کد خبر: ۳۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: امسال به واسطه شرایط ناشی از کرونا و مصرف زیاد انرژی، امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰.۲ درصد افزایش مصرف برق در استان داشتیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: امسال به واسطه شرایط ناشی از کرونا و مصرف زیاد انرژی، امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۱۰.۲ درصد افزایش مصرف برق در استان داشتیم.

حمیدرضا حبیبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۲هزار میلیارد تومان طرح تولید و انتقال در قالب پویش الف - ب - ایران،  توسط برق منطقه‌ای کرمان به بهره برداری رسید و در همین این راستا امسال نیز  هفت طرح با اعتبار ۴۲۴ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی بیان کرد: ۳۶ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعتی، ۲۴ درصد در بخش خانگی، ۲۶.۷ درصد در بخش کشاورزی و مابقی مصارف خدماتی است و ۲۲ مصرف کننده بزرگ برق استان از طریق شبکه‌های توزیع که بالغ بر ۸۰۰ مگاوات مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان اظهار داشت: مصرف برق استان ۲هزار و ۷۰۰ مگاوات است و ظرفیت عملی تولید برق در کرمان به ۲هزارو ۹۴۵ مگاوات می رسد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بنام جهش تولید تصریح کرد: سه طرح این شرکت در جنوب استان کرمان تا ۱۵ مردادماه افتتاح خواهند شد که این طرح‌ها شامل پست ۴۰۰ کیلوولتی جبال‌بارز، پست ۴۰۰ کیلوولتی نیروگاه شوباد کهنوج و خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی کهنوج به جیرفت است.

حبیبی افزود: ۲ نیروگاه بزرگ یکی در شهرستان زرند با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه دوم توسط شرکت فولاد بوتیا در کرمان با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات ظرفیت‌های جدیدی هستند که به مدار خواهند آمد و امیدواریم در سال آینده از این ظرفیت در پیک مصرف استان بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان این که ۳۰ درصد مصرف صنایع در کرمان مدیریت می شود گفت: در سال جاری ۲۰ تفاهمنامه همکاری نیز با صنایع استان امضا کرده ایم تا میزان مصرف برق در این حوزه به خوبی مدیریت شود.

حبیبی ادامه داد: در ابتدای سال جاری با افزایش ظرفیت نیروگاه محمدآباد ریگان مشکل برق این شهرستان حل شد که سال آینده با افزودن ۶۰ مگاوات دیگر به ظرفیت این نیروگاه، مشکل این منطقه به صورت کلی رفع خواهیم کرد.    

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان کرمان تصریح کرد: کرمان در ذوزنقه طلایی تابش خورشید در کشور قرار دارد و در حال حاضر ۴۶ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی در استان تولید می‌شود که تا پایان سال جاری ۲۵ مگاوات دیگر به این ظرفیت اضافه و وارد مدار می شود.

وی با اشاره به مزیت های تولید و استفاده از برق خورشیدی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در استان انجام شده و مشوق های خوبی در نظر گرفته شده است.

حبیبی با بیان اینکه باید همه مصرف برق را مدیریت کنند تا دچار خاموشی نشویم افزود: تنظیم کولرهای گازی، سرویس کولرهای آبی، استفاده از روشنایی محیط، استفاده کمتر از وسایل برقی در زمان اوج بار، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و غیره باعث می‌شود تابستان بدون خاموشی را داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط سخت کشور و شیوع اپیدمی کرونا بیان کرد: سعی ما در این شرایط این بوده که تاجایی امکان است،  خاموشی و قطعی برق نداشته باشیم تا مشکلی به مشکلات دیگر مردم اضافه نشود.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)