ۹۰۰ هزار نفر زنان شهری و ۷۰۰ هزار نفر آمار زنان روستایی استان است که در تعداد زنان جوان رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

حسینی تصریح کرد: کرمان در آمار زنان سرپرست خانوار رتبه چهارم کشور را دارد و در نرخ اشتغال زنان رتبه چهاردهم و در نرخ بیکاری دختران تحصیلکرده رتبه شانزدهم کشور را داریم و دلیل این است که تحصیلات دانشگاهی بانوان استان کرمان نسبت به برخی استان ها بیشتر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: کرمان رتبه نخست کشور را در مشارکت اجتماعی زنان دارد و ۳۰۰ دهیار و عضو شورای شهر استان خانم هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های شاخص اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در سال گذشته اظهار کرد: ۲۲۰۰ بانوی کارآفرین در استان کرمان فعالیت می کنند که دوره های حرفه آموزی و کسب مهارت را در استان دنبال می کنیم و اجرای طرح اشتغال پایدار برای ۹۵۰ نفر بانوان حاشیه شهر طی سه سال اجرا می شود.

حسینی بیان کرد: برای حدود ۵۰۰۰ نفر زن سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده ایم و مرکز رشد و فناوری بانوان استان کرمان راه اندازی شده که در این مرکز ۱۲ ایده شناسایی و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار از معاونت علمی ریاست جمهوری جذب شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سمابانو پیوستن به جمع بازارهای الکترونیکی تصریح کرد: همچنین در راستای خدمات اجتماعی بانوان در استان، مرکز ماده ۱۶ زنان را راه اندازی کردیم و طرح ریحان با رویکرد خلاقانه و کارآفرینی با همکاری بهزیستی در استان کرمان اجرا شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به بالا بودن آمار زنان بدسرپرست که زیر ۴۰ سال سن دارند، خلاء قانونی وجود دارد و نمی توانند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار بگیرند و مشکلاتی در جامعه ایجاد شده که باید در این زمینه بررسی و اصلاح صورت بگیرد تا از مشکلات اجتماعی جلوگیری بشود.

وی افزود: دخترانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، تا ۱۸ سالگی تحت پوشش هستند و در این زمان رها می شوند که مشکلاتی را به وجود می آورد و باید راهکار قانونی برای این مسئله اتخاذ شود و این مسئله خاص استان کرمان نیست و مربوط به کل کشور است.

حسینی اظهار کرد: در شهرستان های جنوبی استان کرمان محرومیت زیادی وجود دارد و دختران، زنان و کودکان بیشترین آسیب را می بینند و به دلیل مسائل فرهنگی و فاصله بین روستاها، دختران زود ترک تحصیل می کنند که خواستار احداث هنرستان شبانه روزی در زهکلوت هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: احداث سالن سرپوشیده یا پارک های ویژه بانوان از خواسته های زنان مناطق جنوبی و شرق استان کرمان است و درخواست همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری را در این زمینه خواستاریم.

حسینی در پایان گفت: ۱۴ طرح توسط سازمان های مردم نهاد در سند ارتقاء وضعیت زنان استان کرمان تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سند "ارتقاء وضعیت زنان و خانواده" استان کرمان رونمایی شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)