کد خبر: ۳۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
منتخب مردم تهران گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است بین برخی نمایندگان که مجلس را سکو قرار می‌دهند تا به جایگاه دیگر برسند.

سید مصطفی میرسلیم، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه بین آنچه که ما در ذهنمان از ریاست مجلس هست با واقعیت تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: ما در مجلس، رئیس نداریم بلکه سخنگو داریم، تلقی این که مجلس هم مثل وزارتخانه و ریاست جمهوری است، اشتباه است چون آنجا مدیریت عمودی و سلسله مراتبی حاکم است و آثار و تبعات خود را دارد ولی در مجلس اینگونه نیست و ذاتاً هیچ فرقی بین نماینده تهران و نماینده یک شهرستان کوچک وجود ندارد و هرکدام یک رای دارند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه شاخص‌های سه‌گانه پیشنهادی جامعه جوانان متحد اسلامی برای رئیس مجلس، شرط لازم است، تصریح کرد: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است بین برخی نمایندگان که مجلس را سکو قرار می‌دهند تا به جایگاه دیگر برسند. اگر کسی نماینده مجلس شود و اهداف دیگری داشته باشد، ظلم و جفا به مردم و مجلس است زیرا مجلس را دست کم می‌گیرد.

وی افزود: وقتی می‌گوییم رئیس‌مجلس سخنگو است، یعنی به مجلس نگاه می‌کند و می‌بیند که از اکثریت آن چه چیزی بیرون می‌آید و آن را جمع‌بندی می کند و ارائه می‌دهد. رئیس مجلس به عنوان یک شخص حقوقی در برخی ارکان نظام همچون مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو است و آنجا نباید هر چه خود می‌خواهد بگوید و باید آنچه را که مطابق با نظر اکثریت است مطرح کند.

میرسلیم با بیان اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان زیر نظر یکی از نواب رئیس مجلس است، تصریح کرد: شما چه کار می‌کردید که حتی یکی از آن‌هایی را که شورای نگهبان رد صلاحیت کرده قبل از رد صلاحیت نتوانستید رسیدگی کنید؟ هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان چه کار کرده است؟ رئیس مجلس باید به این مسائل رسیدگی کند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه هیئت نظارت بر تطبیق مقررات در این سال‌ها چه کار کرده و چه حقی را احقاق کرده است ؟ گفت: سوال این که چطور و چگونه با این مماشات می‌خواهید بر دولت نظارت کنید؟

وی با بیان اینکه من خودم داوطلب نمایندگی مجلس نبوده ام، اظهار داشت: وقتی به عهده ام می گذارند، کوتاه نمی آیم.

وی با تاکید بر اینکه ما گدایی سِمَت نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: نظر من این است که نمایندگان مردم آمده‌اند که به مردم خدمت کنند و برای اینکه وسایل این خدمت کردن برایشان فراهم شود، هیات رئیسه را انتخاب می‌کنند و در واقع آن هیات رئیسه خدمتگزاران اینها هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)