کد خبر: ۳۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
سینا خسروی با بیان اینکه براساس آمارها استان کرمان همیشه جزء استان‌های وارد کننده گوشت مرغ بوده است، در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بازرسی بر قیمت گوشت مرغ در این شرایط صورت گرفته است؟ تصریح کرد: در این شرایط به دنبال مچ‌گیری نیستیم و سعی داریم وضعیت را در مسیر درستی هدایت کنیم بنابراین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرغداری‌های داخل استان مستقر شده و مرغ را به سمت کشتارگاه‌ها هدایت می‌کنند تا مرغ تولیدی از استان خارج نشود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تاکید برآنکه بازار مرغ استان کاملا تحت تاثیر بازارهای اطراف قرار گرفته است، تصریح کرد: گوشت مرغ منجمد به وفور در بازار و انبارهای استان کرمان وجود دارد و با قیمت هر کیلو ۱۳ هزار و ۵۰۰ در مرغ فروشی‌های به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

"سینا خسروی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قیمت گوشت مرغ در استان کرمان گفت: در استان کرمان کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی مرغ را داریم که روزانه این کمیته جلساتی را برگزار و وضعیت بازار را رصد می‌کند

وی با بیان این مطلب که هم اکنون قیمت گوشت گرم مرغ در کرمان زیر ۱۸ هزار تومان (۱۷ هزار و ۹۵۰ تومان) است، اظهار کرد: متاسفانه تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز استان به مرغ از داخل تامین می‌شود و مابقی نیاز استان را از استان‌های دیگر تامین می‌شود لذا قیمت مرغ در استان کرمان تحت تاثیر قیمت مرغ در استان‌های یزد و اصفهان قرار گرفته است و چون قیمت مرغ در آن استان‌ها بالا است، به دنبال آن قیمت تمام شده برای استان کرمان نیز بالا خواهد بود و برای آنکه بتوانیم نیاز استان را تامین کنیم باید قیمت مرغ با این استان‌ها را تنظیم کرده و این عوامل سبب شده خودمان در قیمت‌گذاری گوشت مرغ تاثیر گذار نباشیم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تاکید برآنکه بازار مرغ استان کاملا تحت تاثیر بازارهای اطراف قرار گرفته است، تصریح کرد: گوشت مرغ منجمد به وفور در بازار و انبارهای استان کرمان وجود دارد و با قیمت هر کیلو ۱۳ هزار و ۵۰۰ در مرغ فروشی‌های به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشتارگاه‌های استان کرمان اعتصاب کرده‌اند؟ عنوان کرد: هیچ یک از کشتارگاه‌های استان کرمان اعتصاب نکرده‌اند زیرا نرخ کارمزد کشتارگاه‌ها در استان کرمان اصلاح شده است و مشکلی با کشتارگاه‌ها نداریم و مشکل ما فقط تامین گوشت مرغ گرم است.

خسروی بیان کرد: در شرایط عادی معمولا استان کرمان ۴۰ درصد نیاز بازار را وارد و ۶۰ درصد نیاز مرغ استان از داخل تامین می‌شد اما مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شد که ۶۰ درصد گوشت مرغ استان را وارد کنیم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه براساس آمارها استان کرمان همیشه جزء استان‌های وارد کننده گوشت مرغ بوده است، در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بازرسی بر قیمت گوشت مرغ در این شرایط صورت گرفته است؟ تصریح کرد: در این شرایط به دنبال مچ‌گیری نیستیم و سعی داریم وضعیت را در مسیر درستی هدایت کنیم بنابراین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرغداری‌های داخل استان مستقر شده و مرغ را به سمت کشتارگاه‌ها هدایت می‌کنند تا مرغ تولیدی از استان خارج نشود.

وی از افزایش قیمت تخم مرغ در استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: متاسفانه در روزهای گذشته قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا کرده بود و حتی به کیلویی ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان نیز رسید که کم کم به وضعیت تعادلی خودش در حال برگشت داده شدن است و هم اکنون قیمت تخم مرغ در کرمان بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)