کد خبر: ۳۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
افزایش تقاضا برای خرید مرغ و عدم توانایی تولیدکنندگان داخلی افغانستان برای تامین این نیاز سبب شد تا کشور افغانستان، واردات مرغ به این کشور را آزاد اعلام کند. در همین راستا، اتاق کرمان به عنوان رابط فعالان اقتصادی با بازارهای مختلف، در نشستی با حضور جمعی از بازرگانان و مدیران دو كشور، توسعه‌ی صادرات گوشت مرغ به افغانستان، میزان نیاز ولایت‌های مختلف، استانداردهای دولت افغانستان و سایر موارد صادرات این محصول را بررسی کرد.

افزایش تقاضا برای خرید مرغ و عدم توانایی تولیدکنندگان داخلی افغانستان برای تامین این نیاز سبب شد تا کشور افغانستان، واردات مرغ به این کشور را آزاد اعلام کند. در همین راستا، اتاق کرمان به عنوان رابط فعالان اقتصادی با بازارهای مختلف، در نشستی با حضور جمعی از بازرگانان و مدیران دو كشور، توسعه‌ی صادرات گوشت مرغ به افغانستان، میزان نیاز ولایت‌های مختلف، استانداردهای دولت افغانستان و سایر موارد صادرات این محصول را بررسی کرد.

 به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، رئیس اتاق کرمان در این نشست گفت: «صادرات گوشت مرغ از کرمان به برخی ولایت‌های کشور افغانستان می‌تواند زمینه‌ی جدید تجارت بین دو منطقه باشد».


سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: «کرمان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در تولید محصولات مختلف حوزه‌ی دام و طیور است و اتاق قصد دارد به عنوان تسهیل‌کننده و رابط فعالان اقتصادی با بازارهای مختلف، آن‌ها را در زمینه‌ی تجارت گوشت مرغ با افغانستان همراهی کند».


وی ادامه داد: «تجارت یک فعالیت دو سویه و برد – برد است و زمانی این رابطه تجاری برقرار خواهد ماند که هر دو طرف بتوانند سود ببرند».
طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: «کیفیت تولیدات صنعت دام و طیور استان کرمان مناسب و دارای استانداردهای لازم است اما برای برقراری رابطه‌ی تجاری باید میزان مورد نیاز گوشت مرغ برای هر یک از ولایت‌های مورد نظر افغانستان، وزن هر قطعه مرغ، نوع بسته‌بندی، استانداردهای لازم و مسائل گمرکی و حمل و نقل این محصولات به طور دقیق بررسی شود».


رئیس اتاق کرمان گفت: «حمل و نقل گوشت مرغ با کامیون‌های یخچال‌دار ضوابط ویژه‌ی خود را دارد و باید همه‌ی شرایط از قبل فراهم شود تا کامیون‌ها برای عبور از مرز مشکل نداشته باشند».
وی بیان کرد: «کشتارگاه‌های ایران با دقت بسیار به ذبح اسلامی می‌پردازند، همه‌ی مسائل بهداشتی و شرعی با نظارت‌های لازم رعایت می‌شود و در هر کشتارگاه ناظر شرعی وجود دارد».
طبیب‌زاده اظهار کرد: «باید تولید محصول صادراتی مطابق با نیاز و خواسته و بر اساس استانداردهای کشور هدف باشد و شرکت‌های تجاری فعال در این زمینه نیز معرفی شوند».


در ادامه‌ی این نشست رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان گفت: «تولیدکنندگان صنعت دام و طیور استان آمادگی خود را برای تامین نیاز گوشت مرغ در افغانستان، اعلام کرده‌اند که امیدواریم این ارتباط رسمی و شفاف برقرار شود».
سیدمحمدرضا ترابی‌موسوی افزود: «باید هماهنگی لازم بین مجموعه‌های مختلف مانند گمرک، استاندارد، جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد تا همه‌ی موارد مدنظر در بازار مقصد فراهم شود تا بتوانیم این تجارت را آغاز کرد و به شکل دائمی ادامه داد».


تاجر افغانستانی فعال در ایران نیز در این نشست با اشاره به این‌که حداقل وزن هر قطعه مرغ مد نظر مردم افغانستان دو کیلو و ۵۰۰ گرم تا سه کیلوگرم است، گفت: «مردم بسیاری از مناطق کشور افغانستان، از مرغ برای غذای میهمانی‌های خود استفاده می‌کنند و به همین دلیل به قطعه‌های مرغ درشت علاقه دارند».
امام‌زهی بیان کرد: «در افغانستان مرغ گرم با همین بسته‌بندی داخل کشور ایران، مورد پسند مردم افغانستان است و در زمینه‌ی ذبح اسلامی نیز، نوع کشتار مرغ ایران در آن کشور پذیرفته شده است».


وی ادامه داد: «همچنین تخم‌مرغ ایران در مقایسه با تخم‌مرغ وارداتی از سایر کشورها به افغانستان، دارای کیفیت بالاتری است و این موضوع نیز می‌تواند برای تجارت مورد نظر فعالان اقتصادی استان کرمان قرار گیرد».
رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان نیز که به صورت آنلاین در این نشست شرکت کرده بود، با اشاره به این‌که اتاق کرمان در توسعه‌ی روابط بین دو کشور ایران و افغانستان پیش قدم بوده است، گفت: «شیوع ویروس کرونا میزان مصرف گوشت مرغ و تخم‌مرغ را افزایش داده و شرکت‌های تولیدی نتوانستند نیاز مردم را تامین کنند و به همین دلیل دولت افغانستان اجازه‌ی واردات گوشت مرغ به این کشور را صادر کرد».


عبدالمتین قلندری، افزود: «در صادرات گوشت مرغ از کرمان به افغانستان باید استانداردهای دولت افغانستان در نظر گرفته شود و از سوی دیگر نیز مسئولیت تائید کیفیت محصول، بسته‌بندی و حمل و نقل آن نیز بر عهده‌ی اتحادیه مرغداران ایران است».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)