کد خبر: ۳۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی گفتارنو
انتخابات دوم اسفندماه سال گذشته که در غیاب کسر قابل توجهی از مردم مجلسی تمام اصولگرا را روی کارآورد که تا چند روز دیگر کار خود را آغاز خواهند کرد. نمایندگان فعلی خود را انقلابی، منتقد دولت و حل کننده مشکلات اقتصادی با نگاه به داخل معرفی می‌کنند. این را می‌شود از مصاحبه‌هایی که منتخبان جدید با رسانه‌ها انجام می‌دهند می‌توان دریافت.

انتخابات دوم اسفندماه سال گذشته در غیاب کسر قابل توجهی از مردم؛ مجلسی تمام اصولگرا را روی کارآورد که تا چند روز دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.

منتخبان فعلی خود را انقلابی، منتقد دولت و حل کننده مشکلات اقتصادی با نگاه به داخل معرفی می‌کنند. این را می‌شود از مصاحبه‌هایی که برخی از آنان با رسانه‌ها انجام می‌دهند دریافت.

از ده نماینده مجلس شورای اسلامی در استان کرمان 4 نفر مستقل هستند، 5 نفر از فهرست اصولگرایان هستند و یک نفر اصلاح‌طلب. اگرچه 4 نفر مستقل نیز گرایش‌های اصولگرایانه دارند اما اصولگرایان افراد دیگری را در فهرست  حمایتی خود قرار دادند، جز محمدرضا پورابراهیمی که ضمن آنکه اعلام کرد به صورت مستقل وارد انتخابات شده اصولگرایان هم از او حمایت کرده و کس دیگری را به جای او مورد حمایت قرار ندادند.

از میان ده منتخب مجلس یازدهم هفت نفر پیش از این سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود داشته اند و جلالی، شکرالهی و اعظمی برای اولین بار است که به مجلس می‌روند و مجلس اولی به حساب می‌آیند.

زاهدی و پورابراهیمی؛ دو اصولگرای مخالف
زاهدی و پورابراهیمی در حالی برای سومین دوره متوالی به عنوان نماینده مردم کرمان و راور وارد مجلس می‌شوند که مدت‌هاست مخالفت‌ آنان با یکدیگر از سطح محافل سیاسی به رسانه‌ها نیز کشیده شده است.

هنوز مشخص نیست که این دو چهره اصولگرا که هر دو در دوره احمدی‌نژاد به سکوی قدرت پرتاب شدند چرا با یکدیگر مخالف هستند؟

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

اما به گفته بسیاری از آگاهان سیاسی این دو در انتخابات اخیر در نشست‌های تبلیغاتی گاه به کنایه و گاه به صراحت به روی مواضع یکدیگر آتش می‌گشودند.

اما ماجرا از آنجائی شکل عمومی پیدا کرد که محمدرضاپورابراهیمی سال 91 در تریبون مجلس زبان به انتقاد از مدیرعامل وقت شرکت مس ایران گشود و در آنجا اعلام کرد که مجمع نمایندگان استان با ادامه فعالیت مدیرعامل شرکت مس مخالف است؛ ولی رئیس مجمع این موضوع را انتقال نداده است.

در انتخابات دوره دهم نیز این دو چهره اصولگرا علیرغم قرار گرفتن در یک لیست، اما هیچ فعالیت مشترکی نداشتند و ائتلافی پرتناقض تشکیل دادند{در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید} که گاه گاه اختلافات آنان به سطح فضای مجازی نیز کشیده می‌شد. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید}

محمد مهدی زاهدی نیز چند روز پس از انتخابات دوره دهم مجلس در یک نشست خبری وقتی از سوی خبرنگاران در خصوص اختلافاتش با محمدرضا پورابراهیمی مورد سوال قرار گرفت گفت: اگر بخواهم میان خود و خدای خودم حرف بزنم، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد اما در این زمان سکوت می کنم و این سکوت را به مصلحت مردم می دانم.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

زاهدی و پورابراهیمی در مجلس دهم که اصولگرایان آن را با اکثریتی اصلاح‌طلب معرفی کردند تا بتوانند در انتخابات پیروز شوند؛ حدود سه سال ریاست دو کمیسیون کلیدی مجلس، یعنی کمیسیون اقتصادی و کمیسیون آموزش را برعهده داشتند و در عین حال هر دو نماینده نیز به نوعی در زمره نمایندگان منتقد دولت به شمار می‌آمدند.

