کد خبر: ۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو گزارش می‌دهد:
رئیس شورای شهر کرمان در واکنش به صحبت‌های خدادادی، گفت: مدیر فعلی محیط زیست، سرکار خانم شاکری دیدگاه کارشناسی خود را داده اند و در جلسات به جمع بندی که با کارشناسان و شهرداری داشتند به این نتیجه رسیدند که این مجوز داده نشود، لذا الان با این بحث‌ها تنها به اول سطر بر می‌گردیم.
خدادادی:ارتش به هیچ صراطی مستقیم نیست و هر چه باج می دهیم باز امتیازاتی می خواهد/ اگر آرامستان در جاده جوپاری ایجاد شود، هم مشکلات مردم حل خواهد شدو هم هزینه شهرداری کمتر خواهد بود
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: آرامستان کرمان، پروژه‌ای است که از زمان شورای شهر چهارم کلید خورد و کماکان بحث‌ها بر روی آن ادامه دارد. اگر چه پروژه آرامستان جدید کرمان ۵ سالی است که مطرح شده و سرمایه گذاری‌هایی هم برای آن انجام شده است، اما همواره فاصله چندین و چند کیلومتر‌ی این پروژه از سطح شهر و مشکلات زیر ساختی آن منجر شده تا طرح‌های جایگزینی برای آن امر اعم از جاده جوپاری و جاده زرندی و ... مطرح باشد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با اشاره به نبش قبر‌های صورت گرفته در مسجد صاحب الزمان و مشکلات بهداشتی و شرعی این موضوع بار دیگر بر طبل طرح‌های جایگزین برای آرامستان کرمان و خصوصاً ایجاد آرامستان در سه راه جوپاری کوبید.
علی خدادادی در این جلسه با انتقاد نسبت به ارتش و سازمان محیط زیست استان کرمان، گفت: ارتش امتیازاتی می‌خواهد که من فکر می‌کنم در توان شهرداری نیست.
خدادادی با بیان این جمله که «اگر در شهر کرمان اتفاقی بیفتد همه مسئولین باید پاسخگو باشند» بار دیگر دست روی پروژه ایجاد آرامستان در جاده جوپاری گذاشت و در این رابطه گفت: هم اکنون در سه را ه جوپاری دفن‌هایی انجام می‌شود، ولی می‌نمی دانم چرا می‌گویند که نمی‌شود آنجا دفن اموات صورت‌ گیرد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خطاب به سازمان محیط زیست استان، گفت: میت نهایتا در عمق سه متری دفن می‌شود و هنوز هیچ کارشناسی به طور علمی اثبات نکرده است که این مسئله چه مشکلی برای محیط زیست و منابع آبی استان ایجاد خواهد کرد.
او در ادامه افزود: اگر آرامستان در جاده جوپاری ایجاد شود، هم مشکلات مردم حل خواهد شد، هم در تامین زیرساخت‌های آب و برق به مشکل بر نمی‌خوریم و هم هزینه‌ها ما بسیار کمتر خواهد بود.
 
فرشاد: تعامل خوبی با ارتش داریم
رئیس شورای شهر کرمان در واکنش به صحبت‌های خدادادی، گفت: مدیر فعلی محیط زیست، سرکار خانم شاکری دیدگاه کارشناسی خود را داده اند و در جلسات به جمع بندی که با کارشناسان و شهرداری داشتند به این نتیجه رسیدند که این مجوز داده نشود، لذا الان با این بحث‌ها تنها به اول سطر بر می‌گردیم.
محمد فرشاد با اشاره به جلسات و بحث‌های صورت گرفته برای پروژه جایگزین آرامسان جدید، اظهار داشت: این پروسه قبلاً اجرا شده و مادر حال حاضر هیچ چاره و گزینه جایگزینی جز همین آرامستانی که در شورای چهارم تصویب شده است، نداریم.
فرشاد همچنین در پاسخ به انتقادات صورت گرفته در حوزه عملکرد ارتش نیز گفت: تعامل کاملی با ارتش داشته ایم و من شاهد هستم که بار‌ها فرمانده ارتش گفته است که حاضر هستند و من شاهد تعامل خوب ایشان بوده ام و وظیفه خود می دانم که در غیاب محیط زیست و ارتش کمال تشکر را از این دو نهاد داشته باشم.
خواسته اصلی رئیس شواری شهر، خاتمه بحث در خصوص فضای آرامستان جدید و اصرار بر از سرگیری هر چه سریعتر عملیات اجرایی آرامستان جدید بود.
احمد حسن زاده، دیگر عضو شورای شهر، اما پیشنهاد داد تا جلسات بیشتری با سازمان محیط زیست صورت گیرد و این موضوع به صورت فنی بررسی شود که با زه کشی و یا سایر اقدامات فنی مخاطرات مورد نظر محیط زیست برطرف شود.
رئیس شواری شهر در پاسخ به پیشنهاد حسن زاده، گفت: تمامی ابن بحث‌ها و پیشنهادات کارشناسی پیش از این نیز مطرح شده است و تنها با پرداختن دوباره به این موضوع ممکن است که وقت دیگری را باز از دست دهیم و دوباره به همین نقطه برسیم.
شهردار کرمان، ضمن تایید صحبت‌های رئیس شورای شهر در خصوص بحث آرامستان کرمان، گفت: این موضوع تقریبا حل شده است و مصوب شد که عملیات عمرانی را انجام دهیم، لذا بهتر است که دیگر وارد این بحث‌ها نشویم و وقت دیگری را از دست ندهیم.

اتمام ساختمان شورای شهر تا تیرماه
در این جلسه همچنین در خصوص ساختمان شورای شهر کرمان نیز بحث‌هایی صورت گرفت. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بار دیگر با اشاره به وضعیت فعلی استقرار کمیسیون‌ها از شهردار کرمان خواست تا هر چه سریعتر این پروژه را به سرانجام برساند.
شهردار کرمان با بیان اینکه در مورد تاخیر ساختمان شواری شهر، بنده مقصرم، خطاب به اعضای شورای شهر، گفت: بنده تعمیر ساختمان شورا را به معاون مربوطه ارجاع دادم و قرار بود تا نظر جناب میرحسینی و کامیاب نیز در این امر گرفته شود که این دوستان بسیار خاضعانه عمل کرده بودند، من وقتی که از این ساختمان بازدیدکردم درست ندیدم که دوستان در محلی بروند که مشکل دارد و همان جا پیشنهاد دادم تا سرامیک‌ها و سرویس‌های بهداشتی این مجموعه تعویض شود و همین امر منجر شد تا اتمام کار کمی به تعویق بیفتد.
او در ادامه وعده داد تا ساختمان مربوطه در تیرماه به اتمام و به اعضای شورای شهر تحویل داده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)