کد خبر: ۳۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان مطرح کرد:
این ایام کمتر روزی است که با پدیده گرد و غبار مواجه نشویم چه در داخل شهر و چه در خارج از شهر. حال آنکه از اوایل سال تاکنون بار‌ها اخباری مبنی بر درصد بالای الایندگی هوا در برخی از شهرستان‌ها خصوصاً در فهرج و ریگان شنیده شد و حتی درصد آلایندگی هوا در این شهرستان به ۴۰ برابر بیش از حد مجاز هم رسید.
اگر همه اسلحه هایشان را کنار بگذارند ما هم اسلحه خود را کنار می گذاریم/استان در وضعیت بحران ریز گردها قرارگرفته است/ با خشک شدن باغات پسته، زمینه گرد و غبار بیشتر فراهم می شود
 
گفتارنو/گروه جامعه: این ایام کمتر روزی است که با پدیده گرد و غبار مواجه نشویم چه در داخل شهر و چه در خارج از شهر. حال آنکه از اوایل سال تاکنون بار‌ها اخباری مبنی بر درصد بالای الایندگی هوا در برخی از شهرستان‌ها خصوصاً در فهرج و ریگان شنیده شد و حتی درصد آلایندگی هوا در این شهرستان به ۴۰ برابر بیش از حد مجاز هم رسید.
به مناسبت هفته محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان جلسه‌ای را با اصحاب رسانه تشکیل داد و در خصوص اقدامات این سازمان و وضعیت محیط زیست استان توضیحاتی ارائه شد.
مرجان شاکری در پاسخ به این پرسش خبرنگار گفتارنو که آیا می‌توان گفت با وجود افزایش میزان گرد و غبار دراستان، در آستانه رسیدن به بحران و به صدا در آمدن آژیر قرمز هستیم؟ گفت: قطعاً در شرایط بحرانی قرارداریم.
شاکری در خصوص اقدامات انجام شده در سال گذشته و برنامه ریزی‌های اداره کل محیط زیست برای کاهش گرد و غبار دراستان، گفت: در سال گذشته استاندار کرمان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی جلسات مختلفی را پیرامون این موضوعات با ما و با عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت زیست محیطی برگزار کردند و توانستیم که با همکاری یکدیگر بودجه ۷۲ میلیارد تومانی را برای استان دریافت کنیم که این بودجه ابلاغ شد.
او با اشاره به افزایش قیمت یورو در سال گذشته از افزایش این مبلغ به ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد و در این رابطه اظهار داشت:بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۸۰ درصد این اعتبار به منابع طبیعی اختصاص پیدا کرد که از این بودجه برای کاشت گونه‌های گیاهی منطبق با آن محدوده و کار‌های جلوگیری از فرسایش و بیایان زایی استفاده شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در ادامه صحبت هایش از خریداری دو ایستگاه پایش کیفی هوا برای راور و انار خبر داد و افزود:فهرج و ریگان و بم سه ایستگاه داریم و در زرند یک ایستگاه، در کرمان نیز هم اکنون دو ایستگاه مستقر وجود دارد.
شاکری همچنین از ایجاد دو ایستگاه کیفی هوا برای پایش کیفی هوا در شهرستان شهربابک توسط مس خاتون اباد و در زرند توسط شرکت میدکو خبر داد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به انتقادات مردم مبنی بر عدم اعلام آلودگی هوا از سمت رسانه‌ها و اداره کل محیط زیست استان کرمان، گفت: همه فکر می‌کنند که وقتی فرضاً شاخص آلودگی هوا در سایت ۲ هزار و ۵۶۰ اعلام شده که به نوعی چند برابر حد مجاز است و رسانه‌ها این خبر را اعلام نکردند به نوعی یک سانسور اطلاعاتی صورت گرفته است، اما حقیقت این است که برای تعیین شاخص آلودگی هوا باید این آلودگی در مدت و زمان مشخصی تداوم داشته باشد.
شاکری با اشاره به شعار هفته محیط زیست مبنی بر جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران، معضل گرد و غبار و بحران آب را به عنوان مهمترین دغدغه‌های این اداره معرفی کرد و در این رابطه افزود:برای توسعه پایدارلازم است تا همه ما با یک نگاه بنگریم. هم اکنون ما شاهد این امر هستیم که با وجود برداشت‌های بی رویه، کیفیت آب در انار و رفسنجان تغییر کرده و اکنون شاهد خشک شدن باغات پسته و در پی آن ایجاد کانون‌های ریز گرد و گرد و غبار خواهیم بود.

او در تشریح این عبارت که محیط زیست استان بدون اسلحه است، گفت:ما دوست نداریم اسلحه به دست بگیرم، اگر همه اسلحه هایشان را کنار بگذارند ما هم اسلحه خود را کنار خواهیم گذاشت. اگر شکار و تخلفی صورت نگیرد چرا ما باید اسلحه داشته باشیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به حجم پیام‌های تبریک و همیاری‌های مسئولین و مدیران استانی با سازمان محیط زیست استان کرمان، اظهار داشت: این حجم از توجه مدیران استانی به هفته محیط زیست کم سابقه است که این خود نشان از همدلی و همیاری‌های ایجاد شده بین سازمان محیط زیست و سایر نهادهاست و خود حاکی از این امر است که ما توانسته ایم چهره متفاوتی از محیط زیست نشان دهیم.
شاکری در ادامه تعطیلی ۵ ماهه مس خاتون آباد با صد‌ها کارگر را نمود بارزی از همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با سارمان محیط زیست خواند.
او با تاکید بر این جمله که محیط زیست در مقابل توسعه استان قرا نگرفته است، گفت:محیط زیست در کنار توسعه است و از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان همچنین در پاسخ به آخرین وضعیت کارخانه‌های آلاینده بازیافت مس در رفسنجان، گفت: مقرر شده است تا دیگر به این کارخانه‌ها خوراک داده نشود تا مجوز زیست محیطی دریاف کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)