کد خبر: ۳۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سعید نمکی گفت: ما درباره آستان‌های مقدس به این جمع بندی رسیدیم که فعلاً باز نشوند و دلیل این تصمیم جلوگیری از هجوم مردم برای سفر به شهر‌های زیارتی است.

نمکی وزیر بهداشت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم در ماه رمضان اظهار کرد: ما در کل کشور به وضعیت مطلوبی رسیده ایم، ما سه فاز مدیریت، کنترل و مهار بیماری را داریم و در بسیاری از مناطق به فاز کنترل و در برخی مناطق به فاز مهار بیماری کرونا رسیده ایم و این با کمک مردم و دستگاه ها به وزارت بهداشت حاصل شده و از صدا و سیما که همواره یار و یاور ماست، قدردانی می کنم.

او ادامه داد: متاسفانه در برخی استان ها که فاصله گذاری هوشمند رعایت نشد و مردم فکر کردند شرایط عادی است، متحمل ضرر شدیم و بزرگترین خطای استراتژیک این است که فکر کنیم کرونا تمام شده است و باید توجه داشت که هر لحظه ممکن است به شرایط بد بازگردیم و این افتخار بزرگ را نباید فدای بی خیالی کنیم.

نمکی گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر امکان دارد با پروتکل‌های سختگیرانه درب مساجد را در شب های قدر باز کنید، جلسه ای برگزار کردیم و به جمع بندی رسیدیم که با رعایت بهداشت از ساعت ۱۲ تا ۲ مراسم شب های قدر در مساجد با حضور مومنان برگزار شود و تردید نداریم همانطور که مرحمت الهی ما را در مهار بیماری کرونا کمک کرد، دعای مومنان و عزیزان خوش نفس در مهار بیشتر بیماری به ما کمک خواهد کرد.

او افزود: خواهشمندیم مردم به توصیه ها عمل کنند تا خدای نکرده هر گونه تنش و افزایش بیماری را به حساب این تصمیم بنده و همکارانم نگذارند و اطمینان دارم که مردم خود به عمل بر دستورالعمل ها واقف هستند، باید توجه داشت که افراد مسن، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و کودکان در شب های قدر به مساجد نروند، مردم مهر و جانماز و قرآن را با خود ببرند، اگر مراسم در مساجد با حضور مداحان خوش صوت و معروف شلوغ می شود مراسم را در فضاهای بزرگ مثل ورزشگاه ها برگزار کنند.

نمکی درباره بازگشایی آستان های مقدس و اماکن متبرکه گفت: گرچه جناب آقای مروی از آستان مقدس حضور امام رضا(ع)، آقای ری‌شهری از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم،‌ آقای دستغیب از آستان مقدس شاه چراغ و آقای سعیدی از آستان مقدس حضرت معصومه مرتب با ما در تماس بودند و دوست داشتند در این صحن‌ها هر چه زودتر بر روی مردم باز شود، اما ما در نگاه کارشناسی به این جمع بندی رسیدیم که فعلاً باز نشوند و دلیل این تصمیم جلوگیری از هجوم مردم برای سفر به شهر‌های زیارتی است.

وی تاکید کرد: نگرانی ما از فوج مسافران و عشاق اهل‌بیتی است که بعد از مدت‌ها که به این شهرها سفر نکردند و بعد از بازگشایی این صحن‌ها به شوق و ذوق زیارت راه بیفتند، تراکم ایجاد و خدایی نکرده برای ما و خودشان زحمت را مضاعف کنند. در زمینه بازگشایی آستان‌های مقدس مجددا روز چهارشنبه، جلسه‌ای داریم و نتیجه را به استحضار مردم می‌رسانیم و امیدواریم بتوانیم در فضای مناسب‌تر هر چه زودتر درب صحن و سرای اهل بیت و آستان‌های مقدس را بر روی مشتاقان آستان‌ها باز کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)