کد خبر: ۳۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/بازار خودرو دوقفله شد:
مهدی امیر ابراهیمی با بیان این نکته که حتی یک معامله هم از اول سال صوت نگرفته و قول نامه‌ای نداشته است، ادامه می‌دهد:مردم سر در گریبان اند و منتظرند که ببینند چه اتفاقی می‌افتد.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:قیمت خودرو بدون وقفه رو به افزایش بود که درج قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی ممنوع شد. پس از آن ستاد تنظیم بازار کشور تشکیل شد وبه دستور مقام عالی وزارت صمت نرخ نامه‌هایی برای خودرو مشخص شد و عباس قبادی، دبیر این ستاد از سیستم ثبت نام و فروش خودرو با قیمت‌های کنترلی و تنظیم شده خبر داد.
ثمره این جلسه ارائه روش‌های فروشی همچون فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید با پیش شرط‌ها و قیمت‌هایی بود که تا روز ثبت نام مداماً تغییر کرد و به لیست آن اضافه شد، محدودیت‌هایی از جمله عدم خرید خودرو در سه ساله گذشته، رهن یک ساله خودرو، چک صیادی و ... و غیره؛ اما با تمامی این محدودیت‌ها عملاً تقاضا برای خودرو چندین و چند برابر میزان خودرو عرضه شده بود؛ به نوعی که در برخی از خودرو‌ها شانس برنده شدن حتی به سه دهم درصد هم نمی‌رسید.
در همان ستاد البته تصمیم دیگری نیز اتخاذ شد، «قیمت خودرو‌ها در بازار آزاد، حداکثرمی تواند ۱۰ درصد بالا‌تر از قیمت کارخانه باشد» مصوبه‌ای که اگر چه در ابتدا منجر به کاهش ۵ الی ۶ درصدی قیمت خودرو شد، اما به یک ماه نکشیده دوباره بازار به حالت قبل برگشت و عملا این مصوبه در حد حرف باقی مانده و به مرحله اجرا نرسید، هر چند که کارشناسان و فعالان بازار خودرو در همان زمان نیز اجرایی شدن این مصوبه را به جهت عدم ضمانت اجرایی غیر ممکن می‌دانستند.
با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد که بازار کماکان راه خود را می‌رود و قیمت‌ها به طور افسار گسیخته به روند صعودی خود ادامه داده اند، به طوریکه براساس گزارشات ارائه شده از بازار خودرو، میزان افزایش قیمت برای برخی از انواع خودرو به ۱۰ میلیون تومان هم رسیده است.
در شرایطی که دستورالعمل و برنامه مشخصی برای مدیریت بازار خودرو وجود ندارد و کنترل بازار فقط به صدور فرمان و دستوراتی که اجرایی نمی‌شوند، محدود شده است شاهد خیز دوباره قیمت‌ها در بازار هستیم به طوری که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته گذشته به ۱۱۷ میلیون تومان رسیده بود، حالا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و در بازار به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار با رشد قیمت ۹ میلیون تومانی، امروز با نرخ ۱۵۹ میلیون تومان عرضه می‌شود.
در عین حال، سمند ال ایکس افزایش قیمت ۹ میلیون تومانی را طی روز‌های اخیر تجربه کرده و حالا در بازار با قیمت ۱۲۳ میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت پژو پارس نیز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی طی هفته گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱۳۷ میلیون تومان در بازار ارائه می‌شود.
در شرایطی گزارش‌های افزایش قیمت از شهر‌های مختلف و خصوصاً تهران مخابره می‌شود که خبر‌هایی مبنی بر لغو مصوبه وزارت صنعت مبنی بر فروش خودرو تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه شنیده می‌شود.
رئیس اتحادیه صنف بنگاه اتومبیل استان کرمان در خصوص میزان افزایش قیمت خودرو بعد از این مصوبه به گفتارنو، می‌گوید:بازار رکود است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود که قیمت‌ها مشخص باشد.
مهدی امیر ابراهیمی با بیان این نکته که حتی یک معامله هم از اول سال صوت نگرفته و قول نامه‌ای نداشته است، ادامه می‌دهد:مردم سر در گریبان اند و منتظرند که ببینند چه اتفاقی می‌افتد.
بنا به گفته ابراهیمی هم اکنون بازار خودرو کاملا به هم ریخته است و هر فرد اتومبیل خود را به هر نرخی که می‌خواسته قیمت زده است. او در این رابطه خاطر نشان می‌کند:زمانی می‌توان قیمت داد، که نرخ ثابت باشد نه اینکه هر صاحب ماشینی یک قیمتی برای خودرویش گذاشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)