کد خبر: ۳۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری‌فر، از مدیران دولت احمدی نژاد می گوید: شواهدی از تغییرات در مواضع احمدی نژاد به گوش می رسد و حتی شنیده ام تغییرات را در دفتر خود آغاز کرده است.

 

 «احمدی‌نژاد دوباره بر می‌گردد» این از آن گمانه‌زنی‌هایی است که هنوز یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری به بحثی داغ در محافل سیاسی است؛ برخی‌ هم معتقدند که این گمانه‌زنی‌ها نمی‌تواند رنگ واقعیت داشته باشد و احتمالا تنها ایده‌پردازی‌های شخص احمدی‌نژاد برای ماندن در صدر اخبار است؛ هرچند صحبت‌های ضد و نقیضی در این رابطه وجود دارد اما عباس امیری‌فر مشاور وریاست شورای فرهنگی و امام  جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم  می‌گوید: «با شناختی که از احمدی نژاد دارم او حتما وارد گود انتخابات می‌شود.

امیری‌فر می‌گوید «احمدی‌نژاد برای آنکه موضوع ۹۶ و ردصلاحیتش دوباره تکرار نشود احتمالا با شورای نگهبان وارد مذاکره خواهد شد و در رابطه با رعایت خط قرمزها تعهدی به حاکمیت خواهد داد.»

او گمانه دیگری را هم مطرح می‌کند و آن معاون اولی احمدی‌نژاد است. به اعتقاد امیری‌فر اگر رئیس جمهور ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی یا سعید جلیلی یا یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد باشد او احتمال دارد به عنوان معاون اولی ایفای نقش کند.

البته گفتگوی ما فقط به احمدی‌نژاد ختم نشد و پای پرونده بازداشت عباس امیری‌فر با قضاوت غلامرضا منصوری که حکم بازداشتش صادر شده است نیز به میان آمد و او پرده از این ماجرا برداشت.

آنچه در ادامه می‌خوانید مشروح این گفت و گو است:  

 

آقای امیری فر! این روزها صحبت از احتمال حضور دوباره محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ به گوش می‌رسد با شناختی که از شخصیت او دارید چقدر احتمال دارد احمدی‌نژاد وارد گود انتخابات ریاست جمهوری شود؟

با شناختی که من دارم او در انتخابات شرکت خواهد کرد. ممکن است که افراد دیگری هم در این انتخابات شرکت کنند، منتهی باید شرایط زمان را هم در نظر بگیریم، الان با توجه به این تورم بی سابقه و فضای اقتصادی این سالها و ...محبوبیت آقای احمدی نژاد بالا رفته است، بنابراین به نظر من شرکت می کنند.

 اما بحثی که الان داریم بحث شورای محترم نگهبان است که اگر بتوانند مذاکره کنند (چون اشتباهاتی در گذشته داشتند مثل ایستادن در مقابل رهبر انقلاب)، پس اگر بتواند نزدیک شود و یک تیمی در حد انقلاب و نظام انتخاب کند امیدی است که برگردد. مشابه این اتفاق در مجلس هم افتاد یعنی تعدادی که الان منتقد آقای احمدی نژاد هستند اما مدتی در دولت ایشان بودند، مردم به آنها اقبال کردند و تعدادی انتخاب شدند، این نکته ای است که بستگی به عملکرد ایشان دارد، یعنی باید مذاکراتی داشته باشد که با مقداری تفاهم در مسائل، می تواند خودشان را عرضه کند.

*یعنی شما فکر می کنید که احتمال دارد که احمدی نژاد حاضر شود تعهدی به شورای نگهبان یا حاکمیت بدهد که از آن خط عبور نکند و وارد انتخابات شود؟

بله. من با دوستان که مذاکره می کنم شواهدی وجود دارد که آقای احمدی نژاد تیم سابقش را در دفترش عوض کرده است و افراد داناتری را آورده است و دیگر اسمی از آقای بقایی و مشایی نیست یعنی اصلا دیگر در دفتر رفت و آمدی ندارند و یعنی تغییراتی ایجاد شده است. با روحیاتی که من از آقای احمدی نژاد می شناسم تغییر مواضع می دهد یعنی اینگونه نیست که حتما روی موضع خودش باشد و الان هم با گذشت ۸ سال با تجربه ای که به دست آورده است این روحیه را دارد که بخواهد در گذشته خود تجدید نظر کند و اشتباهات خود را در گذشته تکرار نکند.

