کد خبر: ۳۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار جدید قطعی مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های استان کرمان بستری شدند که از این ۹۶ مورد جدید، ۵۷ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۹ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۶ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح استان کرمان مجدد برقرار شده است.

دکترمهدی شفیعی عصر امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار جدید قطعی مبتلا به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های استان کرمان بستری شدند که از این ۹۶ مورد جدید، ۵۷ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۹ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۶ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بوده است.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته، مجموعا ۱۹۶ بیمار با تشخیص قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده و خدمات درمانی را دریافت می کردند افزود: این میزان آمار بستری نسبت مدت به ۲ هفته ابتدایی و حتی در انتهای اسفندماه سال گذشته و ابتدای فروردین ماه امسال که در اوج این بیماری در استان کرمان بودیم، بسیار زیاد است که عمدتا موارد ابتلایی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی طی ۲  سه هفته قبل از بستری این افراد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون (یازدهم تیرماه) ۱۷۷۳ نفر بیمار با تشخیص قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری شدند که تعداد قابل توجهی بهبود و ۱۶۳ مورد نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد فوت ناشی از ابتلای به کووید ۱۹ در سطح استان کرمان داشته ایم که ۲ مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بوده است.

شفیعی با بیان اینکه طی دو هفته اخیر افزایش مراجعه کنندگان به بیمارستان های سطح استان به ویژه در جنوب استان، کرمان و سیرجان را عمدتا با علامت تنفسی و گوارشی شاهد بودیم افزود: طی ۲ هفته اخیر تعداد مبتلایان مثبت قطعی بستری شده در بیمارستان های روند افزایشی پیدا کرده است که نشان می دهد زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح استان مجدد برقرار شده و در برخی نقاط استان این زنجیره روند صعودی پیدا کرده که زنگ هشداری است و اگر مراقبت نکنیم زنجیره انتقال دوباره از کنترلمان خارج خواهد شد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه روند کنونی اپیدمی در استان به گونه ای است که به نظر می رسد باید در ستاد استانی مقابله با کرونا به صورت شهرستانی و نقطه ای دوباره محدودیت هایی را اعمال کنیم افزود: یکسری تصمیم ها در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می شود که در استان می توان، آن تصمیم را شدت و ضعف اجرایی کرد. برخی تصمیم ها لازم اجرا هستند اما یکسری تصمیمات می توان در خود استان گرفته شود. اما بحث اعمال محدودیتهای ترددی و ترافیکی نیازمند مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم بر کشور و استان ها براساس آمارها، رییس جمهور به ۱۳ استان قرمز کشور اختیارات محدودیت‌های قرنطینه ای و محدود کردن سفرها و ترددها و اعمال شرایط سختگیرانه درباره بستن برخی صنوف و اماکن، را واگذار کرده است افزود: تاکنون این ابلاغ تفویض اختیارات به استان کرمان اختصاص داده نشده است و در نتیجه در استان کرمان هیچ تصمیم جدید درباره اعمال محدودیت ها اتخاذ نکرده و روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده پیشنهادهای لازم به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه و بسته به شرایط تصمیم گیری خواهد شد که البته این تصمیمات به صورت شهرستانی اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه هیچ تصمیم جدیدی مبنی بر اعمال محدودیت در ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته نشده و تصمیمات قبلی کماکان لازم الاجراست اظهار کرد: یکسری اختیارات به صورت کلی از سوی رییس جمهور به استان ها داده شده است که باید منتظر ابلاغ و جزییات این واگذاری اختیارات باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره استفاده اجباری از ماسک در کرمان نیز گفت: الزام استفاده از ماسک در جلسه قبلی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مطرح و مقرر شد استفاده از ماسک در اماکن عمومی پرازدحام و ادارات الزامی شود که در همین راستا در ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید شد که ادارات استان تا تاریخ ۱۵ تیرماه فرصت اطلاع رسانی و فرهنگسازی این موضوع را دارند تا از تاریخ ۱۵ تیرماه این مصوبه در سطح استان اجرایی شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به توصیه های سازمان بهداشتی جهانی در استفاده یکسری از گروه ها (افراد بیمار، افرادی که از بیماران نگهداری می کنند و گروه های پرخطر) از ماسک اظهار کرد: بهترین نوع ماسکی که بتواند فرد را از ذرات احتمالی ویروس در هوا محافظت کند، ماسک سه لایه معمولی جراحی بوده به صورت یکبار مصرف می باشند.