جلالی نماینده‌ای از جنس پایداری
حسین جلالی منتخب مردم رفسنجان که در رسانه‌ها از او به عنوان رئیس دفتر محمدتقی مصباح یزدی نام برده می‌شود را می‌توان یکی از تندترین نمایندگان اصولگرای استان کرمان دانست. نماینده‌ای که آیت‌الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان او را «افراطی‌ِ افراطیِ افراطی» دانسته بود.

حسین جلالی در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه کرمان و راور نامزد شد و در غیاب اصلاح‌طلبان به رقابت داخلی با همفکران خود پرداخت.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

جلالی در آن انتخابات موفق نشد به مجلس راه پیدا کند. چهار سال پس از آن در خرداد 1394 آیت‌الله سید یحیی جعفری در دیداری که با سرپرست وقت آموزش و پرورش در کرمان داشت اشاره‌ای به ملاقات خود با حسین جلالی کرد و گفت: چندی قبل جلالی رییس دفتر مصباح یزدی پیش من آمد و به آقایان روحانی، لاریجانی، باهنر و هاشمی رفسنجانی با الفاظی مانند بیشعور و ... توهین کرد. 

آیت‌الله جعفری درباره واکنش خود به این اظهارات جلالی می‌گوید: به جلالی گفتم بر چه اساسی این مردان مسلمان را «لعنت» می‌کنی که او پاسخ داد من اجازه گرفتم.

امام جمعه وقت کرمان در ادامه جلالی و همفکرانش را اینگونه توصیف می‌کند: «اینها از عناصر افراطیِ افراطیِ افراطی هستند.» {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید} 

حسین جلالی طی سال‌های گذشته تحت پوشش نشست‌های مذهبی و ... به کرمان و رفسنجان سفر کرده بود و در این برنامه‌ها سخنانی را در خصوص مسائل روز و برخی شخصیت‌های سیاسی مطرح می‌کرد.

او در سال 94 که زمزمه‌هایی در خصوص نامزدی او در انتخابات وجود داشت گفته بود آنچه اصولگرایان همگی روی آن توافق دارند، دو اصل التزام به ولایت(تولی) که مصداق آن مقام معظم رهبری است و برائت و تبری از هاشمی رفسنجانی است. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید} 

جلالی همچنین حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی را سرباز فتنه 94 عنوان کرده و در خصوص نامزدی وی در انتخابات مجلس خبرگان گفته بود هاشمی به دنبال سیاسی کردن مجلس خبرگان است و برای اجرای برنامه خود نیاز به سربازانی دارد که بهترین آن نوه‌های حضرت امام (ره) هستند. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید} 

حسین جلالی در اسفند ماه 1394 و چند ماه پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سخنانی در رفسنجان بازهم سخنانی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی مطرح کرده بود. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید} 

او از همان زمان رفت و آمدهایش را به رفسنجان افزایش داد تا اینکه برای انتخابات مجلس یازدهم توانست از آن حوزه انتخابیه به مجلس راه پیدا کند.

سخنان تند حسین جلالی نه تنها چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدال گرا حتی برخی اصولگرایان را شامل می‌شود. او سال نود در گفت‌وگوئی با سایت 598 گفته بود که «جریان آقای قالیباف که به شدت در جهت ترویج تجمل گرایی و اشرافی گری حرکت می‌کند»

جلالی در همین گفت‌وگو تعریضی به علیرضا زاکانی دیگر چهره اصولگرا داشت و او را مداح قالیباف خواند و گفت: «من هیچ وقت فکر نمی کردم که آقای زاکانی به این روز بیفتد که مداح آقای قالیباف بشود. آقای زاکانی با چه مبنایی می گوید قالیباف سرباز ولایت و رهبری است؟»

غضنفرآبادی؛ نگران و دلواپس
بعد از حسین جلالی حجت‌الاسلام موسی غضفرآبادی منتخب بم و شهرستان‌های تابعه نزدیک‌ترین نماینده به جبهه پایداری در مجلس یازدهم است که پیش از این هم سابقه چند دوره نمایندگی مجلس را داشته است.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

او که در دوره هفتم، هشتم و نهم نیز نماینده مردم بم بوده است پس از پایان دوره نهم مجلس به عنوان رئیس دادگاه انقلاب تهران منصوب شد.

