کد خبر: ۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی ارتش با تاکید بر عدم توجه مردم و رسانه‌ها به شایعات و موج‌سواری رسانه‌های بیگانه و غیر رسمی گفت: تمام ابعاد حادثه شناور کنارک در دست بررسی است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ تقی‌خانی با اشاره به موج‌سواری رسانه‌های بیگانه روی حادثه شناور «کنارک» و ایجاد شایعات بی‌اساس درباره آن گفت: هر اتفاقی که در حوزه‌های مختلف در کشورمان رخ می‌دهد، بدیهی است که  دشمنان ما سعی دارند از آن سوءاستفاده کرده و براساس این سوءاستفاده، اهداف خود را محقق کنند.

وی در این باره اضافه کرد: این رسانه‌ها با برخی مطالب که شایع می‌کنند، طبیعی است که افکار عمومی ما را نیز بعضاً تحت تأثیر خود قرار می‌دهند اما ما باید خیلی مراقب باشیم که اطلاعات و اخبار مورد نیازمان را از جاهایی دریافت کنیم که موجه‌اند و به لحاظ قانونی و جایگاهی، در تعریف مراکز اطلاع‌رسانی رسمی و قانونی قرار می‌گیرند.

امیر تقی‌خانی با اشاره به هدف یا اهداف ایجاد شایعات رسانه‌های بیگانه یا معاند درباره حادثه شناور کنارک، اظهار داشت: این شایعات «بی‌ربط و ابتدایی» هستند و از پایه نباید به آن‌ها توجه کرد. این‌ها سعی دارند به هر طریق ممکن، در میان مجموعه نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و وزارت دفاع، اختلاف ایجاد کنند که باید مراقبت کنیم و هوشیار باشیم.

وی افزود: مردم ما قطعاً هوشیارتر از این هستند که بخواهند چنین شایعاتی را باور کنند؛ البته ممکن است این صحبت‌ها در بعضی جاها تاثیراتی به جای بگذارد اما هوشیاری مردم ما و مرور زمان و همچنین بررسی‌های کارشناسی، تمامی آن شائبه‌ها و شبهه‌افکنی‌ها را برملا و روشن خواهد کرد.

سخنگوی ارتش درباره یکی از این شایعات مبنی بر هدف قراردادن ناو «کنارک» توسط قایق‌های سپاه پاسداران، گفت: این صحبت یا صحبت‌هایی از این دست، کاملاً بی‌ربط هستند. اساساً رسانه‌های ما نباید به این شایعاتِ پرداختی که از سوی معاندین طراحی و سیاست‌گذاری می‌شود و رسانه‌های معاند و بیگانه به آن دامن می‌زنند، اهمیت بدهند چون واقعاً پرداختن به چنین موضوعاتی، به این معنا خواهد بود که واقعاً نظر ما جلب این شایعات شده است. به نظرم مردم عزیز ما و اصحاب رسانه هوشیارتر از آنند که توجهی به این شایعات بی‌اساس داشته باشند.

امیر تقی‌خانی تاکید کرد: ما اینقدر باید از کنار این شایعات عادی عبور کنیم که آن کسانی که این شایعات و ادعاها را مطرح می‌کنند، گمان نکنند که این ادعاها اثر گذاشته و نتیجه گرفته‌اند. اساساً بعضی از این حرف‌ها آنقدر ابتدایی است که اصلاً نباید به آن‌ها توجه کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ابراز چنین اظهارات و شایعاتی از سوی رسانه‌های معاند، کاملاً طبیعی است، گفت: این رسانه‌ها در جایی به‌دنبال تضعیف ارتش، در جایی به‌دنبال تضعیف سپاه و در جایی دیگر در پی تضعیف وزارت دفاع هستند.

امیر تقی‌خانی همچنین با اشاره به تلاش تیم‌های تحقیق برای روشن شدن تمام زوایای حادثه کنارک، گفت: تمام ابعاد این حادثه در دست بررسی است و تیم‌های کارشناسی دقیقی دارند روی این حادثه کار می‌کنند.