اگر این کار را بکند طبیعی است که اقبال ایشان زیاد است، اقبال در این حد است که اگر شخصی هم مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد، مثلا شخصیتی مانند آقای رئیسی اگر احمدی نژاد را به عنوان معاون اول و نفر دوم خود انتخاب کند، در رای گیری این فرد خیلی تاثیر دارد یعنی محبوبیت احمدی‌نژاد می تواند آرا را به خود جذب کند؛ همه اینها بستگی به خود ایشان دارد.

 منتهی یک نکته هم وجود دارد و آن این است که ما یک قانون نانوشته داریم، همانطور که در امریکا یک نفر نمی تواند بیش از ۲ دوره رئیس جمهور یاشد، درست است که ما این قانون را نداریم اما معمولا نظام ما یا این اجازه را نمی دهد یا تجربه نکرده است که کسی که ۸ سال رئیس جمهور باشد دوباره رئیس جمهور شود، نمونه آن آقای هاشمی است که زمانی که می خواست مجدد برای ریاست جمهوری کاندید شود، شورای نگهبان به او این اجازه را ندادند و گفتند شما تمام قدرت و ایده و طرح و نظر و برنامه خود را در آن ۸ سال داده اید.

اما اینکه بخواهید به عنوان نفر دوم بیایید اشکالی ندارد؛ مثلا شخصی بگوید من رئیس جمهور می شوم و معاون اول من آقای احمدی نژاد باشد و من فکر نمی کنم آقای احمدی نژاد این روحیه را داشته باشد که بگوید من حتما باید رئیس جمهور شوم. اگر ایشان با کسی مذاکره کند و تعهد دهد و همکاری داشته باشد و اگر بخواهد در نظام ادعای خدمات داشته باشد، یکسری از دولتمردانی که در دولت نهم و دهم زحمت کشیدند می توانند دوباره دور هم جمع شوند وبه ایشان علی رغم انتقاداتی که دارد  کمک کنند که مشکلات مردم حل شود.

علی رغم انتقاداتی که به آقای احمدی نژاد داریم اما مزایای خوبی هم دارد، اینکه خود او یک رسانه است و مردم دوست است و بر خلاف تمام این اختلاس ها و دزدی هایی که شاهد آن هستیم ایشان ساده زیست است و همان خانه ای که داشته است را دارد و چیزی به آن اضافه نکرده است و طرح هایی مثل یارانه، مسکن مهر و.. داشتند.

*ولی کارشناسان و تحلیلگران می گویند که همین طرح ها با ایرادات انجام شد و الان نمی توانند که آن ایرادات را رفع کنند.

چرا نمی توانند رفع کنند؟ شما فرض بگیرید که مکان این طرح زیرساخت ندارد، خب شما برای آن زیرساخت درست کنید.

*مثلا در موضوع یارانه ها، یک بحث این بود که احمدی نژاد آن را با تخلف انجام داد و الان هم باری بر دوش دولت است.

آن زمان یارانه ۴۵ هزار تومان بود، اگر یارانه بار بود چرا دولت بعد آن را ادامه داد؟ و اگر خوب بود چرا زمانی که وضعشان خوب بود و برجام موفق بود و درآمد خوبی داشتند آن را ۲ برابر نکردند؟ بنابراین اگر اینها صداقت داشتند که گفتند این یارانه، بار است، همان موقع این بار را برمی داشتند و چرا امروز و فردا کردند؟ که در نهایت هم آن را قطع نکردند و الان که آخر عمر دولت است می خواهد آن را ۲ برابر کند.