از جمله مهمترین متهمانی که توسط وی محاکمه شدند اسفندیار رحیم مشائی است که دست راست محمود احمدی نژاد به شمار می‌آید. کسی که روزگار غضنفرآبادی از جمله مدافعان او و دولتش به شمار می‌آمد.

غضنفرآبادی در آخرین نطق پیش از دستور خود در اردیبهشت سال 1394 به تشریح دلایل دلواپس بودن خود پرداخت و گفته بود : «وقتی فتنه 78 از سوی افراد شاخص اصلاح طلب کلید می خورد و به انقلاب و آرمان های امام(ره) و شهدا هتک حرمت می شود و فتنه 88 از سوی اصلاح طلبان رقم خورده ... آیا دلواپس نباشم؟» {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید}

غضنفرآبادی در آستانه انتخابات مجلس یازدهم نیز در یک سخنرانی گفته بود: نگرانی ما فضای مجازی که رهاست و دارد آسیب می‌زند به دین و دیانت جامعه ما، نگرانی ما عملکرد غلط برخی از مسئولین است.

او ادامه داده بود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آمریکا رو به افول و چیزی از آمریکا باقی نمانده است؛ امروز مشکل جامعه ما فقط مشکل تحریم‌ها نیست تحریم‌ها شاید اثر داشته باشد اما مشکل جامعه ما مشکل مدیریت است، مشکل کشور ما فکرهای پوسیده، روح‌های جن‌زده و جسم‌های خسته و قلب‌های زنگار زده و فاسدی است که بخواهند برای مملکت ما تصمیم بگیرند. امروز مشکلات کشور ما به خاطر برخی مسئولین بی‌خاصیت، بی‌انگیزه، ترسو، تنبل، بی‌تدبیر، پرمدعا و دروغ‌گوست. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید}

غضنفرآبادی در زمان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم خواستار ردصلاحیت برخی نمایندگان مجلس دهم شد و به آنگونه که الف روایت کرده به خبرنگاران گفت: مجلس ضعیف و بی حال مشکلات را بیشتر می‌کند. غضنفرآبادی افزود: شورای نگهبان مقتدرانه عمل کند و هر کسی صلاحیت را ندارد، تایید نکند. وی افزود: هرچند ممکن است برخی احزاب و گروه‌ها از تصمیم شورای نگهبان دلخور شوند اما مردم از عملکرد شورای نگهبان خوشحال خواهند شد.

اما مهمترین سخنان غضنفرآبادی اظهاراتش در خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله جعفری امام جمعه سابق کرمان است.

نماینده بم در مجلس نهم گفته بود: شرایط در کشور به گونه‌ای رقم خورده که نمی‌شود گفت فلانی(هاشمی) فتنه‌گر است. من هم جرات نمی‌کنم بگویم»

او همچنین گفته بود: «چرا دیروز آقای سید یحیی جعفری در خطبه‌های نماز جمعه می‌گفت همه تقصیرات زیر سر این پیرمرد فلان (هاشمی رفسنجانی) است ولی امروز چنین حرفی نمی‌زند؟ {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید}

غضنفرآبادی که نوع مواضعش شبیه اعضای جبهه پایداری است در خصوص عضویتش در جبهه پایداری به ایسنا گفته بود: عضو بودم اما الان دیگر در جلساتشان شرکت نمی‌کنم.

حالا باید منتظر بود و دید در دسته‌بندی‌های جدید مجلس موسی غضنفرآبادی در کدام جبهه قرار می‌گیرد.

