کد خبر: ۳۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش گفتارنو از مصوبه ای که بین زمین و هوا ماند
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این جمله که «هیچ مراسمی حذف نشد، تنها مراسم ها از تالار‌ها به سمت باغ‌های خصوصی رفته اند» گفت: با بستن تالار‌ها تنها صورت مسئله را پاک کردند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار:برگزاری هر گونه مراسم و تجمعات در تالارها و سالن های پذیرایی ممنوع است/ رئیس صنف تالارداران و رستوران داران:با اداره بهداشت برای برگزاری مراسمات به تفاهم رسیدیم/از این پس مطابق دستورالعمل تالارها عمل می کنیم

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: «برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی ممنوع است» این گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۷ خرداد ماه است.
البته این دستورالعمل پیش از این نیز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سوم خردادماه در جمع خبرنگاران گفته شده بود. محمد صادق بصیری در آن جلسه اعلام کرده بود که تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفا برای تهیه و سرو غذا می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند و برای مراسم دیگر فعلا محدودیت خواهند داشت.
با این حال شواهد موجود حاکی از برگزاری تمامی مراسم ها اعم از جشن و عروسی در تالا‌ها و هتل‌ها است. برای پی بردن به این موضوع کافی است تلفن خود را بردارید و به یکی از تالار‌های سطح شهر تماس بگیرید، خواهید دید که حتی برخی دیگر وقت خالی نیز ندارند.
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران در خصوص برگزاری مراسم در تالار‌ها علی رغم نبود هیچگونه مصوبه ستاد استانی و ملی برای آن، به گفتارنو گفت: روز شنبه سوم خرداد ماه در جلسه ستاد کرونا مقرر شد که تالار‌ها بازگشایی شوند و روز سه شنبه هم آقای دکتر حریرچی طی یک مصاحبه اعلام کردند که تالار‌ها هیچ گونه مراسمی برگزار نکنند، اما ما مصوبه استانی را برای این موضوع دایم.
محمدرضا بهرامی در پاسخ به این گفته خبرنگار گفتارنو که مجوز بازگشایی تالار‌ها در استان صرفاً محدود به سرو غذاست نه برگزاری مراسم، گفت: ظهر چهار شنبه ما جلسه‌ای با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و رئیس اتاق اصناف داشتیم و در آن جلسه یک تفاهم نامه بسته شد و در آن تفاهم نامه به این موضوع اشاره شد که ما می‌توانیم مراسم را به صورت رستورانی برگزار کنیم.
بهرامی خاطر نشان کرد: ما خارج از این موضوع عمل نکردیم، تالارداران هم بخشی از کارشان دادن غذاست، خوب ما مراسم نمی‌گیریم، ولی غذا را می‌دهیم.
این گفته رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران منجر به این پرسش شد که چگونه مراسم برگزار نمی‌شود، ولی وقت‌های مراسم سر جایشان است و عروسی‌ها گرفته می‌شود. بهرامی در پاسخ به این پرسش گفت: در بخش عروسی دو قسمت وجود دارد، یک بخش مربوط به مراسم بزن و بکوب است و دیگری هم سرو غذا و مراسمات است.
بهرامی در این رابطه افزود: ما می‌توانیم شام بدهیم و به صورت رستورانی عمل کنیم. ما به این تفاهم با اداره بهداشت رسیده ایم؛ یعنی قسمت دوم مراسم کاملاً انجام می‌شود.
او در تشریح بیشتر گفته خود اضافه کرد: مراسم ها برگزار می‌شود، ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی. ما مراسم بزن و برقص نداریم، می‌آیند یک عقدی می بندند، کادویی می‌دهند و در آخر شام داده می‌شود.

حال که مصوبه داریم، مطابق دستورالعمل تالار‌ها عمل می‌کنیم
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران دران درپاسخ به این پرسش که آیا امکان لغوکردن مراسم و عودت هزینه‌های رزرو مراسمات برای زوجین وجود دارد، می گوید: تا الان که هیچگونه مصوبه‌ای نداشتیم هزینه‌ها را عیناً پرداخت می‌کردیم، اما از این به بعد مطابق دستورالعمل تالار‌ها عمل می‌کنیم.
بهرامی در تشریح این دستورالعمل، گفت: این دستورالعمل بدین شکل است که تا یک ماه مانده به مراسم کلیه پرداختی عیناً بر گردانده می‌شود، اما زیر یک ماه درصدی از آن برگردانده می‌شود، به گونه‌ای که سه تا ۴ روز مانده به مراسم ۱۵ درصد کل قراردادشان را شامل می‌شود.

با بستن تالار‌ها تنها صورت مسئله را پاک کردند
رئیس اتحادیه صنف تالارداران و رستوران داران در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این که «هیچ مراسمی حذف نشد، تنها مراسم از تالار‌ها به سمت باغ‌های خصوصی رفته اند» گفت: با بستن تالار‌ها تنها صورت مسئله را پاک کردند.
بهرامی در ادامه افزود: درجاده تهران و هفت باغ بدون هیچ گونه پروتکل بهداشتی مراسمات برگزار می‌شد، کسانی که سفره عقد دارند جزء همکاران ما هستند و همان‌ها نیز به ما اطلاع داند که هر شب سه الی ۴ سفره عقد در خارج از شهر داشتند.
او ضمن گلایه از عملکرد استان در مدیریت و مقابله با مراسمات غیرمجاز، اظهار داشت: این مسئله تنها اجحافی برای تالارداران بود، دولت با افرادی که مراسمات را در تالار‌ها برگزار می‌کردند برخورد می‌کرد، اما حتی به موضوع باغ‌های خصوصی و برگزاری مراسمات در آن‌ها پرداخته هم نشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)