آقای احمدی نژاد اشکالات داشت و من هم برای همان اشکالات ارتباطم را کم کردم، یکی از این اشکالات این بود که همکاری خود را با آقای بقایی و مشایی می دانست و اصرار می کرد که آنها محاکمه نشوند که با همین اصرار ایشان، در حق این ۲ نفر ظلم شد چون اگر سکوت می کردند حساسیتی پیش نمی آمد. اینکه در هر دولتی معاون یا وزیر آن اشکلاتی داشته باشد امر طبیعی است اما آن مقاومت کردن ها باعث شد که مقداری مشکلات برای خود او ایجاد شود. اگر ایشان بتواند این رویه ها را تغییر دهد می تواند به مردم خدمت کند و آرای مردم را به خود جذب کند(ممکن است برای بار سوم به او مجوز داده نشود اما ایشان می تواند در پست معاون اولی به مردم خدمت کند). در شرایط الان، نظام ما نیاز به وحدت و جو حداکثری دارد و این حالتی که امروزه وجود دارد که همه یکدیگر را می زنند و این جناح وآن جناح می کنند حالت خوبی ندارد چون دیگر کسی برای ملت باقی نمی ماند.  ما باید با هر سلیقه ای که داریم و هر جناحی که هستیم اگر به نظام و رهبری وفادار هستیم باید در کنار هم بنشینیم و با هم کار کنیم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم چون دل آدم می سوزد که با آن همه شهید بعد از ۴۱ سال مردممان در فقر زندگی کنند.

*اقای امیری فر! شما می گویید که اگر شورای نگهبان هم اجازه ندهد، احمدی نژاد می تواند در مقام معاون اولی ایفای نقش کند. رئیس جمهور چه کسی باید باشد؟ آیا قبلا بین احمدی نژاد و آن رئیس جمهور توافق می شود؟ چه کسی باید رئیس جمهور شود تا احمدی نژاد معاون او شود؟

من نظر خود را می گویم و نمی دانم که توافق شده است یا نه. مثلا حاج آقا رئیسی گزینه خوبی است چون به نظر من ایشان محبوبیت خوبی دارد، اگر ایشان کاندیدا شود چون نظر مخالفتی با آقای احمدی نژاد ندارد یا حداقل آن را علنی نمی کند، به هرحال ایشان برای ریاست جمهوری خیلی مناسب است و بعد هم اگر بگوید من احمدی نژاد را در سمت معاون اولی خود انتخاب می کنم، اگر این نظر را بدهد به نظر من با رای بالایی انتخاب خواهد شد البته باید رقیب ایشان را هم در نظر بگیریم.

 در نهایت به نظر من احمدی نژاد الان رای خوبی در میان مردم دارد، یعنی چون بیشتر در میان مردم است، اگر اشکالات خود را رفع کند و مقداری با صراحت بیشتر نسبت به نظام و ولایت فقیه و رهبری نظر قاطعی دهد، خیلی ها پشت ایشان قرار می گیرند و به او کمک می کنند. به نظر من این طرح می تواند موفق شود. من آقای رئیسی را مثال زدم اما ممکن است فردی از دولت خودشان مثل آقای جلیلی یا دوستان دیگر باشد، اینها کاندید شوند و این پیشنهاد را بدهند و به موفقیتی برسند، چون این پیغام ها برای من میرسد که ایشان مواضع خودشان را تغییر داده است.

*شما قبلا گفته بودید که احتمال دارد احمدی نژاد از طریق الهام وارد شود، یعنی الهام برای ریاست جمهوری بیاید. الان چقدر آن تحلیل را قبول دارید و فکر می کنید این اتفاق بیفتد؟

اگر با ایشان مذاکره ای شود و اگر ایشان تعهداتی نسبت به عملکرد گذشته داشته باشد و  تعهدی دهد که تمردی صورت نگیرد و در مسیر نظام و رهبری باشد، این مشکل حل شده است.

