کد خبر: ۳۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: زائرین سال ۹۹ که انصراف می‌دهند، از لیست کاروان ها خارج شده و کمبود زائرین هر کاروان‌ها با نرخ سال ۱۴۰۰ از ثبت نام زائرین جدید، تکمیل خواهد شد.

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: زائرین سال ۹۹ که انصراف می‌دهند، از لیست کاروان ها خارج شده و کمبود زائرین هر کاروان‌ها با نرخ سال ۱۴۰۰ از ثبت نام زائرین جدید، تکمیل خواهد شد.

محمود عرب‌نژاد  با اشاره به لغو حج تمتع سال ۹۹، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود تقریبا ۳۰۰۰ زائر در قالب ۲۰ کاروان از کرمان برای حج تمتع ۹۹ اعزام شوند که متاسفانه بنا به تصمیم کشور عربستان این حج لغو شد.

وی بیان کرد: سازمان حج و زیارت همه تدابیر برای اعزام زائرین به حج را در نظر گرفته بود، به ‌طوری‌که در بحث کرونا چندین پروتکل بهداشتی از لحظه ورود به فرودگاه عربستان تا ورود به شهرهای مدینه، مکه، زیارت دوره و ... تهیه و تدوین شده بود.

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان ادامه داد: سازمان حج و زیارت هر سال بعد از اعمال حج تمتع، با شرکت‌های حمل و نقلی، هتل‌ها و ... برای سال بعد قراردادهای لازم را منعقد می‌کند که ما در سال ۹۸ برای امسال همه قراردادها با شرکت‌های خدمات رسان را منعقد کرده بودیم.

وی با بیان این مطلب که ما برای هر شرایطی که کشور عربستان اعلام می‌کرد، آماده بودیم، تصریح کرد: ما تدابیر لازم برای همه شرایط حتی با کاهش ۱۰ درصد و ۲۰ درصدی تعداد زائرین را اتحاذ کرده بودیم و در این راستا سازمان حج و زیارت حتی ۱۵۰ تخته وسایل بهداشتی را آماده کرده بود و ما آمادگی کامل اعزام حجاج در هر شرایطی را داشتیم.

عرب‌نژاد با اشاره به تکلیف زائرینی که در حج ۹۹ ثبت‌نام کرده‌ بودند، تصریح کرد: زائرین حج ۹۹ می توانند در حج سال ۱۴۰۰ اگر ویروس کرونا وجود نداشته باشد و عربستان مجوز ورود حجاج را از کشورهای اسلامی صادر کند، در همین قالبی که امسال ثبت نام کرده‌اند، اعزام شوند.

وی با اشاره به ودیعه گذاری زائرین سال جاری افزود: زائرین قسط اول خود را به مبلغ ۲۵ میلیون تومان پرداخت کرده‌ بودند که این مبلغ به حساب سازمان حج و زیارت نیست بلکه به حساب بانک جمهوری اسلامی برای تهیه ارز زائرین بوده و براساس اعلام سازمان حج و زیارت اگر زائرین انصراف ندهند و همین پولی را که پرداخت کرده‌اند در حسابشان باقی بماند، سال آینده می توانند با همین مبلغی که امسال از آنها اخذ شده حجشان را انجام دهند و برای این مهم مصوبه شورای عالی حج نیز به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد و براساس مجوز شورای عالی حج، اگر پولی که از زائرین تبدیل به ارز شده در بانک مرکزی باقی‌بماند، سال آینده این زائرین با همین پول به حج اعزام خواهند شد.

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: زائرین سال ۹۹ که انصراف می‌دهند، از لیست کاروان ها خارج شده و کمبود زائرین هر کاروان‌ها با نرخ سال ۱۴۰۰ از زائرین جدید ثبت نام خواهند شد.

وی در مورد برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی سال ۹۹ نیز گفت: ستاد اربعین کشور و استان، در راستای هرچه بهتر برگزاری کردن مراسم پیاده روی اربیعن سال ۹۹ جلساتی را تشکیل و برنامه ریزی های لازم را انجام داده است اما از اینکه آیا این اعزام انجام می‌شود یا خیر تاکنون مشخص نشده و هیچ دستورالعملی ابلاغ نشده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)