کد خبر: ۳۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
علی محمودی، طی مراسمی با حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیر کل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان با تاکید بر اینکه توسعه واحدهای ثبتی در شهرستان‌های محروم استان کرمان یک ضرورت است، بیان داشت: شش شهرستان این استان با توجه به دارا بودن جمعیت قابل توجه، فاقد واحدهای ثبتی هستند و لازم است که با توجه به درخواست‌های مردم، مسئولان و به ویژه قضات، نسبت به راه اندازی واحدهای ثبتی این شهرستان‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

یدالله موحد افزود: نبود واحدهای ثبتی در شهرستان‌های محروم استان مشکلاتی را برای مردم و قضات ایجاد و روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را طولانی می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که سازمان ثبت اسناد و املاک دستگاهی حاکمیتی است و رسالت اساسی آن ایجاد زیرساخت‌های مهم حقوقی برای کشور است، تاکید کرد: از جمله رسالت‌های مهم این سازمان، تثبیت مالکیت اراضی، مستندسازی مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به حقوق مالکانه مادی و معنوی و تنظیم و مستندسازی روابط و معاملات حقوقی جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: چنانچه سازمان ثبت اسناد و املاک با پشتیبانی مناسب قوای سه گانه بتواند به رسالت‌های مهم خود جامه عمل پوشانده و قانون جامع حد نگار یا طرح کاداستر را به صورت کامل اجرایی کند، تحول بنیادین در نظام حقوقی و قضائی کشور رخ خواهد داد.

موحد ادامه داد: با اجرای کامل رسالت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور از بروز بسیاری از دعاوی، جرایم و اختلافات پیشگیری شده و به میزان قابل توجهی از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی جلوگیری می‌شود که کمک شایانی به کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرای محاکم قضائی خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم احمد تویسرکانی، مشاور ریاست قوه قضائیه و ریاست سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: در دهه گذشته تحولات و پیشرفت‌های بزرگی در جهت شفاف سازی و سالم سازی فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تغییر کارکرد سنتی سازمان ثبت اسناد به روش‌های مدرن، اظهار داشت: در حال حاضر تجهیز زیر ساخت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به فناوری‌های نوین اطلاعات انجام شده و روز آمدی لازم در این سازمان رخ داده و مردم شاهد بهره مندی کشور از این خدمات ارزشمند هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به توان و تجربیات مدیریتی ارزشمند ریاست سازمان ثبت اسناد کشور، امید می‌رود که فرایندهای پیش روی این سازمان تکمیل شده و مردم در آینده نزدیک شاهد اجرای برنامه‌های تحولی فسادزدا در این سازمان باشند.

وی از خدمات رضا طالبی زاده مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمان تقدیر کرد و گفت: در مدت مدیریت هشت ساله وی، اداره کل ثبت اسناد استان با کسب عناوین برتر در مؤلفه‌های مختلف در سطح ملی خوش درخشیده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: به عنوان نمونه سازمان ثبت اسناد و املاک استان کرمان در تثبیت مالکیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، آرشیو الکترونیکی اسناد ثبتی و وصول مطالبات معوق بانکی اقدامات شایسته تقدیری داشته است.

در این آئین از خدمات هشت ساله «رضا طالبی زاده» مدیرکل سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تقدیر شد و «علی محمودی» به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد.

منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)