*یعنی خودش شخصا وارد می شوند؟

بله. دوره قبل  با اینکه می دانست رد صلاحیت می شود و رای نمی آورد اما با لجبازی کاندیدا شد و همین باعث شد که ۲ قطبی شود و فرمان حضرت آقا را تمرد کند و باعث شد که روحانی سر کار بیاید. یعنی نقشه ایشان به نفع روحانی شد و ناخودآگاه در زمین روحانی بازی کرد. اگر لجبازی نباشد همین طرحی که گفتم موفق است، اما اگر بدون آمادگی قبلی، بدون مذاکره با شورای نگهبان و بدون اینکه اشتباهات گذشته را جبران کند و بخواهد دست آقای الهام و شیخ الاسلام را بگیرد، طبیعی است که دوباره لج و لجبازی شود .عقل و درایت ایجاب می کند که ایشان تجدید نظر کند تا آنچیزی که خیر نظام و اسلام است صورت بگیرد.

*شما حاضر هستید که دوباره با آقای احمدی نژاد کار کنید؟

من بخاطر بحث تمردش از رهبری از ایشان جدا شده ام ولی اگر ببینم که ایشان تعهد دهد و در راستای پیشنهادهایی که دادم نامه ای به رهبری بنویسد و در گذشته خود تجدید نظر کند و من مطمئن شوم که خط قرمز ایشان قطعا رهبری است بله! دست ایشان را هم می بوسم که برای خدمت به مردم بیاید و ما هم به ایشان کمک می کنیم.

آقای امیری‌فر! شما زمانی بازداشت بودید و گویا آن زمان قاضی پرونده شما آقای منصوری بود همان قاضی که اکنون حکم بازداشت او صادر شده است و فعلا تحت نظر پلیس اینترپل در رومانی است ماجرا چه بود؟

من با آقای منصوری دوست بودم و در بسیاری از جلسات فقه با هم شرکت می‌کردیم یک روز به من گفت می‌خواهیم شما را برای انتشار سی‌دی «ظهور نزدیک است» دستگیر کنیم من ابتدا فکر کردم شوخی می کند اما ۱۱ اردیبهشت دیدم بدون اینکه به من احضاریه یا اخطار دهند، یکمرتبه من را دستگیر کردند و ایشان قاضی ما شدند و شروع به تهدید کردند و من را به انفرادی انداختند. هرچه گفتم اینها دروغ و تهمت است قبول نکردند و ۵۲ روز من را به انفرادی بردند و همچین برخوردی با من کردند و من فقط گفتم که آقای منصوری بدانید که خدا این بلا را یکروزی به سر خودتان خواهد آورد و ظلم درست نیست.

شما با من رفیق و هم لباس هستید پس چرا شما پیگیری می کنید، پرونده من باید در دادگاه ویژه روحانیت بررسی شود، اما ایشان گفت شما چون شما سردار سپاه هستید کارکنان دولت پیگیر کارتان هستند و در نهایت من را با آن وضعیت بد به انفرادی انداختند، زمانی که ایشان بازنشسته شد و می خواست فرار کند (قبل از اینکه آقای رئیسی بیاید) با من تماس گرفت و گفت شما تبرئه شده اید و ما از شما عذر می خواهیم.

  ایشان پرونده خیلی سنگینی با عنوان پرونده زمین خواری در استان خراسان داشت که ریاست دادگستری آن آقای اسماعیلی بود و زمانی که ایشان فهمیدند ممکن است که آن پرونده رو بیاید، چون ایشان محکوم و از قضاوت کردن تعلیق شده بود... متاسفانه با ارتباطی که با طبری پیدا می کند قاضی پرونده های خیلی مهمی در زمینه امنیتی و اقتصادی می شود و متاسفانه این خلاف ها را می کند و در نهایت من از ایشان شکایت کردم که بخاطر بازنشسته شدن ایشان، آن شکایت را مختومه کردند. خلاصه اینکه ایشان ۵۲ روز من را بیگناه به انفرادی انداختند و سایت ها چقدر به من دروغ و افترا بستند. در نهایت بعد از چند سال حقانیت من به نتیجه رسید و پلیس بین الملل ایشان را به عنوان یک متهم بزرگ دستگیر کردند و می خواهند او را به ایران منتقل کنند.این قاضی اتهامات زیاد دیگری هم دارد که جای گفتن آن نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)