کد خبر: ۳۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ارزشیابی دانش آموزان در پایان سال چگونه خواهد بود؟
عباس ضیاء با بیان این جمله که همه چیز به گردن معلم است، در تشریح نحوه ارزشیابی معلم می گوید:براساس روند آموزش، معلم تشخیص می دهد که این دانش آموز حق ارتقا دارد یا خیر.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:با نزدیک شدن به انتهای سال تحصیلی،دل نگرانی های والدین حصوصا نگرانی ها و دل مشغله های والدین کلاس اولی شدت گرفته است.

والدینی که با اندک مقایسه فرزندانشان با هم متوجه ضعف آموزشی فرزندان خود شده اند، حال آنکه شاید فرزند ارشد آن ها در این پایه قادر به خواندن کتا بهای قصه بود و حال فرزند دوم که اکنون پایه اول را از طریق فضای مجازی به اتمام رسانده است؛ حتی در شناخت حروف نیز مشکل دارد، چه برسد به خواندن کتاب داستان و یا نوشتن نامه.

 

بیشترین مشکل در پایه اول است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این جمله که بیشترین مشکل در پایه اول است، به گفتارنو می گوید: برای آموزش ما مجبور به فرستادن درس نامه شدیم یعنی درس نامه ها چه برای دانش آموزانی که به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری آموزش دیده اند، ارسال شد.

عباس ضیاء  در خصوص شیوه برگزاری امتحانات به گفتارنو می گوید:مقطع ابتدایی مثل دبیرستان نیست که دانش آموزان سر جلسه امتحان بنشینند بلکه معلم با براساس فرایند کاری که از ابتدای مهر انجام شده و با توجه به  آن گزارشات،پوشه کار و ارزیابی های  مستمرخود  یک نمره به دانش آموز به صورت توصیفی می دهد.

ضیاء در ادامه اظهار می کند: ممکن است که معلم در برخی از موارد یک آزمون کتبی هم برگزار کند اما اصل نمره براساس روند کاری دانش آموز از ابتدای سال است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این جمله که همه چیز به گردن معلم است در تشریح نحوه ارزشیابی معلم می گوید:براساس روند آموزش، معلم تشخیص می دهد که این دانش آموز حق ارتقا دارد یا خیر؟

او در ادامه می افزاید:ممکن است معلم تشخیص دهد که دانش آموز نیاز به آزمون دوباره در شهریور ماه دارد و یا اینکه نیاز به تکرار مجدد پایه دارد؟

براساس گفته های ضیاء در مدارسی که آموزش ها به شکل مجازی و یا از طریق برنامه شاد انجام شده است، آزمون ها نیز به همین شکل و به صورت غیر حضوری برگزار می شود اما در روستاها و مناطقی که کلاس های درس به صورت حضوری برگزار شده است، احتمالا یک آزمون حضوری نیز گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به گلایه ها و دل نگرانی های والدین از سطح آموزش کودکانشان، می گوید:ما هم می دانیم که در کلاس اول مشکلاتی وجود دارد. به هر حال نیاز هست که در کلاس اول آموزش ها حضوری و چهره به چهره باشد.

 ضیاء در بخش دیگری از صحبت هایش به صراحت می گوید: دغدغه ما این است که کسی  مشکل ارتقا پیدا نکند،  ولی در ابتدای شروع سال جدید  به معلمین گفته می شود که دروس سال قبل به خصوص دروس انتهایی را برای مدتی با بچه ها کار کنند.

او با تاکید بر اهمیت آموزش حضوری درکلاس اول، می گوید:اگر سال آینده قرار باشد تا این روند ادامه داشته باشد، باید فکری به حال کلاس اولی ها بشود چرا که  اصلاً امکانش نیست که این دانش آموزان مطالب را غیر حضوری یاد بگیرند و حتماً بایستی آموزها به صورت حضوری ارائه شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص کلاس های رفع اشکال در مدارس نیز می گوید: اولیا از این طرح چندان استقبال نکردند که البته حقشان هم هستف با این وضعیتی که اخیرا برای کرمان پیش آمده است کمتر کسی فرزندش را به مدرسه فرستاده اشت البته این آمار در تهران، سیستان و بلوچستانو باقی شهرها نیز به همین شکل است.

ضیاء در ادامه می افزاید: معلم های  ما یک هفته است که در مدرسه حضور دارند، حتی اگر دانش آموزی هم نباشد می بایست معلم در کلاس حاضر باشد تا هر وقت که دانش آموز مراجعه داشت با او کار شود، اما به هر حال بعد از یک هفته اگر دانش آموزان به مدرسه نروند و شورای مدرسه هم تشخیص دهد که دیگر دانش آموزی نمی آید؛ معلمان می توانند که دیگر به مدرسه مراجعه نکنند.

پایگاه های سنجش از مرداد ماه شروع به کار می کنند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به چگونگی روندسنجش دانش آموزان کلاس اولی در شرایط کرونا می گوید: برای بحث سنجش امسال برنامه ریزی شده است و از یکم خرداد ماه  ثبت نام دانش آموزان کلاس اول شروع می شود و متولدین نیمه دوم 92 و نیمه اول 93برای ثبت نام به مدارس مراجعه می کنند و در همان زمان هم نوبت دهی می شوند و از اول مرداد ماه پایگاه های سنجش شروع به فعالیت می کنند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)