کد خبر: ۳۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه در نظر دارد به منظور تسریع در انجام روند نوسازی، از سوم خرداد سال جاری از متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا سه سال ساخت در آدرس اینترنتی خود (www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت نام به‌عمل آورد.

سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی با اشاره به شرایط کامیون‌های وارداتی افزود: بنا به اعلام سازمان متبوع، کامیون‌های وارد شده نباید بیش از سه سال از زمان ساخت آنها گذشته باشد و از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته و دارای استاندارد e-mark نیز باشد.

وی اظهار داشت: کامیون‌هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در پنج سال گذشته مدل‌های آنها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند و کامیون های وارداتی جدید ساخت کشورهای مذکور باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاه های ذی‌ربط باشد.

وی با اشاره به این مطلب که اولویت با کامیون های دارای ظرفیت (مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه) ۱۸ تن و بالاتر است افزود: کامیون های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل‌ و نقل بین‌المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

سید علیخانی خاطرنشان کرد: واردات هر یک دستگاه کامیون وابسته به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می‌تواند حداکثر سه تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد که در این مرحله، ظرفیت کامیون اسقاطی مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه حداقل ۱۵ تن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل‌ و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط (برابر اسناد ثبتی در سامانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) باشد به ازای اسقاط کامیون، پس از تایید سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، سود بازرگانی کامیون وارداتی ۲۵ درصد توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: هرگونه اطلاعیه دیگری در خصوص واردات و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی فاقد اعتبار بوده مگر آن که منحصراً در سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درج شده باشد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)