کد خبر: ۳۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و ابلاغ شده‌ و در نامه‌ای از سوی استاندار خراسان رضوی به وزیر بهداشت ارسال شده است.

حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و ابلاغ شده‌ و در نامه‌ای از سوی استاندار خراسان رضوی به وزیر بهداشت ارسال شده است.

او ادامه داد: بازگشایی این حرم مطهر نیازمند تامین آمادگی کامل استان خراسان رضوی است و این سیاست باید به صورت گام به گام براساس شواهد پزشکی و توجه به ابعاد مختلف موضوع اتخاذ شود.
 
او افزود: اگر در نوروز امسال با جمعیت ۹ میلیون نفر مواجه بودیم فاجعه انسانی رخ می‌داد که با پیگیری مستمر و مداوم، حرم مطهر رضوی تعطیل شد و از بروز فاجعه جلوگیری شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به شایعه سازی برخی شبکه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی ادامه داد: دشمنان به دنبال بحرانی جلوه دادن اوضاع هستند که رسانه‌ها باید با دعوت مردم به آرامش واقعیت‌ها را به نحو شایسته به آنان اطلاع دهند.

جعفری بیان کرد: شبکه‌های معاند هر از چندگاهی خدمات رسانی مجموعه‌های پزشکی را زیر سوال می‌برند و با القای اینکه آمارهای ارائه شده در خصوص ویروس کرونا از سوی مسئولان صحت ندارد در جامعه تنش آفرینی می‌کنند که شورای اطلاع رسانی وظیفه دارد در این زمینه اطلاع رسانی شفاف داشته باشد.

او تصریح کرد: شورای اطلاع رسانی با ارائه ضعف‌هایی که ممکن است در حوزه بهداشتی وجود داشته باشد، خدماتی را که توسط جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود نیز اطلاع رسانی کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در ۲ ماه قبل، حدود ۵۴ دستگاه تخت آی.سی.یو به تخت‌های درمانی خراسان رضوی افزوده شده است این استان هیچ مشکل و دغدغه‌ای در زمینه اقلام، لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ندارد و حتی مازاد تولیدات در این زمینه را صادر می‌کند.

جعفری اظهار کرد: ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی نیز برای بیماران مبتلا به کرونا در این استان طراحی شده که پنج هزار تخت از این تعداد آماده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۳۰ پزشک، ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

جعفری بیان کرد: شرایط خراسان رضوی شرایط خاص و ویژه‌ای است و از همان ابتدا با مسئولان مختلف کشوری مکاتبات بسیار برای افزایش اختیارات استان در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.

او ادامه داد: از اسفند پارسال ۴۴ هزار نفر در سامانه بیکاری به خاطر کرونا در این استان ثبت نام کرده‌اند که تاکنون شرایط ۱۷ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری تایید شده است

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)