شفیعی با بیان اینکه ماسک های جراحی یکبار مصرف به دلیل شرایط بازار عرضه و تقاضا و احتمال کمبود و ایجاد بازار سیاه بهتر است در مکان هایی مانند بیمارستان‌ها و برای فرد بیمار و یا افرادی که از بیمار مراقبت می کنند، استفاده شود اظهار کرد:  برای سایر افراد جامعه که در سطح شهر و معابر عبور و مرور کنند، توصیه می شود از ماسک های فابریک یا همان ماسک پارچه ای استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ماسک فابریک استاندارد، ماسکی است که از پارچه های نانو و دارای منافع ریز، بافت های متراکم و سه لایه تهیه شده باشد اظهار کرد: این نوع ماسک ها می توانند به شکل صنعتی تولید می شوند و چند بار مصرف بوده که باید پس از هر بار استفاده، شستشو و اتو شود و برای افراد عادی جامعه توصیه می شود از این نوع ماسک ها استفاده کنند

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره استفاده از پارچه های معمولی برای تهیه ماسک نیز گفت: این نوع ماسک ها که با عنوان ماسک های خانگی مطرح می باشند، نمی توانند خیلی از انشار ذرات جلوگیری کنند اما قطعا بی تاثیر هم نخواهند بود اما تاثیری که انتظار می رود را قطعا نخواهد داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا درباره الزامات اجرایی مصوبات ستاد مقابله با کرونا گفت: قانون گذار ضمانت اجرایی برای اجرایی شدن این مصوبات نگذاشته است اما در ستاد استانی مقابله با کرونا، کارگروهایی را تشکیل دادیم که براساس آن، ادارات و صنوف را به بخش های مختلف تقسیم کرده و بحث نظارت بر آنها را انجام می دهیم

وی با بیان اینکه اگر کارمندی در یک اداره دولتی از ماسک استفاده نکند، به شکل قانونی می توان با فرد خاطی برخورد کرد اظهار کرد: درباره استفاده ماسک برای ارباب رجوع، مورد برخورد قانونی نداریم و تنها می توان از ورود فرد بدون ماسک به سازمان ها جلوگیری کرد که در این راستا پیشنهاد شده است که ادارات ساز و کارهای لازم برای در دسترس قرار گرفتن ماسک برای مراجعه کنندگان را فراهم کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، باید از سیستم آموزش های مداوم و امر و به معروف و نهی منکر در سطح جامعه برای زدن ماسک استفاده کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که زدن ماسک در سطح شهر و معابر به فرهنگ تبدیل شود.

وی درباره پروتکل های بهداشتی در استفاده از وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی ها نیز گفت: طبق پروتکل های تعیین شده، رانندگان تاکسی موظف هستند مرتبا سطوحی که در تماس با دست افراد است را به صورت روزانه گندزدایی کنند ضمن آنکه استفاده از ماسک برای راننده و سرنشینان نیز الزامی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در شرایط گسترده اپیدمی، توصیه می کنیم که در تاکسی ها تنها یک مسافر در جلو و یک مسافر در عقب بنشیند اظهار کرد: رانندگان تاکسی باید بدانند که بیشتر از مسافران، خودشان در معرض بیماری قرار دارند و به شدت توصیه می شود که ریسک نکنند و حداکثر ۲ مسافر سوار کنند و نکات بهداشتی را از جمله عدم استفاده از کولر، باز بودن پنجره ها و زدن ماسک را در طول سفر رعایت کنند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره آخرین وضعیت حال جسمانی استاندار و معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: دکتر بصیری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان دوره نقاهت خود را طی کردند و تست زود هنگام از ایشان گرفته شد که خوشبختانه منفی بود و ایشان از روز گذشته به کار خود به کار بازگشتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه حال عمومی استاندار کرمان نیز خوب است و براساس پروتکل های بهداشتی هم اکنون ایشان نیز در منزل در ایزوله هستند و در بازه زمانی کمتر از ۱۴ روز می توانیم از ایشان تست بگیریم که اگر موافقت کنند تا اخر هفته می توانیم از ایشان زود هنگام را بگیریم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)