کد خبر: ۳۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو هیات‌ مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی اظهار داشت: بر اساس توافق ایجاد شده قیمت کمپوست به ۱۴۲۰ تومان افزایش یافت که براین اساس قیمت هر کیلو قارچ می‌بایست ۱۸ تومان باشد اما به دلیل شرایط کشور و کاهش قدرت خرید مردم ما حاضر به افزایش این مقدار نیستیم.

محمدحسن افشار  در مورد آخرین وضعیت تولید و بازار قارچ خوراکی اظهار داشت: به دنبال شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن، تقاضا برای قارچ با افت شدیدی روبرو شد بطوریکه قیمت آن را به نصف کاهش یافت. این شرایط باعث متضرر شدن تولیدکنندگان و فروش در نقطه سر به سر ۱۲ هزار تومان شد. البته این کاهش فروش به تولیدکنندگان کامپوست هم منتقل شد و آنها نتوانستند کمپوست خود را بفروشند. بنابراین در حجم تولیدی خود تجدیدنظر کرده و ۳۰ تا ۵۰ درصد تولید کامپوس خود را کاهش دادند.

وی ادامه داد: اما پس از اواخر فروردین ماه به نوعی الگوی مصرف قارچ تغییر کرد و گرایش به مصرف آن افزایش یافت که در نتیجه موجب افزایش قیمت شد اما به دلایلی که عرض کردم تولید کمپوس کاهش یافته بود. بنابراین ما در شرایطی هستیم که تولیدکنندگان قارچ و کمپوست با ظرفیت کامل خود فعالیت نمی‌کنند، در حال حاضر تقریباً تولید کمپوست با ۳۰ درصد کاهش به ۵۰۰ هزار تن رسیده است البته در مورد قارچ این کاهش اندکی بیشتر است.

عضو هیات‌ مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی گفت: در هفته‌های اخیر تولیدکنندگان کمپوست اعتراض داشتند که قیمت مواد اولیه افزایش داشته و در نتیجه باید قیمت نهایی کمپوست هم افزایش یابد. بنابراین بر اساس توافق ایجاد شده قیمت کمپوست به ۱۴۲۰ تومان افزایش یافت که براین اساس قیمت هر کیلو قارچ می‌بایست ۱۸ تومان باشد اما به دلیل شرایط کشور و کاهش قدرت خرید مردم ما حاضر به افزایش این مقدار نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مصرف‌کنندگان قارچ جزء طبقه کارمند و حقوق بگیر جامعه هستند از همین روی در اوایل هر ماه که حقوق آنها واریز می‌شود بدنبال آن تقاضا برای قارچ هم افزایش می‌یابد اما به تدریج که به اواخر ماه نزدیک می‌شویم از تقاضای آن کاسته می‌شود. متاسفانه مردم ما هنوز قارچ را به عنوان کالای ضروری نمی‌شناسند.

افشار در مورد صادرات قارچ گفت:خوشبختانه قارچ یک محصول ارزآور است و ما همیشه به کشورهای همسایه به جز عربستان و ترکیه صادرات داشتیم. اما شرایط تحریم، جابه‌جایی ارز حاصل از آن و مسائل حمل و نقل باعث شده که این موضوع تحت تاثیر قرار بگیرد و همچنین شرایط کرونا باعث شده تا صادرات قارچ کشور تقریباً ۲۰ درصد کاهش یابد. اما امیدواریم با بهبود شرایط و بازگشایی دوباره تمامی مرزها رونق صادرات از سرگرفته شود.

منبع: ایلنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)