کد خبر: ۳۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد:
احمد اسکندری نسب گفت: آموزش و پرورش تهدید بحران کرونا را به فرصت تبدیل کرد و امروز می بینیم که شبکه شاد به عنوان شبکه انحصاری آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت آموزش مجازی مورد استقبال معلمان و دانش آموزان قرار گرفته و در بسیاری از امور سبب صرفه جویی مالی شده که این اقدام همیشه در تاریخ آموزش و پرورش کشور ماندگار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به ضرورت اجرایی کردن مفاد سند تحول بنیادین و تاکید و توجه خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اهداف و برنامه‌های مطرح شده در سند تحول بنیادین با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در هم تنیده است.

احمد اسکندری نسب روز پنجشنبه در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که به صورت ویدیو کنفرانس افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و حدود ۴۰ میلیون نفر، یعنی نیمی از جمعیت کشور با آموزش و پرورش در ارتباط  هستند.

وی اظهار داشت: معرفی قابلیت، دستاورد و کارکردهای آموزش و پرورش، همچنین تبیین تلاش ها و اقدامات ایثارگرانه معلمان در حد جایگاهشان یک وظیفه همگانی است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین توانمندی معلم را لازمه عزتمندی او دانست و ادامه داد: ارتقای توانمندی و صلاحیت های حرفه ای معلمان در دستور کار آموزش و پرورش این استان قرار دارد و معلمان باید از حالت روزمرگی و روش های تدریس سنتی خارج شوند و اطلاعات خود را به روز کنند به گونه ای که با شرایط و نیازهای جامعه همخوانی داشته باشد و به طور قطع شوق و انگیزه معلمان در تدریس و توانایی آن ها است که جایگاهشان را ارتقا می دهد.


وی افزود: آموزش و پرورش تهدید بحران کرونا را به فرصت تبدیل کرد و امروز می بینیم که شبکه شاد به عنوان شبکه انحصاری آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت آموزش مجازی مورد استقبال معلمان و دانش آموزان قرار گرفته و در بسیاری از امور سبب صرفه جویی مالی شده که این اقدام همیشه در تاریخ آموزش و پرورش کشور ماندگار است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن قدردانی از فرهنگیانی که با فعالیت در بستر فضای مجازی سبب تداوم فرایند یاددهی - یادگیری شدند، تاکید کرد: پس از راه اندازی و بهره مندی از شبکه شاد، رصد و ارزیابی میزان بهره مندی دانش آموزان از آن باید در اولویت باشد.
اسکندری نسب گفت: برای پایه های نهم و دوازدهم امتحانات به صورت حضوری و با رعایت همه موازین بهداشتی برگزار می شود که مدیران مدارس باید اهتمام ویژه ای در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن مدارس و رعایت فاصله گذاری داشته باشند.
وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با رفع نقاط ضعف تلاش کنیم اعتماد مردم به آموزش و پرورش روز به روز بیشتر شود.

وی ادامه داد: خانواده ها زمانی که در محدوده محل سکونتشان مدرسه وجود دارد نباید تقاضا برای ثبت نام در مدرسه ای دیگر با فاصله مکانی زیاد را داشته باشد و لازمه کاهش این تقاضا یکسان سازی امکانات و شرایط برای تمام مدارس است.


وی به انتخاب و انتصاب مدیران لایق و کارآمد در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: شایسته سالاری در انتصاب مدیران زمینه را برای تحقق مدرسه پویا فراهم می کند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه تامین مسکن فرهنگیان بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان یک فرصت مغتنم یاد کرد و پیگیری مجدانه مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق این استان را برای تحقق این مهم خواستار شد.


اسکندری نسب همچنین چند برنامه اصلی وزارت آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: آشنایی و تسلط دانش آموزان با حداقل یک مهارت پس از کسب دیپلم، استفاده بهینه از ظرفیت خیران، پیشگیری از اضافه وزن و کم تحرکی دانش آموزان و توجه ویژه به مهارت های خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

رییس کل دادگستری استان کرمان: برخورد با صاحبان مراکز کسب و پیشه که اسم خارجی دارند  

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت هوا در روزهای پایانی سال

مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی تایید شد

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

توصیه‌ های تغذیه‌ای برای روزه‌داران

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)