کد خبر: ۳۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
این توقع نباشد که وقتی درآمد شهر داری دوبرابر شد، حجم آسفالت و احداث فضای سبز بالا‌تر بود چرا که هزینه‌ها هم به همین اندازه دو برابر شده است.

رئیس شواری شهر:این توقع نباشد که وقتی درامد شهرداری دو برابر شد، خدمات شهردای هم دو برابر شود

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: درست در ۲۱ اردیبهشت ماه بود که شهرداری در نشست عمومی شورای شهر، گزارشی از وصولی‌های درآمد شهردای در سال‌های گذشته ارائه داد. براساس گزارش مهران عالم زاده در این جلسه، درآمد شهرداری در سال گذشته ۸۵ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

این عملکرد شهرداری کرمان در حیطه وصولی‌های درآمد البته تفاوت شایانی با سایر شهردای‌های کشور دارد، به گونه‌ای که حتی شهردار کرمان نیز در این جلسه به صراحت اعلام کرد «باقی شهرداری‌ها نهایتاً ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش درآمد داشته اند، اما شهرداری کرمان بالای ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد درآمدی داشته است» عالم زاده البته این مسئله را مایه مباهات شهردای و نشان از عملکرد مثبت این سازمان دانست.

به گزارش گفتار نو بازتاب اخبار این جلسه از شورای شهر، منجر به عکس العمل منفی و انتقادات مردم از عملکرد شهر دار و شورای شهر شده است.
 
آن طور که مردم در فضای مجازی در انتقاد به عملکرد شهردای و شورای شهر نوشته اند «خدمات شهری، حجم آسفالت و پروژه‌های عمرانی متناسب با افزایش درآمد‌های شهرداری رشد نداشته است و تنها فشار مالی بیشتری بابت عوارض شهری، عوارض صدور پروانه ساخت و ساز و ... بر مردم وارد شده است»

رئیس شورای شهر کرمان در نشست عمومی شورای شهر کرمان با بیان این جمله که «اصحاب رسانه در انعکاس اخبار شورا دقت لازم را داشته باشند تا منجر به انتظارات اشتباه مردم، نشود» خطاب به اصحاب رسانه، گفت:انعکاس جلسات شورای شهر و تحلیل‌ها در فضای شورای شهر و گروه‌های مجازی به نحوی باشد که سوء تفاهم پیش نیاید.

محمد فرشاد در واکنش به این صحبت مردم در گروه‌های مجازی که «چرا به گرده مردم فشار می‌آید و عوارض زیادی در یافت می‌شود» اظهار داشت: این رقم‌ها گاهی ما را به اشتباه می‌اندازد، این طور نیست که به مردم فشار آمده باشد ودرآمد‌های شهرداری از راهی غیرمشروع و غیر قانونی به دست آمده باشد.

آنچه رئیس شورای شهر در این جلسه نسبت به آن اصرار داشت، افزایش قانونی و شرعی درآمد‌های شهرداری بود. او البته معتقد است که افزایش درآمد شهرداری صرفاً مربوط به عوارض صدور پروانه‌ها نیست بلکه جهش‌های قیمتی و تورم عامل افزایش درآمد‌های شهردای بوده است.

فرشاد در ادامه افزود: بخشی از درامد شهردای از فروش زمین و ارزش افزوده است. بعضاً حتی متراژ زمین‌ها در سال ۹۷ با متراژ آن در سال ۹۸ تغییری نکرده است، اما قیمت‌ها دو برابر شده است.

به اعتقاد رئیس شورای شهر افزایش عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی تفاوتی در میزان درصد و سهم این عوارض در هزینه‌های ساخت ساختمان ایجاد نکرده است. فرشاد در این رابطه اظهار داشت:عوارض صدورپروانه زیاد شده است، اما درصد آن در قیمت تمام شده متراژ ساختمان تغییری نکرده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: این توقع نباشد که وقتی درآمد شهر داری دوبرابر شد، حجم آسفالت و احداث فضای سبز بالا‌تر بود چرا که هزینه‌ها هم به همین اندازه دو برابر شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)