کد خبر: ۳۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نظر شورای شهر در خصوص مسیر ویژه دوچرخه خیابان سپه:
حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داد تا به جهت کاهش حواشی این مسیر، طرح دوچرخه سواری در یک الی دو مسیر دیگر انجام شود و پس از آن شهرداری منطقه سه با هماهنگی شورای ترافیک و پلیس سراغ این مسیر بیاید.

ایرانمنش:عرض خیابان سپه کم است، مسیردیگری را برای طرح ویژه دوچرخه در نظر بگیرد/شهردار: از مسیر سواره کسر نشده است/چناریان:جهت کاهش حواشی، طرح دوچرخه سواری در یک الی دو مسیر دیگر انجام شود

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:قصه مسیر دوچرخه سواری و خیابان سپه قصه جدیدی نیست. همین چند قت پیش بود که شهردای منطقه سه کرمان و پلس راهور بر سر اجرای این مسیر به تنش برخوردند و پلیس راهور بهره برداری از این مسیر را به بهانه اینکه این طرح در شورای ترافیک استان مورد بررسی قرار نگرفته و اجرای این طرح مخاطراتی را برای دوچرخه سواران به ارمغان خواهد آورد، متوقف کرد. سرانجام، اما شهرداری کرمان و پلیس راهور موضوع را به شورای ترافیک استان بردند و با دیگر کارشناسان بر سر یک میز نشستند و به تفاهم رسیدند. تفاهمی که بر مبنای آن مقرر شد تا مسیر۴۰۰ متری خیابان سپه تا آبان‌ماه در اختیار دوچرخه‌سواران قرار گیرد تا محاسن و معایب آن معلوم شود و در کنار آن، مسیر فوق تا پارک مطهری ادامه یابد.

باوجود این تفاهم به نظر می‌رسد که  کماکان بحث‌ها بر سر این مسیر ادامه دارد. منصور ایرانمنش در صحن علنی شورای شهر با طرح این پرسش که آیا مسیر دوچرخه سواری خیابان سپه مصوبه شورای ترافیک را دارد و یا ندارد؟ گفت: اجرای این مسیر برای مردم دردسر‌هایی را درست کرده است، چه اصراری بر انتخاب آن مسیر برای دوچرخه سواری است، بهتر است تا در این مسیر تجدید نظر شود.
ایرانمنش در ادامه با اشاره به قرار گیری بیمارستان و مدارس در این مسیر از شهردار کرمان خواست تا مسیر ویژه دوچرخه را در خیابان‌های با عرض بیشتر اجرایی کنند نه خیابان سپه.
شهردار کرمان در واکنش به این خواسته ایرانمنش به طرح جامعه ترافیک اشاره کرد و گفت: بر مبنای این طرح ۱۶ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است که ما در حال اجرای آن در ۵ منطقه ۵ و مسیر در سال جاری هستیم هستیم.
مهران عالم زاده در ادامه افزود: برای اینکه هر منطقه‌ای این مسیر را شروع کند باید آن منطقه با پلیس حوزه شهرستان هماهنگ کند، منطقه سه هم با پلییس شهرستان هماهنگ کرد و صورت جلسه‌ای صورت پذیرفت که از خیابان سپه این مسیر شروع و بعد به خیابان احمدی برود، اما بعد از اینکه کار اجرا شد، پلیس استان این ایراد را وارد کرد که این طرح در شورای ترافیک استان مطرح نشده است.

عالم زاده در این خصوص توضیح داد: طرح به مصوبه نیاز نداشت، اما بحث‌هایی در خصوص ضرورت اجرای طرح وجود دارد. شهردار کرمان در پاسخ به نگرانی‌های پلیس در باب مسائل ترافیکی، گفت: موضوع دوباره در شواری ترافیک رفته و مطرح شده است و قرار شده است تا برای بحث ایمنی، بازنگری‌ها و دقت‌های ویژه‌ای صورت گیرد و در خصوص ادامه یا توقف طرح تصمیم گیری شود، ولی آنچه به من منتقل شده است این است که طرح به صورت پایلوت در این قسمت اجرایی شود.

به نظر می‌رسد که این توضیحات شهردار کرمان برای این عضو از شورای شهر قانع کننده نبود چرا که  ایرانمنش در ادامه بار دیگر بر جایگزین شدن مسیر دوچرخه تاکید کرد.
شهردار کرمان با تاکید بر این نکته که مسیر اختصاص یافته در خیابان سپه مسیر ماشین رو نبوده و محل پارکینگ خودرو بوده است، گفت:این اتفاق ان قدر هم بد نیست چرا که از مسیر سواره کسر نشده و از مسیر پارکینگ خودرو که مسیر خلاف بوده کسرشده است.
عالم زاده در ادامه افزود: ما مسیر ویژه دوچرخه را در بلوار جمهوری، تقاطع ۲۲ بهمن و مناطق بافت تاریخی هم جلو برده ایم،  لذا قرارشده تا کل مسیر‌ها در شورای ترافیک مطرح و نظرات دوستان گرفته شود.

در ادامه این بحث حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد داد تا به جهت کاهش حواشی این مسیر، طرح دوچرخه سواری در یک الی دو مسیر دیگر انجام شود و پس از آن شهرداری منطقه سه با هماهنگی شورای ترافیک و پلیس سراغ این مسیر بیاید.
او در ادامه تاکید کرد که در اجرای این طرح شتاب نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پربازدید ها

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)