کد خبر: ۳۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در صحن علنی شورای شهر چه گذشت:
به نظر می‌رسد حوصله‌ی «علی خدادادی» هم مثل ما سر رفته از بس که به مکان شورا رسیدگی نمی‌شود. ابتدا قرار بود در دی ماه یا آذرماه این ساختمان تعیین تکلیف شود، مدتی بعد گفته شد تا پایان سال، بعد هم که معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری وعده تکمیل این ساختمان برای فروردین ماه را داد.

اولتیماتوم رئیس کمیسیون خدمات شهری  برای تکمیل ساختمان شورا/پیشنهاد خواهر خواندگی کرمان با چین و ترکیه/ تصویب افزایش 30درصدی نرخ کرایه تاکسی

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:به نظر می‌رسد حوصله‌ی «علی خدادادی» هم مثل ما سر رفته از بس که به مکان شورا رسیدگی نمی‌شود. ابتدا قرار بود در دی ماه یا آذرماه این ساختمان تعیین تکلیف شود، مدتی بعد گفته شد تا پایان سال، بعد هم که معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری وعده تکمیل این ساختمان برای فروردین ماه را داد.

حال دیگر از فرودین ماه، دو ماه گذشته است و هنوز که هنوز است به قول رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، در آن محل خاکبازی می‌کنند و آب از آب تکان نخورده است.

تاب و تحمل شورای شهری‌ها دیگر از این آلاخون والاخون بودن طاق شده است و صدایشان درآمده است. خدادادی در این جلسه از شورای شهر با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر اتمام کار، ساختمان سپه (شهرداری سابق) تا پایان سال، گفت: نمی‌شود که شورای شهر مصوب کند که تا پایان سال کاری انجام شود و بعد هم هیچ اتفاقی نیفتد.
او با بیان مشکلات رفت و آمد ارباب رجوع‌ها برای رفت و آمد به محل استقرار جدید جلسات کمیسیون‌ها یا همان سالن سادات، گفت: همین امروز صبح ما اینجا کمیسیون داشتیم و یک ارباب رجوع خانم به بدختی توانست یه وسیله جور کند تا برود.

اگرچه مطلب بیان شده در خصوص خانه شهر، که از زبان رییس خدمات شورای شهر بیان شد، مورد تایید سایر اعضای شورای شهر نیز بود، اما به جهت نبود شهردار در این جلسه، بحث در این خصوص به جلسه دیگری موکول شد.

از دیگر موضوعاتی فرهنگی که در جلسه عصر یک شنبه ۱۱ خرداد ماه به آن پرداخته شد، بحث خواهر خواندگی استان کرمان با دیگر کشور‌ها بود.
زهرا لری، با قیاس کرمان با شهری همچون اصفهان در این مقوله گفت: اصفهان ۲۰ الی ۳۰ مورد خواهر خواندگی دارد، اما کرمان هنوز نتوانسته که حتی با یک کشور نیز خواهر خواندگی داشته باشد.
کشور‌های مورد پیشنهاد لری برای خواهر خواندگی با کرمان تاجکستان، ترکیه، چین و مجارستان بود.
سیدمحمدرضا میرحسینی در تکمیل صحبت‌های لری، گفت:راجع به خواهر خواندگی باید به این سوال پاسخ داده شود که در این طرح چه اهدافی دنبال می‌شود و ما چه نتیجه‌ای از آن‌ها می‌خواهیم، تاجیکستان چه چیزی برای ما به ارمغان خواهد آورد.
تاکید اصلی میر حسینی بر مراودات گردشگری کشور‌ها و صنعت توریسم بود. او در این رابطه افزود:ما از این مقوله خواهر خواندگی به دنبال داشته‌هایی برای کرمان حداقل در بحث توریسم و معرفی فرهنگی باشیم و محدودیتی ایجاد نکنیم که برای خواهر خواندگی صرفاً به دنبال کشور‌های اسلامی برویم.

تصویب افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا میز در این جلسه از افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در کرمان خبر داد. به گفته محمد جواد کامیاب وزارت کشور ابلاغیه‌ای به همه‌ی استانداری‌ها ارسال کرده و این مجوز را داده که با توجه به افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین، نرخ کرایه تاکسی در کلان شهر‌ها ۱۱ درصد افزایش یابد.
کامیاب با اشاره به عدم اعمال افزایش ۱۱ درصدی کرایه تاکسی در سال ۹۸، گفت: پیشنهاد شهرداری این بود که با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی قطعات ماشین، نرخ کرایه‌ها ۲۵ درصد افزایش یابد.
او در ادامه افزود: ما رقم پیشنهادی شهرداری را به ۱۹ درصد رساندیم، با ۱۱ درصد آن را جمع کردیم و پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه را دادیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)