کد خبر: ۳۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان کرمان اعلام کرد:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه تا ۴ سال آینده درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستیم در ادامه خطاب به دولت اظهار کرد: انتظار داریم دولت اعتبارات کافی برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در اختیار استان‌های درگیر بگذارد زیرا قطعا تا چندین سال آینده درگیر مبارزه با این آفت خواهیم بود لذا باید تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص داشته باشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه تا ۴ سال آینده درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستیم در ادامه خطاب به دولت اظهار کرد: انتظار داریم دولت اعتبارات کافی برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در اختیار استان‌های درگیر بگذارد زیرا قطعا تا چندین سال آینده درگیر مبارزه با این آفت خواهیم بود لذا باید تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص داشته باشیم.

ناصر طاهر درباره وضعیت هجوم ملخ های صحرایی به شمال استان کرمان گفت: بخشهایی از شهرستان‌های ارزوئیه و ریگان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده‌اند و در چند روز اخیر مبارزه با این آفت در حدود ۱۱۰۰ هکتار از اراضی شمال استان صورت گرفته است.

وی از پایش مستمر مناطق شمال استان کرمان خبر داد و بیان کرد: مناطق هم مرز استان‌های هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان را به‌طور ویژه پایش می‌کنیم و تاکنون حدود ۴۸۰ هزار هکتار از این اراضی را ردیابی و پایش کرده‌ایم که حدود ۱۱۰۰ هکتار آن به آفت ملخ صحرایی آلوده شده بود که در این راستا سمپاشی در این اراضی صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: مناطق ارزوئیه و ریگان به دلیل موقعیت جغرافیایی همواره به‌صورت ویژه پایش می‌شوند تا اگر هجوم ملخی در این مناطق مشاهده شد فورا وارد عمل شده و اقدامات مبارزه‌ای را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون هجوم ملخ هایی صحرایی به کشاورزان شمال استان خسارت وارد کرده‌اند؟ بیان کرد: خوشبحتانه تاکنون هیچ خسارتی به کشاورزان این منطقه وارد نشده و مبارزه با این آفت قبل از هجوم ملخ ها به مزارع و باغات صورت گرفته بود به طور مثال در منطقه ریگان حضور این ملخ ها حدود ۱۴۰ کیلومتر با شهر و باغات فاصله داشته که اقدامات لازم برای مبارزه با آنها صورت گرفت.

طاهر از نحوه استفاده از ظرفیت کشاورزان در امر مبارزه با ملخ صحرایی سخن به میان آورد و اظهار کرد: تاکنون در امر مبارزه با این آفت از نیروهای سازمان جهادکشاورزی استفاده شده و هنوز از ظرفیت کشاورزان استفاده نکردیم اما در صورت افزایش هجوم ملخ های دریایی و صحرایی قطعا از کمک کشاورزان نیز استفاده خواهیم کرد ضمن آنکه هم اکنون از ظرفیت کشاورزان در امر اطلاع‌رسانی بهره‌گرفته شده است و از کشاورزان خواسته‌ایم که با مشاهده ملحخهای صحرایی حتما به ما اطلاع دهند.

وی درباره میزان اعتبارات اختصاص یافته در امر مبارزه با ملخ های صحرایی و دریایی در شمال استان گفت: در حال حاضر سم برای مقابله با این آفت تهیه شده و حدود یک میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان حفظ و نباتات کشور در اختیار سازمان جهادکشاورزی قرار داده شده است اما از نظر تجهیزاتی با کمبود خودرو روبرو هستیم و اکثر خودروهای موجود نیز فرسوده هستند گفتنی است که برای مبارزه ما با این نوع ملخها در مناطق صعب‌العبور، نیاز به خودروهای خاص و کمک فنردار داریم.

مدیر حفظ و نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که باید همواره در آماده باش کامل باشیم تا به محض ورود ملخ ها واکنش سریع را انجام دهیم، تصریح کرد: باتوجه به جهت باد و جهت حمله ملخها در حال حاضر در شمال استان نسبت به سال گذشته درگیری کمتری با این نوع ملخ ها داشتیم اما در مجموع میزان هجوم ملخها بستگی به شرایط اقلیمی و جهت باد دارد ضمن آنکه خطر هجوم ملخ های دریایی تا پایان سال وجود دارد.

وی خطابب به کشاورزان گفت: اگر در جایی ملخ صحرایی را مشاهده کردند به نزدیکترین مرکز خدمات کشاورزی اطلاع دهند و در امر مبارزه با ما همکاری داشته باشند.

طاهر در پایان با بیان اینکه تا ۴ سال آینده درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستیم در ادامه خطاب به دولت اظهار کرد: انتظار داریم دولت اعتبارات کافی برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در اختیار استان‌های درگیر بگذارد زیرا قطعا تا چندین سال آینده درگیر مبارزه با این آفت خواهیم بود لذا باید تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص داشته باشیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)