از مشهد به زرند
عفت شریعتی کوهبنانی مسن‌ترین نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی است که در سن 68 سالگی برای سومین دوره به مجلس می‌رود. او دو دوره نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بوده است.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

او این بار تصمیم گرفت از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان راهی مجلس شود. کاری که سال 1382 محمدرضا باهنر انجام داد و پس از چند دوره نمایندگی تصمیم گرفت از زادگاهش به مجلس برود.

از مهمترین سخنان عفت شریعتی می‌توان به دفاع او از  امام جمعه مشهد و مخالفت او در مخالفت با برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد اشاره کرد.

شریعتی که خود روزگاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود در یک مصاحبه علم الهدی را پدر معنوی مشهد خواند و گفت: ایشان اگر آدم محافظه‌کاری بودند وارد این قضایا نمی‌شدند اما شاهدیم که به‌عنوان «پدر معنوی مشهدمقدس» این مسئله را بیان کرده و اعلام کردند که در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) مجموعه‌های معنوی جایگاه دارد نه برنامه‌هایی از جنس کنسرت موسیقی.

شریعتی ادامه داده بود: در پاسخ به افرادی که بیان کردند مگر مشهد و خراسان حکومت فدرالی است یا تافته جدابافته، باید تاکید کنم که چه بخواهند چه نخواهند، مشهد تافته جدا بافته است. 

اما مهمترین خبری که درباره عفت شریعتی در رسانه‌ها منتشر شده بود مربوط به سال 1392 بوده است.

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در خبری با عنوان «مادروپسری‌که‌در یک‌روزازدولت حکم گرفتند» درباره شریعتی و پسرش نوشت: «عفت شریعتی» که سابقه نمایندگی مردم مشهد در مجلس شوری اسلامی و سخنگویی و نائب رئیسی در کمیسون‌های فرهنگی و اجتماعی مجلس را دارد، روز 23 مهرماه با حکم علی جنتی، به عنوان مشاور وزیر ارشاد در اموربانوان ابقا شد. شریعتی 61 ساله که مشاور اموربانوان وزیرارشاد دولت دهم هم بود، سه شنبه گذشته با حکم وزیر جدید ارشاد، در سمت خود ابقا شد. ... اما کمی آن سو تر از اتاق وزیر در ساختمان وزارت ارشاد، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) هم حکم ریاست دانشکده خبر را به نام پسر خانم شریعتی زد. «محمود احمدی افزادی» که در سال 86 هم سابقه مدیریت دانشکده خبر را داشت، 23 مهرماه با حکم «محمد خدادی» مدیر عامل ایرنا، به دانشکده خبر رفت تا کلید اتاق ریاست این دانشکده را تحویل بگیرد.

با این حال که شریعتی در دولت روحانی توانست جایگاه مشاور وزیر ارشاد را کسب کند؛ در سال 1396 رئیس کمیته بانوان ستاد رئیسی شد.

عفت شریعتی در حالی توانست به عنوان نماینده مردم زرند و کوهبنان به مجلس برود که طی 20 سال گذشته حسین امیری خامکانی نمایندگی مردم زرند و کوهنبان را بر عهده داشته است.

حسن‌پور؛ حامی قالیباف
شهباز حسن‌پور اقبال بلندی دارد اگر رقیبش حدود سه هزار رای بیشتر کسب می‌کرد پرونده حضور دوره چهارم او در مجلس شورای اسلامی بسته شده بود.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

شهباز حسن پور شاید یکی از معدود نمایندگان مجلس باشد که حامی پروپا قرص محمدباقر قالیباف است.

گفته می‌شود در صورتی که قالیباف بتواند ریاست مجلس را از آن خود کند، احتمالا شهباز حسن‌پور به ریاست یکی از کمیسیون‌ها خواهد رسید. اگرچه با ائتلافی که در مجلس علیه قالیباف در حال شکل گیری است تحقق این فرضیه با اما و اگرهایی روبرو است.

شهباز حسن‌پور در دوره‌های گذشته به جز مجلس هشتم همیشه به صورت مستقل به مجلس رفته است و نمی‌توان او را اصولگرا دانست و اگرچه نسبت سیاسی با اصلاح‌طلبان ندارد اما سعی کرده روابط خود را با همه طیف‌ها حفظ کند.

