کد خبر: ۳۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان مطرح کرد:
سرهنگ محمدرضا فداء، با بیان این‌که در سال گذشته دو طلافروشی در بازار مورد سرقت قرار گرفته است، ادامه داد: «هیچ کدام از مغازه‌های طلافروشی در بازار کرمان استاندارد لازم برای جلوگیری از سرقت را ندارند و به راحتی می‌توان ویترین این مغازه‌ها را شکست و طلای موجود را برداشت».

به گزارش تسنیم، سرهنگ محمدرضا فداء، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان کرمان با بیان این‌که در ۲۹ دی سال ۹۷ در دستورالعملی از سوی شورای عالی امنیت کشور تکالیف هر دستگاه در بحث سرقت مشخص شده است، بیان کرد: «شهرستان کرمان یکی از شهرستان‌هایی است که وقوع سرقت در آن رو به افزایش است که ۶۷ درصد سرقت مسلحانه در شهرستان کرمان در سال گذشته کاهش داشته است».


وی با بیان این‌که در سال گذشته دو طلافروشی در بازار مورد سرقت قرار گرفته است، ادامه داد: «هیچ کدام از مغازه‌های طلافروشی در بازار کرمان استاندارد لازم برای جلوگیری از سرقت را ندارند و به راحتی می‌توان ویترین این مغازه‌ها را شکست و طلای موجود را برداشت».


فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان این‌که بارها از طریق صنف مربوطه به آن‌ها تذکر داده شده است اما تغییری احساس نشده است، افزود: «صنف طلافروشان باید استانداردهای لازم جلوگیری از سرقت و ایمن‌سازی مغازه‌های خود را در دستور کار جدی قرار دهند».


وی با بیان این‌که در سرقت به عنف کاهش ۲۲ درصدی از ابتدای سال جاری داریم، اظهار کرد: «بسیاری از سرقت به عنفی که در شهرستان انجام شده در کوچه‌هایی بوده که فاقد روشنایی است و یا در مواردی بوده که در ساعات دیروقت شب خانمی مبادرت به عبور و مرور کرده و یا به عابربانکی مراجعه کرده که روشنایی لازم نداشته و دوربین هم به‌دلیل تاریکی نتوانسته سارق را شناسایی کند».


سرهنگ فداء با بیان این‌که سرقت بانک در سطح شهرستان کرمان نداشتیم اگر چه بسیاری از بانک‌ها مستعد هستند و باید این بانک‌ها استانداردسازی شوند گفت: «در مواردی دیده شده که کارمندان از وجود پدال‌هایی که با دیدن سارق می‌توانند به پلیس اطلاع بدهند هیچ اطلاعی ندارند».


وی با اشاره به این‌که سرقت از مغازه‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است که دلیل اصلی آن قفل بسیار ساده درب مغازه بوده، گفت: «مغازه‌داران باید امکانات حداقلی جلوگیری از سرقت را ایجاد کنند».


فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان این‌که سرقت منزل در سطح شهرستان کرمان ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: «در آخرین سرقت یک خانه چند طبقه که با هزینه‌ی میلیاردی ساخته شده مورد سرقت قرار گرفت اما متاسفانه یک دوربین در این خانه و فضای بیرونی آن استفاده نشده و راه برای سرقت وجود داشته است».
وی با بیان این‌که متاسفانه سرقت‌هایی داشته‌ایم که کلید گاوصندوق خانه روی آن بوده و سارق به‌راحتی اقدام به سرقت کرده است ادامه داد: «در سرقتی ۲۰ دقیقه‌ای سارق مشغول شکستن قفل در یک مجموعه‌ی آپارتمانی بوده است و با وجودی که سر و صدای این کار زیاد است اما هیچ یک از همسایگان ساکن در این مجتمع عکس‌العملی نشان ندادند».


فداء با بیان این‌که در اماکن ساختمانی در حال ساخت بسیاری از مصالح ساختمانی از جمله آهن‌آلات رها شده و هیچ نگهبانی وجود ندارد و به راحتی سرقت انجام می‌شود گفت: «سرقت در اماکن دولتی در استان ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است در حالی‌که این اماکن سرایه‌دار هم دارند».


فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با تاکید بر این‌که سرقت خودرو و موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است چراکه بر روی خودرو سیستم پیشگیرانه مناسب نصب نشده، بیان کرد: «سرقت‌های مهم شهرستان کرمان از ابتدای سال ۹۹ در مجموع ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.».


وی با بیان این‌که کاهش سرقت در سطح شهرستان نیاز به عزم جدی همه‌ی مردم و مسئولان برای اقدامات پیشگیرانه دارد گفت: «در سال گذشته بیش از ۶۰۰ نفر معتاد متجاهر از سطح شهرستان کرمان جمع‌آوری و به مراکز معرفی شده است».

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرد نگهبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
مغازه طلافروشی اصلا نیازی به داشتن استانداردهایی که واحد اماکن اتحادیه ها تحت عنوان دستور العمل تعریف کرده نداره چون اگر سرقت در شب باشه، هدف نهایی سارقین، سرقت از داخل گاوصندوق و خزانه است که اگر گاوصندوق ضد دیلم  باشه که بدون هیچ اما و اگری امکان باز کردنش با انواع دیلم نباشه و همچنین قابلیت اتصال به زمین و دیوار داشته باشه که به هیچ صورتی قابل خارج کردن نباشه و از همه مهمتر، مجهز به قفل هوشمند ضد زورگیری باشه که دیگه هیچ راهی برای سارقین، نه تنها از طریق باز کردن یا تخریب قفلها باقی نذاره بلکه حتی اگر بخوان شبانه طلافروش را مجبور کنند که دزدگیر و دوربینها را از کار بندازه و خودش گاوصندوق را براشون باز کنه هم، زندگی طلافروش و اموالشو نجات بده، دیگه هیچ سرقتی اتفاق نمیفته. فقط میمونه سرقت مسلحانه که سیستم ضد سرقت مسلحانه گاردمن، اون مشکل هم بک بار برای همیشه حل میکنه.www.secupro.ir
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)