کد خبر: ۳۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار می شود و برای مقاطع دیگر تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم ضمن انکه پیش بینی می شود کنکور سراسری اوایل مردادماه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه در هفته جاری کلنگ مسکن فرهنگیان در سطح کشور به زمین زده می شود، گفت: قریب به ۸۰۰۰ نفر از همکاران ما در استان کرمان فاقد مسکن هستند و این مسئله به جد در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

احمد اسکندری نسب اظهار کرد: در آموزش و پرورش استان کرمان با شعار "تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا" تلاش می کنیم و معتقدیم معلم مهم ترین رکن نظام تعلیم و تربیت است و تکریم شان و منزلت معلم جزو اولویت های ما بوده است.

وی افزود: برای اینکه معلم با فراغ بال بهتر و بدون دغدغه وظیفه خود را انجام بدهد، باید برنامه هایی در دستور کار دولت، دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش قرار بگیرد که در این راستا برنامه هایی تدوین کرده و کار را دنبال می کنیم و مهم ترین مسئله معیشت و مسائل رفاهی فرهنگی بوده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: مراکز درمانی فرهنگیان در سطح استان و به ویژه در مراکز شهرستان های بزرگ راه اندازی شده ضمن آنکه کلینیک فرهنگیان کرمان از به روزترین کلینیک های سطح استان کرمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان طی یک سال گذشته تسهیلات به همکاران فرهنگی استان پرداخت شده که عمده آن قرض الحسنه و برخی با نرخ ۱۲ درصد بوده و صندوق های وام ضروری را فعال کرده ایم که در بسیاری از شهرستان ها تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات می دهند.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری کلنگ مسکن فرهنگیان در سطح کشور به زمین زده می شود، افزود: قریب به ۸۰۰۰ نفر از همکاران ما در استان کرمان فاقد مسکن هستند و این مسئله به جد در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

اسکندری نسب با بیان اینکه قریب به ۸۰ هزار نفر همکار بازنشسته و شاغل در استان کرمان داریم، گفت: پیگیر راه اندازی بیمارستان فرهنگیان در کرمان هستیم تا این مهم در آینده نه چندان دور به سرانجام برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: مهم ترین منابع کشور، منابع انسانی است و اگر در این زمینه خوب برنامه ریزی و آموزش داده شود، کارساز خواهد بود که در این راستا نیز مدیریت بهینه منابع انسانی در واحدهای آموزشی و توانمندسازی معلمان در دستور کار ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مدرسه جایگاه و خاستگاه همه آموزش هایی است که هر فرد باید ببیند و کانون تربیت محله است و آینده جامعه از فعالیت و کار ما در مدرسه رقم می خورد.

اسکندری نسب با تاکید بر اینکه آینده هر جامعه ای بستگی به مدرسه آن جامعه دارد و تلاش ما بر این است مدارس پر رونق، بانشاط و سرزنده باشد و بچه ها از ماندن در مدرسه لذت ببرند تصریح کرد: متاسفانه با شیوع کرونا ویروس مدارس تعطیل شد و تجربه جدیدی بود و شاید کشورها آمادگی لازم را در این زمینه نداشتند؛ ما در آموزش و پرورش کار را از طریق صدا و سیما دنبال کردیم و در حال حاضر روزانه ۲۸ برنامه آموزشی از رسانه ملی پخش می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پیام رسان های داخلی نتوانستند انتظارات را پاسخ بدهند، لذا شبکه "شاد" راه اندازی شد و علی رغم اینکه کار جدیدی بود اما شبکه ای با امنیت است و معلمان در بحث فعالیت در این شبکه خوش درخشیدند و برخی از همکاران ما ۱۰۰ درصد دانش آموزانشان را تحت پوشش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره تامین پارچه فرم لباس مدارس از داخل استان گفت: قبل از شیوع کرونا به جمع بندی رسیده بودیم که با توجه به وضعیت اقتصادی خانوارها، در سال تحصیلی جدید تغییر فرم نداشته باشیم و فقط برای پایه های نخست ورودی به هر مقطع باشد و مابقی پایه ها همان فرم قبل باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: باید در بحث ارتقاء حرفه ای معلمان کار کنیم و سواد علمی آنها به نحوی باشد که بتوانند پاسخگوی دانش آموزان فعلی باشند؛ آموزش و پرورش توانمندسازی معلمان را همواره در دستور کار داشته تا معلمان به روز و با سواد گزینش کنیم و کسانی باشند که وقت می گذراند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار می شود و برای مقاطع دیگر تابع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم ضمن انکه پیش بینی می شود کنکور سراسری اوایل مردادماه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی امتحانات به شکل توصیفی است، اظهار کرد: ۸۰ درصد سوالات کنکور از محتوای کتاب های تدریس شده خواهد بود.

اسکندری نسب افزود: در برخی مناطق سفید و روستاها که معلم بومی بوده، البته موارد کمی، در کشور مدارس باز شده و ما منتظر تصمیم ستاد کرونا هستیم و معتقدیم هیچ چیز جای آموزش چهره به چهره را نمی گیرد.

وی درباره وضعیت آموزش دانش آموزان روستائی و مناطق دور دست تصریح کرد: به جد پیگیر هستیم و با معلمانی که کار آموزش این دانش آموزان را دنبال نکرده باشند، برخورد می کنیم زیرا نباید دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: براساس دستور وزارتخانه، حقوق نیروهای مدارس غیردولتی باید تا پایان سال تحصیلی پرداخت شود. شهریه سرویس مدارس نیز تا ۵ اسفند که مدارس باز بوده پرداخت شود و بعد از آن، مبالغ دریافتی باید از سوی مدارس به خانواده ها برگشت داده شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی دارای مدرک دانشگاهی به کادر آموزشی گفت: تبدیل وضعیت این نیروها به لحاظ سازمان امور اداری و استخدامی ممنوع است و این افراد صرفا برای کارهای خدماتی استخدام شده اند. اما جایی که نیاز و نیرویی مازاد باشد، شهر و منطقه می تواند نیرو را برای آموزش بگیرند و در اداره کل نیز انجام می شود.

اسکندری نسب درباره مشکلات فرهنگیان و موارد بازداشتی در سطح کشور افزود: در استان کرمان تحصنات معلمان در سال قبل موارد کمی بود و مسئله خاصی نداشتیم و کار به بازداشت و مسائل دیگر کشیده نشد.

وی در پایان بیان کرد: ۱۰ هنرستان کارآفرینی در استان کرمان فعال کرده ایم و رتبه نخست را در جذب دانش آموزان در رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش داریم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)