شهباز حسن‌پور در دوره نهم مجلس در زمره نمایندگانی بود که با ارسال نامه‌ای خواستار رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

او در دوره دهم مجلس شورای اسلامی رقیب قدری به نام ابراهیم جهانگیری داشت که در صورت تائید صلاحیت به اذعان بسیاری از فعالان سیاسی امکان پیروزی او را سخت می‌کرد. اما جهانگیری از رقابت باز ماند و حسن پور مجددا پیروز انتخابات شد.

ابراهیم جهانگیری پس از انتخابات در گفت‌وگوئی با مجله عصرانه با انتقاد از رویه شهباز حسن‌پور گفته بود: فرد رقیب در عرصه انتخابات واقعی با رسم و رسوم معمولش از چیزی برخوردار نیست، به هیچ وجه در مسیر سالم و صحیح توان پیروزی را ندارد و جز در همان دور اول در باقی موارد اگر در فضای سالم رقابت می‌کرد به هیچ وجه توان پیروزی را نداشت. لذا به روش های مختلف  برای پیروزی در انتخابات دست می‌زند. از لحظه ورود من به عرصه رقابت، تیم‌های مختلفی چیده بود، برای جنگ روانی، تخریب، مستند سازی بی‌جهت. همه برای بیرون کردن رقیب چیده شده بود و ما هم از همه این اقدامات خبر داشتیم.

با استعفای علیرضارزم‌حسینی از استانداری کرمان گفته شد شهباز حسن‌پور یکی از گزینه‌های جدی تصدی استانداری کرمان است. موضوعی که البته انتقاد بسیاری از فعالان سیاسی را در پی داشت.

شهباز حسن‌پور پس از مدتی در این زمینه گفت: آقای روحانی به وزیر کشور رسماً و شخصاً هم اعلام کرده است که از نمایندگان به این دو دلیل کسی را دعوت به کار نکنید؛ یا موافقین دولت هستند که ما در مجلس به آن‌ها نیاز داریم یا مخالفین دولت هستند که نباید به دولت بیایند. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید}

حسن پور در پاییز سال گذشته گفته بود که قصد دارد حزبی تحت عنوان مستقلین تاسیس کند. موضوعی که مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره آن گفته بود که : ...مراجعه کرده‌اند ولی هنوز درخواست رسمی ارائه نکرده‌اند. با پایان انتخابات موضوع تاسیس حزب توسط حسن‌پور نیز فروکش کرد. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید} 

بازگشت رضا حسینی
مصطفی رضا حسینی که در دوره اصلاحات فرماندار شهرستان شهربابک بود در دوره هشتم در لیست اصولگرایان قرار گرفت و به مجلس رفت. او حالا پس از آنکه در رقابت‌های دوره‌های قبل شکست خورد مجددا به عرصه بازگشت و توانست به مجلس راه پیدا کند.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

مصطفی رضا حسینی اگرچه اصولگرا محسوب می‌شود اما هیچ‌گاه در زمره افراطیون اصولگرا به حساب نمی‌آمد. چه اینکه در دوره نهم مجلس در لیست «صدای ملت» قرار گرفت که سرلیست آن علی مطهری بود.

رضاحسینی که در کارنامه خود مسئولیت‌هایی در شهرداری کرج را داشته است در سال 1397 به عنوان معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب شد.

او که در مجلس هشتم در کنار علی مطهری موضوع سوال از احمدی‌نژاد را پیگیری می‌کرد در گفت‌وگوئی درباره رئیس جمهور اسبق نکات قابل توجهی را مطرح کرده بود.

رضاحسینی گفته بود: زمانی که بحث سؤال از رئیس‌جمهور و بحث‌های اقتصادی دولت را پیگیری می‌کردیم کاملا ملموس بود که حاضر نیست در هیچ ترازوی قانونی‌ای‌قرار گیرد و یکی از کارهای زشت فرهنگی که در دوران ایشان ایجاد شد ادبیات تهدید و بگم‌بگم بود.

