کد خبر: ۳۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ناخودآگاه با ماه محرمی روبه رو هستیم که مردم می خواهند با شور حسینی، فعالیت مذهبی خود را داشته باشند و باید برای آن راهکار پیدا کنیم تصریح کرد: به دنبال این هستیم هیئت های مذهبی با پروتکل های بهداشتی قبل از ماه محرم فعالیت خود را آغاز کنند و رزمایشی برای محرم باشد تا نواقص را رفع کنیم که این کار آزمونی بود و خوب پیش می رود.

باید برای محرم  راهکار پیدا کنیم/به دنبال فعالیت هیئت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ناخودآگاه با ماه محرمی روبه رو هستیم که مردم می خواهند با شور حسینی، فعالیت مذهبی خود را داشته باشند و باید برای آن راهکار پیدا کنیم تصریح کرد: به دنبال این هستیم هیئت های مذهبی با پروتکل های بهداشتی قبل از ماه محرم فعالیت خود را آغاز کنند و رزمایشی برای محرم باشد تا نواقص را رفع کنیم که این کار آزمونی بود و خوب پیش می رود.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی امروز ۱۴ تیرماه در بازدید از خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: خبر و خبرنگاری جایگاه مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی دنیا و اثر وسیع و گسترده ای در دنیا دارند.

وی افزود: معمولا عناصر قدرت که می خواهند با سیاست های غیرمردمی حکومت داری کنند، سیاستشان در مدیریت خبرنگارها و رسانه هاست که نشان می دهد خبر چقدر اثرگذار است و ممکن است روش غلط باشد اما در مجموع اثر کار رسانه عظیم است.

وی افزود: راه اندازی جریان های بر حق بهتر از این است که بانک اطلاعات خبر داشته باشیم و اگر جریان با فکر پیگیری شود، مفید است و جهاد دانشگاهی و نگاه جهادی یعنی تلاش مضاعف و با نگاهی که در ابتدای تاسیس بوده، جهاد در حوزه علمی، فناوری، دانش و ... فعال است و پرداختن به این کارها در ایسنا قابل توجه است.

وی در ادامه  بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب سند بالادستی است که سند تحول سازمان تبلیغات براساس آن تدوین شده و سنجش، اثرگذاری و برنامه ریزی تمام بخش هایی که در امور بانوان، اعزام مبلغ، هیئت های مذهبی و ... در سازمان تبلیغات براساس بیانیه گام دوم انقلاب نوشته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: خواسته ما از زیرمجموعه های سازمان تبلیغات این است به عنوان سند بالادستی به بیانیه دقت کنند و در فعالیت ها اثرگذار باشد.

وی درباره اعزام مبلغ در ایام شیوع کرونا گفت: اعزام مبلغ، کشوری است و در حال حاضر این بحث در ابهام است اما کارگروهی برای ماه محرم تشکیل داده و پیگیر موضوع هستیم.

حقانی با بیان اینکه ناخودآگاه با ماه محرمی روبه رو هستیم که مردم می خواهند با شور حسینی، فعالیت مذهبی خود را داشته باشند و باید برای آن راهکار پیدا کنیم تصریح کرد: به دنبال این هستیم هیئت های مذهبی با پروتکل های بهداشتی قبل از ماه محرم فعالیت خود را آغاز کنند و رزمایشی برای محرم باشد تا نواقص را رفع کنیم که این کار آزمونی بود و خوب پیش می رود.

وی بیان کرد: هسته های مردمی در حال تشکیل است و یقینا اگر اعزام مبلغ نباشد، اتفاقاتی در روستاها با روحانیون بومی رقم می خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به فعالیت این اداره کل در مقابله با فعالیت های ضددینی در فضای مجازی گفت: کارشناس فضای چندرسانه ای را زیرمجموعه معاونت فرهنگی داشتیم که این حوزه را به دلیل اهمیت کار ارتقاء دادیم و با حضور تعدادی افراد فعال و دلسوز، در شیوع کرونا نیز تولید محتواهای خوبی داشته اند.

وی اظهار کرد: در فضای مجازی خیلی ضعیف هستیم و عقب عمل کرده ایم. فضای مجازی زمین بازی دشمن است اما نمی شود رفع تکلیف کرد و باید در این فضا قوی تر عمل بکنیم.

حقانی تصریح کرد: همکاران ما در سه چهار ماه اخیر اتفاقات خوبی رقم زده اند اما قانع کننده نیست و باید بیشتر کار کرد و یکی از فعالیت های این عزیزان پاسخ به شبهات است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ روحانی فعال در استان کرمان داریم، گفت: ۳۵۰۰ مسجد در استان داریم که تعداد قابل توجهی از این مساجد ائمه جماعت دائمی ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۰۰ روحانی مستقر در روستاهای استان داریم، افزود: دغدغه اعزام مبلغ های فصلی و تبلیغی یک نکته مثبت است که نشر و گسترش حرف انقلاب و حوزه با این اعزام ها صورت می گیرد لذا بر اعزام و تبلیغ اصرار داریم و باید این حضور مستمر باشد.

وی با اشاره به برخی فعالیت فرقه های ضاله در جنوب استان کرمان و بیان اینکه در تعامل با مجموعه های فعال، اقداماتی در دست انجام داریم، گفت: اهل تسنن ظرفیت های اسلام هستند و ما اداره تبلیغات اسلامی هستیم و در بحث امام محله و امام روستا وظیفه داریم از اهل تسنن حمایت کنیم و باید از این ظرفیت برای تقویت نظام استفاده شود.

حقانی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: سعی می شود در طرح امام محله و امام روستا با استفاده از ظرفیت مردم و خیران برای حل مشکلات اقتصادی در حد توان گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در پایان با اشاره به نظرات کارشناسی در بحث تبلیغ دینی گفت: نباید از نگاه نو ترسید و می توان خیلی از کارها را به جوانان سپرد و آنها را مدیریت کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)