کد خبر: ۳۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از ادامه تعطیلی تالارهای ازدواج و اعتراضات مردم گزارش می‌دهد:
ازهمان اوایل اردیبهشت ماه بود که از گوشه و کنار اخباری مبنی بر رزرو هتل‌ها و تالار‌ها برای مراسمان و جشن‌ها در خرداد ماه شنیده می‌شد، اخباری که در پی مصاحبه رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران با خبرنگار گفتار نو تایید شد.

از بلاتکلیفی مردم و تالاردارن تا عدم پاسخویی مسئولین/مراسمات عروسی در باغ های خصوصی برگزار می شود/تالارها بازگشایی نشوند، تالاردارن ورشکست می شوند

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: ازهمان اوایل اردیبهشت ماه بود که از گوشه و کنار اخباری مبنی بر رزرو هتل‌ها و تالار‌ها برای مراسم‌ها و جشن‌های ازدواج در خرداد ماه شنیده می‌شد، اخباری که در پی مصاحبه رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران با خبرنگار گفتارنو تایید شد.

رضابهرامی در طی این مصاحبه اعلام کرده بود که این رزرو، مطلقاً به معنی برگزاری حتمی مراسمات در خرداد ماه و تیر ماه نیست و تالارداران و رستوران داران تابع دستورالعمل ستاد ملی و استانی کرونا هستند.

بازتاب انتشار این خبر با واکنش‌های مثبت و منفی مردم در نظرات سایت خبری گفتارنو و شبکه‌های مجازی همراه بود. به طور کلی دو رویکرد در مواجه با رزرو  تالار‌ها و هتل‌ها در خرداد ماه وجود داشت.

بخشی از مردم ضمن سرزنش افرادی که در این ایام اقدام به رزرو تالار‌ها کرده‌اند، خواستار بسته بودن کلیه تالار‌ها و عدم برگزاری مراسم‌ها با توجه به آمار بالای شیوع کرونا و ریسک برگزاری این مراسم‌ها  بودند و در مقابل بخشی دیگر که اغلب هم از بین همین زوجینی بودند که به جهت کرونا مراسمشان به تعویق افتاده است، خواستار تعیین  تکلیف مردم و بازگشایی هر چه سریعتر تالار‌ها بودند.

محتوای نظرات مردم حاکی از اختلافات خانوادگی، سردرگمی و بار مالی اضافه شده به زوجین در پی لغو مراسم و و طولانی شدن زمان عقد است.

در این میان آنچه بیش از هر چیزی در بین کامنت‌ها تکرار می‌شود، این جمله است که اگر «رزرو تالار به  معنای برگزاری مراسم در آن تاریخ نیست به چه علت اجازه رزو به تالارداران داده شده است»

رزرو تالار مجوز نمی‌خواهد
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران‌داران درپاسخ به چرایی رزرو تالار‌ها با وجود عدم مجوزدر ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌ها، به گفتارنو می‌گوید: عروسی تدارکات خاص خود را دارد و برای برگزاریش نیاز به هماهنگی با چندین صنف اعم از آرایشگر، فیلم‌بردار و ... است. این طور نیست که اگر فرضاً فردا مجوز بدهند، مراسم را بتوان برگزار کرد.

بهرامی با بیان این موضوع که رزرو کردن هیچ مجوز قانونی نمی‌خواهد، می‌گوید: ما در رجب و شعبان هم تمام وقت‌هایمان پر بود، اما با توجه به اولویت سلامت مردم و دستور ستاد کرونا، تمام مراسمات را لغو کردیم، الان هم به همین شکل عمل می‌کنیم.

او با اشاره به مصوبات اخیرستاد ملی مقابله با کرونا، می‌گوید: در چند وقت پیش آقای رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا گفت که رستوران‌ها می‌توانند باز باشند، دیروز هم گفتند تاسیسات گردشگری می‌توانند باز شوند؛ این مسئله برای ما ابهام دارد که آیا تاسیسات گردشگری شامل تالارداران هم می‌شودیا نه؟

علاوه بر مردم تالارداران هم بلاتکلیف هستند
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران در خصوص بلاتکلیفی زوجین برای برگزاری مراسمات می‌گوید: بازگشایی تالار‌ها دغدغه فکری ما هم هست، چرا که علاوه بر اینکه مردم بلاتکلیف هستند خود تالاردارن هم بلاتکلیف هستند.

بهرامی با تاکید بر این جمله که تالارداران تابع دستورالعمل ستاد ملی و استانی کرونا هستند، می‌گوید: اولویت ما سلامت مردم است و در این رابطه چند پروتکل بهداشتی آماده کردیم که در صورت مجوز بازگشایی تالار‌ها بتوانیم با رعایت آن‌ها و همچنین اصول و مقررات بهداشتی، مراسمات را برگزار کنیم.

تالار‌ها باز نشوند، تالارداران ورشکست می‌شوند
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران در خصوص تبعات عدم بازگشایی تالار‌ها می‌گوید: ما کلا سه ماه فرصت داریم، اگر نتوانیم در این سه ماه مراسمات عروسی را برگزار کنیم، خیلی  از تالاردارن ورشکست می‌شوند؛ چرا که بعد از آن هم ماه محرم و صفر است.

برگزاری جشن‌های عروسی به صورت غیر قانونی در باغ‌های خصوصی
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری مراسم‌ها عروسی در باغ‌های خصوصی، می‌گوید: هم اکنون جسته و گریخته در فضا‌های مجازی می‌بینیم که برخی مراسم‌ها به شکل قانونی در باغ‌های خصوصی هستیم.

بهرامی در ادامه با اشاره به تبعات برگزاری جشن‌ها به صورت غیر قانونی می‌گوید: این مسائل به مراتب ضرر و زیانش از برگزاری جشن‌ها در تالار‌ها بیشتر است چرا که وقتی در یک تالاری که دارای پروانه کسب هست، مراسم برگزار شود، حتماً پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و برگزاری مراسم تحت نظارت اتحادیه و بهداشت است، اما در این باغ‌های خصوصی هیچ گونه پروتکلی رعایت نمی‌شود.

شفیعی در پاسخ به زمان بازگشایی تالار‌ها به گفتارنو گفت: در این خصوص هنوز مصوبه ستاد ملی ابلاغ نشده و همچنان تالار‌ها بسته هستند. او در ادامه افزود: هیچ زمانی برای بازگشایی تالار‌ها هنوز تعیین و ابلاغ نشده است.

معاون سیاسی استاندار: تالارها فقط در سرو غذا باز هستند
 
در عین خال محمدصادق بصیری تصریح کرد: تالارها و سالن‌های پذیرایی نیز مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفا برای تهیه و سرو غذا می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند و برای مراسم دیگر فعلا محدودیت خواهند داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)