کد خبر: ۳۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدعلی کشاورز با حضور مقامات فرهنگی، هنرمندان و علاقه‌مندان بازیگر «پدر سالار» برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری محمدعلی کشاورز با حضور مقامات فرهنگی، هنرمندان و علاقه‌مندان بازیگر «پدر سالار» برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که شیوع کرونا امکان تشییع پیکر محمدعلی کشاورز با حضور گسترده مردم را از میان برد، مراسمی برای بدرقه این هنرمند در بهشت‌زهرا (س) برگزار شد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و حسین انتظامی رییس‌ سازمان سینمایی در مراسم تشییع پیکر محمدعلی کشاورز حضور پیدا کردند. اسماعیل شنگله، امین تارخ، منوچهر شاهسواری و حجت‌الاسلام محمود دعایی از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم هستند.

امین تارخ در حاشیه مراسم درباره کشاورز سخنان مهمی به زبان آورد. او کشاورز را هنرمندی تکرارنشدنی توصیف کرد: «بدون شک محمدعلی کشاورز از هنرمندان تکرارنشدنی در ایران است. البته شاید همه هنرمندان اینطور باشند، اما برخی به یک دلیل خاص تکرار نمی‌شوند، آن دلیل هم نمره‌ای است که در اخلاق و منش و شخصیت، از مردم می‌گیرند.من در سه فیلم سینمایی که افتخار همکاری با ایشان را داشتم و در دو مجموعه تلویزیونی، خیلی چیزها از ایشان آموختم؛ از جمله نظم، عشقش به بازیگری و رفتار و برخوردهای انسانی که چه روی صحنه، چه پشت صحنه داشت

یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌آفرینی‌های امین تارخ کنار محمدعلی کشاورز در فیلم سینمایی «مادر» به کارگردانی علی حاتمی‌ شکل گرفت.

اسماعیل شنگله بازیگر سرشناس و از دوستان قدیمی محمدعلی کشاورز در این مراسم حضور داشت. دوستی این دو هنرمند به بیش از ۶۴ سال پیش و سال‌های تحصیل‌شان برمی‌گردد. شنگله در این باره گفت: «آشنایی من با این مرحوم از ۶۴ سال پیش آغاز شد، از سال ۱۳۳۵ که هر دو برای اولین در هنرستان هنرپیشگی تهران یکدیگر را دیدیم و برحسب اتفاق، چون منزل‌ مان نزدیک بود دوست شدیم. دوستی ادامه پیدا کرد و مانند آبراهه‌ای به رودی تبدیل شد که هر دو ما را به‌دنبال خود کشاند و برد

کشاورز در کارنامه‌اش آثار درخشانی دارد. آثاری که دقت بالای او در انتخاب نقش‌هایش را نشان می‌دهد. شنگله در این باره گفت: «او هر کاری را به راحتی قبول نمی‌کرد و تنها در کارهای شاخص بازی کرد تا برای همیشه ماندگار بماند.»

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع و خاکسپاری محمدعلی کشاورز در سخنانی کوتاه از دو بالی گفت که این هنرمند را به قله محبوبیت رساند.

صالحی گفت: «استاد کشاورز با دو بال حرکت کرد که او را به اینجا رساند. یکی به‌ عنوان هنرمند نامی ایران و دیگری انسانی ویژه، خاص و متعالی. ترکیب این دو بود که کشاورز را اینگونه در جان و دل ما جای داده است. در بخش هنر، زنده‌یاد کشاورز با مسیری که طی کرد، به نقطه امروز رسید. عشق او به هنر آنگونه بود که رشته‌های به ‌ظاهر پول ‌سازی را که اعتبارات ظاهری می‌آفرید، کنار گذاشت و به هنر پرداخت. در وادی هنر سلوک کرد.»

در پایان مراسم پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی و با همراهی مردم و علاقمندان، پیکر زنده‌یاد کشاورز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

۲۴۱۲۴۱

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)