کد خبر: ۳۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد استاندار کرمان از مغایرت قیمت‌های بازار با مصوبات ستاد تنظیم بازار:
ستاد تنظیم بازار اصلی‌ترین نهاد برای کنترل و نظارت بر قیمت هاست، اما همواره آنچه که در بازار مشاهده شده اختلاف شگرفی با قیمت‌ها تنظیمی داشته و به نوعی کلیه دستورالعمل‌ها و نرخ نامه‌ها صرفا روی کاغذ مانده است.

انتقاد استاندار کرمان از مغایرت قیمت های بازار با مصوبات ستاد تنظیم بازار

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: ستاد تنظیم بازار اصلی‌ترین نهاد برای کنترل و نظارت بر قیمت هاست، اما همواره آنچه که در بازار مشاهده شده اختلاف شگرفی با قیمت‌ها تنظیمی داشته و به نوعی کلیه دستورالعمل‌ها و نرخ نامه‌ها صرفا روی کاغذ مانده است.
این تناقض‌ها و مغایرات دیگر از سمت نهاد‌های نظارتی نیز پذیرفته شده است به گونه‌ای که عالی‌ترین مقام اجرایی استان در چهارمین جلسه از ستاد تنظیم بازار در خصوص تخلفات نانوایان گفت: برخی نانوایان به مردم گفته اند که استاندار گفته است نان را گران نکنید و چانه‌ها را سبک کنید، من نمی‌دانم چه زمانی چنین حرفی زدم.
محمد جواد فدایی در ادامه به صراحت افزود: ظاهرا ما هر تصمیمی می‌گیریم، بازار کار خودش را می‌کند.
در این جلسه از ستاد تنظیم بازار در خصوص نحوه کنترل و تعیین قیمت مرغ، میوه و تره بار و نرخ کرایه تاکسی تصمیم گیری شد که با توجه به اعتراضات و نارضایتی‌هایی نماینده تاکسی داران در این جلسه مبنی بر قیمت مصوب، تصمیم گیری در این خصوص به جلسه دیگر موکول شد.
بنا به توضیحات معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت در این جلسه تصویب نرخ کرایه تاکسی با شورای اسلامی هر شهر است، اما با توجه به اولیت و وظیفه ستاد تنظیم بازار بر قیمت گذاری، فرمانداری یک ایراد بر نرخ نامه مصوب تاکسی‌ها در شورای شهر گرفته است و این مصوبه را ملزم به تایید ستاد تنظیم بازار دانسته است.
سیناخسروی درباره نرخ کرایه تاکسی عنوان کرد: شهرداری کرمان پیشنهاد افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی را در سال گذشته داشته است که البته اجرایی نشده است، همچنین شورای شهر نیز افزایش ۱۹ درصدی نرخ کرایه تاکسی را نسبت به سال قبل مصوب کرده است.
براساس توضیحات خسروی در این جلسه، نماینده تاکسی داران در جلسات شورای شهر پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی تا ۳۵ درصد را ارائه داده است که در کمیسیون مربوطه با نرخ ۳۰ درصد موافقت شده است و سپس در جلسه عمومی شورا این نرخ به ۱۹ درصد کاهش یافته است که البته مورد اعتراض تاکسی داران است.
آنچه نماینده تاکسی داران در این جلسه از ستاد تنظیم بازار بر آن اصرار داشت، ریزش ۶۰ درصدی مسافر از اسفند ماه و مشکلات معیشت دو هزار راننده تاکسی بود که صرفاً از این طریق امرار معاش می‌کنند.
او با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت لوازم یدکی، خواهان افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی شد که البته مورد موافقت قرار نگرفت.
شدت این اختلاف‌ها و بحث‌ها منجر شد تا استاندار کرمان اعلام دارد تا شورای شهر و فرمانداری برای افزایش نرخ کرایه تاکسی تصمیم بگیرد. محمد جواد فدایی در ادامه افزود: اگر اصرار دارند تا نرخ را به ستاد تنظیم بازار بیاورند، این موضوع در جلسه آینده بررسی می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)