کد خبر: ۳۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:
عباش ضیا گفت: ثبت نام‌های حضوری فقط در پایه های ورودی بوده و در بقیه پایه ها، از ثبت نام حضوری خودداری و از ورود اولیاء به مدارس جلوگیری شده و طبق دستورالعمل ها قرار است مدارس ثبت نام پایه های میانی را خودشان انجام خواهند داد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ثبت نام‌های حضوری فقط در پایه های ورودی بوده و در بقیه پایه ها، از ثبت نام حضوری خودداری و از ورود اولیاء به مدارس جلوگیری شده و طبق دستورالعمل ها قرار است مدارس ثبت نام پایه های میانی را خودشان انجام خواهند داد.

عباس ضیا با اشاره به ثبت نام دانش آموزان اول دبستان و دوره پیش دبستانی و برنامه های آموزش و پرورش استان در این راستا اظهار کرد: موضوع ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول از ابتدای خردادماه در استان کرمان آغاز شد و در این راستا تقریبا برای اولین مرتبه جلسه ستاد ثبت نام در آموزش و پرورش کرمان برگزار و دو کمیته نظارت و اجرایی بر روند ثبت نام‌ها در استان تشکیل شد.

وی در تشریح جزییات ثبت نام در پایه اول و دوره پیش دبستانی اظهار کرد: برای ثبت نام در دوره های پیش دبستانی، متولدین نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴ و برای دوره اول ابتدایی، متولدین نیمه دوم سال ۹۲ و نیمه اول سال ۹۳ می توان ثبت نام داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان روند ثبت نام را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون تب و تاب ثبت نام در پایه اول افتاده است ضمن آنکه از هفته آینده ثبت نام مقاطع پایه اول و دوم متوسطه نیز آغاز خواهد شد.

ضیا با تاکید بر اینکه امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا، شرایط خاص ثبت نامی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را داشتیم اظهار کرد: ثبت نام‌های حضوری فقط در پایه های ورودی بوده و در بقیه پایه ها، از ثبت نام حضوری خودداری و از ورود اولیاء به مدارس جلوگیری شده و طبق دستورالعمل ها قرار است مدارس ثبت نام پایه های میانی را خودشان انجام خواهند داد.

وی با اشاره به ثبت نام دوره متوسطه مدارس شاهد از اول تیر تا ۱۴ تیرماه اظهار کرد: هر ساله سنجش دانش آموزان پیش دبستانی و دوره اول دبستان با همکاری دانشگاع علوم پزشکی و بهزیستی انجام می شود که این سابقه ۲۰ سال سنجش دانش آموزان سبب می شود وضعیت دانش آموزان از لحاط بینایی و شنیداری مورد بررسی قرار گیرد و در صورت بروز مشکل، بلافاصلاه اقدامات لازم پزشکی توسط والدین صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۶۱ هزار دانش آموز پایه اول بدو ورود داشته باشیم اظهار کرد: به دلیل آنکه از سال گذشته سنجش دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی همزمان با هم انجام می شود، بنابراین تقریبا نیمی از دانش آموزان ورودی به پایه اول مورد سنجش قرار گرفته اند. (۳۰ هزار نفر)

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به افزایش تعداد پایگاه های سنجش در سطح استان کرمان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۳۳ پایگاه، کار سنجش دانش آموزان را از ابتدای مردادماه سال جاری آغاز خواهند کرد که در این راستا مدیران مدارس در بدو ثبت نام، این نوبت دهی را برای دانش اموزان انجام می دهند و زمان و ساعت حضور در پایگاه سنجش متعاقبا از سوی مدارس به والدین اعلام خواهد شد.

ضیاء با تاکید بر اینکه خانواده ها دغدغه و نگرانی از بابت حضور فرزندانشان در پایگاه های سنجش نداشته باشند افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در هر پایگاه بیش از ۲۰ نفر دانش اموزان مورد بررسی و سنجش قرار نخواهد گرفت ضمن آنکه برنامه ریزی شده بعد از سنجش هر دانش اموز گندزدایی صورت گیرد که در این راستا نیز اعتبار خوبی به به پایگاه های سنجش اختصاص داده شد.

وی درباره وضعیت برگزاری امتحانات مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی گفت: از دو سال گذشته، مدارس نمونه دولتی در مقطع ابتدایی و اول متوسطه در مناطق برخوردار را نداریم و هم کنون این مدارس به صورت هیات امنایی اداره می شوند اما برای مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم، ۲۰ تیرماه زمان امتحانات این نوع مدارس خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درباره زمان برگزاری آزمون تیزهوشان در پایه های هفتم و دهم نیز گفت: آزمون مدارس استعدادهای درخشان نیز پایه هفتم و دهم در روز ۲۴ تیرماه برگزار خواهد شد که امسال حدود ۹۰ نفر پذیرش را خواهند داشت.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)