سخنگوی ارتش با اشاره به حماسه آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون گفت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از مجموعه نیروهای دریایی راهبردی خود، برکات و نتایج بسیار مطلوب و زیبایی برای امنیت کشورمان و حفظ مرزهای دریایی و حفظ حریم جمهوری اسلامی ایران به دست آورده‌ایم. از همان اولین روزهای جنگ تحمیلی، نیروی دریایی ارتش حماسه‌های زیادی را خلق کرد؛ از حماسه ناو «پیکان» و شهادت شهید همتی و همرزمان او تا رویارویی مستقیم نیروی دریایی ما با نیروی دریایی آمریکا [فروردین‌ماه سال‌67] با جانفشانی ناوهای «سهند» و «سبلان» و «جوشن» و اسکورت هزاران کشتی تجاری و نظامی و مأموریت‌های برون مرزی و اعزام ناوگروه‌های مختلف که موجب تحسین کشورهای دیگر نیز شده است. تمامی این‌ها موید بزرگی و تلاش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به رزمایش مرکب نیروی دریایی ایران با دو قدرت دریایی چین و روسیه در سال گذشته، این رزمایش را باعث افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خواند.

امیر تقی‌خانی همچنین با اشاره به اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه‌ای اقیانوس هند، گفت: ریاست این اجلاس تا همین الان با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که این باعث افتخار نظام ماست.

سخنگوی ارتش تاکید کرد: برگزاری ده‌ها رزمایش بزرگ برای حفظ امنیت تنگه هرمز و آب‌های منطقه و آب‌های آزاد و نیز تلاش برای مشارکت کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت منطقه‌ای، کارهای بزرگ و در نوع خود کم نظیری بوده است.

امیر تقی‌خانی با اشاره به دشواری و سختی‌های رزمایش‌های برگزارشده توسط نیروی دریایی ارتش گفت: در رزمایش‌هایی که نیروی دریایی انجام می‌دهد، شرایط منطبق با صحنه‌های واقعی نبرد ایجاد می‌شود و طبیعی است در رزمایش‌ها و کارهای بزرگی که صورت می‌گیرد، مخاطراتی هم وجود دارد و ممکن است اتفاقات ناگواری هم رخ بدهد.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش برای آمادگی در روزهای حساس و خاص و مقابله با دشمن، باید دل به دریا بزنند و کارهای سخت و دشوار انجام بدهند. این کارهای سخت، مخاطرات و نگرانی‌های خاص خود را نیز دارد.

امیر تقی‌خانی افزود: نباید این اتفاقات تلخ رخ بدهد و حتماً باید پیشگیری شود و تلاش‌های زیادی برای ممانعت از این اتفاقات صورت بگیرد اما باید بدانیم که این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها، جزیی از زندگی مجموعه رزمندگان ارتش و مجموعه نیروهای مسلح است.

سخنگوی ارتش در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به آمادگی نیروی دریایی ارتش برای خدمتگذاری بیشتر به مردم، گفت: دیروز که مراسم تشییع شهدا در کنارک انجام شد، ده‌ها نامه و ده‌ها درخواست حضوری از طرف تفنگداران، تکاوران و کارکنان دریادل مجموعه نیروی دریایی ارتش دریافت کردیم با این پیام که ما با روحیه بالاتر آماده انجام مأموریت‌های محوله بهتر از قبل در خدمت نظام هستیم و مأموریت‌های به مراتب سخت‌تر را نیز انجام خواهیم داد. به یک معنا، خون شهدای حادثه کنارک باعث شد تا مجموعه «نداجا» با شرایط روحی بهتر برای خدمتگذاری به مردم و نظام و اقتدار دریایی‌مان، تلاش کند.

وی تصریح کرد: پیام‌های دلگرم‌کننده فرماندهی معظم کل قوا و روسای محترم قوا، رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، دبیر محترم شورای نگهبان،  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی، فرمانده محترم کل سپاه و تعدادی از وزرا و فرماندهان عالی رتبه و البته پیام‌های دلگرم‌کننده مردم شریف‌مان، موجب ارتقای روحیه رزمندگان ارتش به‌ویژه دریادلان نیروی دریایی و همچنین انسجام و اتحاد بیشتر نیروهای مسلح و مردم شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)