کد خبر: ۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان و رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در پیامی ۲۷ اردی‌بهشت ماه، روز ملیِ ارتباطات و روابط عمومی را گرامی داشت و آن را سرفصلی در ایجاد تفاهم اجتماعی میان مردم و سازمان‌ها دانست.

در پیام محمّدجواد فـــدائی که روز شنبه انتشار یافت ، آمده است: نگاهی به تاریخ هرودوت، نقش بی‌بدیلِ ایرانیان در تعریف شبکه‌های ارتباطی در جهان تاریخی را نشان می‌دهد. در جهان امروز هم سابقۀ عضویت ایران در «اتحادیۀ تلگراف بین‌المللی» بیانگر جایگاه مهمّ ارتباطات در فرهنگِ ماست. جلوه‌گری روز ملّی ارتباطات و روابط عمومیِ در تقویم ملّیِ ایران نیز این مهم را تأیید می کند.

روابط عمومی به عنوان بال قدرتمندِ هر سازمان و به مثابه یکی از ارکانِ مدیریت، جایگاهِ توسعه و تحکیم روابط بین مردم و دولت است و نقشی بلامنازع در ایجاد تفاهمِ اجتماعی و افزایشِ اعتماد عمومی با تکیه بر صداقت دارد. این نهاد با تلفیقِ علم و مهارت و با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای ارتباطی و با این روی‌کرد که «آگاهی حقّ مردم است» به افزایش آگاهی عمومی از عمل‌کردِ دولت کمک می‌کند.


موضوع گلوبالیسم و تحوّلات جهانِ پساکرونا در حوزه‌هایِ مختلف، هم‌سویی هر چه بیشتر جامعۀ اطّلاعاتی و شبکه‌های ارتباط با مردم با تحوّلاتِ فزایندۀ فن‌آوری‌های ارتباطی را می‌طلبد. جدّ و جهد روابط عمومی‌هایِ ایران و کرمان، با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی ایران، باید در این راستا باشد. پرهیز از یکسویه‌نگری، دانش‌محور بودن، استفادۀ تلفیقی از مدل‌هایِ اقتصادِ سیاسی، تأثیر رسانه‌ای و مدلِ فرهنگی، توجّه به مخاطب عام و نیز در نظرگرفتن گفتمانِ انقلاب اسلامی از مهم‌ترین وجوه در کارآمدیِ روابطِ عمومی‌هاست.


هماهنگی با سرعتِ تحوّلات ارتباطی و فن‌آورانه، برقراری ارتباط دو سویه و تعاملی بین مسئولان و مردم، داشتنِ ارتباط مؤثر با رسانه‌ها، هم‌اندیشی با اهالی رسانه، نخبگان و اقشار مختلف جامعه، ایفای نقش راهبردی و مشاوره‌ای، توجّه به روابط سازمانی، داشتن برنامۀ منسجم برای شرایط عادی و بحران، افکارسنجی و پژوهش، تولیدِ محتوای مناسب و متنوّع، آموزش مستمر، حضور فعّال در رسانه‌های اجتماعی، نقدپذیری و ارتباط با مردم از راه‌های مختلف، تبیین خدمات دولت و اقناع افکارعمومی می‌تواند روابط عمومی‌ها را به واحدهایی پویا، هوشمند و تأثیرگذار تبدیل کند.


اینجانب ضمن تقدیر و تشکّر از همۀ تلاشگران عرصۀ ارتباطات و روابطِ عمومی و تبریک به همۀ آن عزیزان، امیدوارم در سالی که از سویِ مقام معظّم رهبری، سال جهشِ تولید نامگذاری شده است، روابط عمومی‌ها بتوانند جامعه و دولت را در نیل به اهداف خود یاری کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)