کد خبر: ۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون رییس جمهور خبر داد:
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح سفیران فرهنگی دانشگاه های کشور را با همکاری وزارت علوم در دستور کار داریم و نمایشگاه توانمندی دانشجویان دختر در صنایع دستی و مد و لباس را برگزار خواهیم کرد که در استان کرمان نیز این طرح ها دنبال خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح سفیران فرهنگی دانشگاه های کشور را با همکاری وزارت علوم در دستور کار داریم و نمایشگاه توانمندی دانشجویان دختر در صنایع دستی و مد و لباس را برگزار خواهیم کرد که در استان کرمان نیز این طرح ها دنبال خواهد شد.

معصومه ابتکار امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در ارتباط ویدئوکنفرانس در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به رونمایی از سند "ارتقاء وضعیت زنان" استان اظهار کرد: شاخص هایی تحت عنوان عدالت جنسیتی در سال ۹۶ مصوب شده که این شاخص ها و برنامه عملیاتی در سند دیده شده و پایش و ارزیابی بر مبنای شاخص های عدالت جنسیتی است و شاسنامه شاخص ها در ماه جاری به استان ها ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه نگاه و رویکرد ما عدالت جنسیتی است، افزود: نگاه قرآنی درباره عدالت داریم و مشخص می کند خداوند انسان ها را از نفس واحده خلق کرده و یکی از شقوق عدالت، عدالت جنسیتی است و دولت نسبت به این موضوع توجه کرده و با رویکرد برنامه ای که اهمیت زیادی دارد، سند "ارتقاء وضعیت زنان" دنبال می شود که هم راهبرد و هم برنامه اجرائی دارد و براساس وضعیت و ظرفیت های هر استان تدوین شده است.

ابتکار با اشاره به فعالیت زنان در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی تصریح کرد: طرح سالم سازی محصولات را توسط زنان روستائی دنبال می کنیم و در حال حاضر ۱۰۶ محصول سالم داریم که زنان روستائی تولید کرده اند و تعداد زیادی تسهیلگر در این زمینه تربیت و ۴۶ برند محصول در این بین تولید شده که می توانند در صادرات نیز رقابت قابل توجهی داشته باشند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در بسیاری از زمینه ها افتاده و حمایت می کنیم، افزود: امسال طرح حمایت از تولید گیاهان داروئی را با همکاری جهاد کشاورزی دنبال می کنیم که در استان کرمان نیز این طرح اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: توانمندسازی زنان روستائی با تاکید بر بوم گردی را دنبال می کنیم که فرصت های بسیار خوبی برای زنان به وجود آورده و با پایان کرونا این بحث دنبال خواهد شد.

ابتکار با اشاره به اینکه عرضه تولیدات تعاونی های زنان از دیگر کارهاست، تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای بانوان حاشیه شهرها، طرح نهضت سوادآموزی برای دختران روستائی و عشایری و تولید محتوا برای آنها، اجرای طرح گفت و گوی ملی خانواده در استان کرمان انجام شده است.

وی گفت: طرح گفت و گوی ملی خانواده با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران در دو مرحله در استان اجرا شده و ویژه توان افزایی خانواده ها در مهارت های ارتباطی و رفتاری اعضای خانواده است که در شرایط کنونی کرونا نیز خیلی اهمیت دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: مهارت های اجتماعی هر استان را در قالب یک کتاب داریم و اطلاعات مربوط به خانواده ها از طریق یک دوره ارزیابی مشارکتی گردآوری شده است.

وی افزود: شاخص های خانواده را در ستاد ملی زن و خانواده در بهمن سال ۹۸ برای نخستین بار در حضور رییس جمهور ارائه کرده ایم که وضعیت خانواده در هر نقطه کشور قابل پایش و ارزیابی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، جمعیتی و مسائل روانی است.

ابتکار اظهار کرد: طرح سفیران فرهنگی دانشگاه های کشور را با همکاری وزارت علوم در دستور کار داریم و نمایشگاه توانمندی دانشجویان دختر در صنایع دستی و مد و لباس را برگزار خواهیم کرد که در استان کرمان نیز این طرح ها دنبال خواهد شد.

وی افزود: آمادگی کامل داریم با سازمان های مردم نهاد استان کرمان پروژه اجرا کنیم و سال قبل با سه سمن در استان همکاری داشته ایم و تشکل های توانمند می توانند در راستای سیاست های معاونت زنان و تحقق سند "ارتقاء وضعیت زنان" استان کرمان در پورتال معاونت ثبت نام و مشارکت داشته باشند که ۱۰۰ درصد حمایت می کنیم.

معاون رییس جمهور گفت: طرح "ارتقاء تاب آوری اجتماعی" نیز از سال ۹۶ سه بار در استان کرمان و در ۹۵۰ نقطه کشور اجرا شده که به جوامع محلی کمک می کند در برابر آسیب ها و مشکلات طاقت فرسا، خودباوری و توانمندی های درونی خود را بشناسند و راهکار و راه حل و با کمک بازیگران محلی به دست بیاورند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز برنامه ای در زمینه تاب آوری برای استان کرمان در دستور کار خواهیم داشت افزود: پیشنهاد این است در محل هایی که آسیب بیشتری وجود داشته(مناطق سیل زده) این طرح اجرا شود که آسیب های سیل و ناشی از بیکاری بعد از کرونا و دیگر مشکلات ایجاب می کند حتما به تاب آوری توجه داشته باشیم.

ابتکار گفت: باید رسیدگی بیشتر به مشکلات معیشتی خانواده های ایرانی طرح های مربوط به اشتغال، توان افزیی زنان، دختران و سرپرست خانوار با وسعت و سرعت بیشتر در سطح استان را توسعه بدهیم و امیدواریم با استفاده از اعتبارات معاونت زنان و استان، هم افزایی و اجرای طرح توسعه پیدا کند و نتایج خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سند "ارتقاء وضعیت زنان استان" قابلیت اجرای کامل دارد، تصریح کرد: استان کرمان رتبه نخست کشور را در مشارکت اجتماعی دارد و مطمئن هستیم در ارتقاء شاخص ها، بهبود شرایط و وضعیت زنان و خانواه پیشگام خواهید بود.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: استان کرمان در انتصاب مدیران زن رتبه خوبی(رتبه یازدهم) دارد و این روند باید تا ۳۰ درصد ادامه پیدا کند و امیدواریم تصویب سند "ارتقاء وضعیت زنان" فصل نوینی برای زنان و خانواده ها در استان کرمان باشد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)