کد خبر: ۳۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/رئیس اتاق اصناف کرمان مطرح کرد:
یوسف جعفری با بیان اینکه دولت هیچ کمکی تا به امروز به اصناف نداشته است، می‌گوید: تنها اعلام شده که واحد‌های صنفی که کارگر بیمه‌ای داشته باشند و در ظرف ۴ ماه گذشته لیست بیمه را رد کرده و حقوق کارگرهایشان را تا پایان سال پرداخت کنند، به ازای هر نیرو ۱۲ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد به آن‌ها تعلق می‌گیرد، که البته همان هم محقق نشده و به خیلی از واحد‌های صنفی تعلق نمی‌گرد.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:یک ماه از سال گذشته و سه ماه هم از امسال، سر جمع ۴ ماه است که صاحبان اصناف حال خوشی ندارند و در انبوهی از مشکلات اعم از چک‌های برگشتی، کرایه مغازه‌های بسته و پول آب و برق و مخارج زندگی مانده اند.
رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به افزایش شمار درج آگهی‌های اجاره و رهن واحد‌های صنفی در سطح شهر می‌گوید:در این مدت اعلام ورشکستگس واحد‌ها و در خواست باطل شدن جواز رشد زیادی داشته است، شما اگر در تیرماه گذشته در شهر گذر می‌کردی، یک واحد صنفی خالی نمیدیدی، ولی الان در هر کوچه و خیابان نوشته شده که واحد صنفی واگذار می‌شود.
یوسف جعفری با بیان اینکه دولت هیچ کمکی تا به امروز به اصناف نداشته است، می‌گوید: تنها اعلام شده که واحد‌های صنفی که کارگر بیمه‌ای داشته باشند و در ظرف ۴ ماه گذشته لیست بیمه را رد کرده و حقوق کارگرهایشان را تا پایان سال پرداخت کنند، به ازای هر نیرو ۱۲ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد به آن‌ها تعلق می‌گیرد، که البته همان هم محقق نشده و به خیلی از واحد‌های صنفی تعلق نمی‌گرد.
بنا به گفته جعفری بالای ۸۰ درصد واحد‌های صنفی کرمان خویش فرما هستند و یا به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و فاقد کارگر بیمه‌ای هستند.
رئیس اتاق اصناف کرمان با اشاره به هزینه به کارگیری هر کارگر در واحد صنفی اظهار می‌کند:کسی که کارگر بیمه‌ای داشته و ۴ ماه حق بیمه آن را به همراه حقوق و مزایا و عیدی پرداخت کرده باشد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کرده است؛ یعنی فرد ۱۵ میلیون تومان پرداخت کرده و حال ۱۲ میلیون تومان آن هم با سود ۱۲ درصد دریافت می‌کند.

جعفری این را هم اضافه می‌کند که با توجه به ادامه داشتن ویورس منحوس کرونا حداقل تا پایان سال واحد‌های صنفی با رکود موجود در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند و فروش چندانی ندارند، اما باید هزینه‌های کارگر و بیمه شان را پرداخت کنند.
او بااشاره به مکاتبات خود با استاندار کرمان و تهران می‌گوید: متاسفانه خیلی از اصناف به ورطه ورشکستگی رسیدند و چک هایشان مانده است، در کنار آن بازار راکد است و مردم هم نقدینگی و توان خرید چندانی برای خرید اجناس ندارند.
خواسته رئیس اتاق اصناف پرداخت وام‌هایی با سود کم به اصناف کرمان به جهت پوشش هزینه‌های اجازه محل و چک‌های معوق است تا این واحد‌ها بتوانند سر پا بایستند.
جعفری در خصوص حمایت‌های شورای شهر کرمان و شهرداری در خصوص پرداخت عوارض اصناف توضیح می‌دهد: به غیر از ۱۲ رسته شغلی که در ایام کرونا باز بودند، واحد‌های صنفی که بدهی معوقه دارند، اگر تا پایان مهر ماه عوارض سال ۹۸ خود را به طور کامل پرداخت کنند، تمام عوارض سال ۹۹ آن‌ها بخشیده خواهد شد، همچنین در سصورت پرداخت عوارض تا دی ماه و اسفند ماهب ترتیب شامل ۷۵ و ۵۰ درصد بخشودگی عوارض سال ۹۹ خواهند شد.
او در خصوص ۱۲ رسته شغلی نیز می‌گوید:برای ۱۲ واحد صنفی هم که در ایام کرونا باز بوده اند حمایتی‌هایی صورت گرفته است، به طوریکه اگر این واحد‌ها بدهی معوق خود را تا پایان مهر ماه بپردازند ۸۰ درصد عوارض سال ۹۹ آن‌ها بخشیده و چنان چه تا پایان دی ماه بپردازند ۶۰ درصد تخفیف عوارض را خواهند داشت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارغوان جعفری گزکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
با سلام احترام خدمت شما
واقعا بعضی ها توان بیمه کردن خودشونم ندارن واینکه بعد چند سال سابقه هنوز بیمه نیستن تواین شرایط دشوار و تمام چک های برگشتی و بدهی معوقه بانک
واقعا برایه خانوم های سرپرست خانوار سخت شده
کجایی که تمام خرج مخارج زندگی به عهده خودشونه باید چیکارکنن تواین وضعییت ای کاش یه فکری به حال تمام مردم بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)