این نماینده دوره هشتم مجلس درباره خانه نشینی 11 روزه احمدی‌نژاد گفته بود: در همان زمان که ماجرای ١١ روز خانه‌نشینی ایشان پیش آمد در مجلس هشتم هم گفتم که احمدی‌نژاد تصور می‌کرد با ١١ روز خانه‌نشینی مردم به خیابان‌ها می‌ریزند اما بعد دید از این خبرها نیست.

منتخب مردم شهربابک گفته بود: مشایی و احمدی‌نژاد روحیات عجیب و خطرناکی داشتند؛ آنها خود را وصل به عالم ماورا و دارای ارتباط با امام زمان(عج) می‌دانستند و در این فضا بود که یک‌سری افراد و جریانات و پشت صحنه اقتصاد کشور شکل گرفت.

رضاحسینی درباره عزل متکی نیز گفته بود: در سفر به نیویورک در سازمان ملل در یکی از شب‌ها مشایی، متکی و نماینده ایران در سازمان ملل را صدا می‌کند و تأکید می‌کند باید از طریق آنها با مقامات آمریکایی ارتباطی برای برگزاری جلسه‌ای خصوصی مهیا شود. متکی دراین‌خصوص به مشایی می‌گوید که این موضوع باید با نظر رهبری و فقط و فقط با تصمیم حضرت آقا پیگیری شود و در این مسائل مشایی عنوان می‌کند مثل اینکه متوجه نیستید کس دیگری دستور داده است! از همان‌جا پروژه عزل متکی کلید می‌خورد. {در همین زمینه اینجا بیشتر بخوانید}

اعظمی، شکرالهی و محمدی و مواضع ناشناخته
اصلاح‌طلبان استان کرمان در دوره یازدهم مجلس تنها یک نماینده دارند. موضوعی که تنها در دوره نهم مجلس اتفاق افتاد. در آن دوره به دلیل اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نداشتند تنها حسین امیری از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان به مجلس راه پیدا کرد. در مجلس هفتم نیز که اصلاح‌طلبان شرایط مشابهی مانند امروز داشتند حسین امیری و شیخ مختار وزیری از زرند و کوهبنان به مجلس رفته بودند.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

در این دوره از مجلس نیز تنها ذبیح‌الله اعظمی از سوی اصلاح‌طلبان به مجلس می‌رود.

او کار خود را از آغازین روزهای مشخص شدن نتایج انتخابات آغاز کرد و در روزهای اوج کرونا به این بیماری نیز مبتلا شد.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

منصور شکرالهی نیز منتخب مردم کهنوج و سایر شهرستان‌های جنوبی است که پیش از این در دستگاه قضائی فعالیت می‌کرده است.

مردم در انتظار کارنامه نمایندگان جدید مجلس برای حل مشکلات کشور

صمد محمدی که اگرچه گرایش اصولگرایانه دارد اما در فهرست اصولگرایان قرار نداشت. اعظمی، شکرالهی و محمدی به عنوان نمایندگان جدید استان کرمان در مجلس مواضع سیاسی ناشناخته‌ای دارند و در این مقطع مورد سوابق آنان نمی‌توان به راحتی اظهارنظر کرد. 

***
اصولگرایان که مجلس دهم را عامل بروز بسیاری از مشکلات کنونی کشور می‌دانستند؛ اکنون و درسایه مشارکت 42 درصدی مردم مجلسی را تشکیل داده‌اند که در طول تاریخ جمهوری اسلامی از منظر یکدستی بی سابقه است. به طوریکه گفته می‌شود در مجموع چهار یا پنج نیروی اصلاح‌طلب در آن عضویت دارند.

حالا باید منتظر بود و دید که این مجلس که البته بسیاری از نمایندگان آن در دوره‌های گذشته عضویت داشته‌اند در خصوص وعده‌هایی که برای حل مشکلات اقتصادی کشور داده‌اند چه کارنامه‌ای را برجای خواهد گذاشت. گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
6
باید منتظر پائیز و شمارش جوجه اصولگرایان بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
1
اصلاح طلبان 1400 راهم باخته اند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)