کد خبر: ۳۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد:
حمید شمس الدبنی درکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تلاش های مامورین انتظامی استان گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کشفیات مواد مخدر استان کرمان حرف اول و دوم کشوری را می زند و در مبارزه با قاچاق انسان از استان های سرامد هستیم .

قاچاق سوخت یکی از چالش های اصلی استان است/کرمان در مبارزه با قاچاق انسان از استان های سرامد است/ مبارزه با قاچاق وظیفه شرعی است

گفتارنو/گروه جامعه:بنا به گفته مدیر کل امنیتی و انتظامی استان کرمان قاچاق در استان در سه محور قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و قاچاق کالا و ارز می‌چرخد.
حمید شمس الدبنی درکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تلاش‌های مامورین انتظامی استان گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کشفیات مواد مخدر استان کرمان حرف اول و دوم کشوری را می‌زند و در مبارزه با قاچاق انسان از استان‌های سرامد هستیم.

شمس الدینی قاچاق سوخت را یکی از چالش‌های اصلی استان دانست و اعلام کرد که در حال حاضر اتوبوس‌ها با تغییر در باک خودرو قاچاق سوخت را انجام می‌دهند.
او با اشاره به مخاطرات جانی قاچاق سوخت به حادثه سال گذشته و تلفات انسانی تصادف یک تریلر حاوی قاچاق سوخت اشاره کرد و خواستار فعالیت بیشتر مامورین انتظامی در این عرصه شد.
 
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه در خصوص کشفیات نیروی انتظامی در خصوص قاچاق کالا گفت:در سال گذشته ۱۰۵ درصد در مجموع کشف کالاهای قاچاق افزایش داشته ایم که میزان افزایش حاصل تلاش های دستگاه های مختلف است.
سرهنگ مجید خواجوئی اظهار کرد: در کشفیات مواد آرایشی قاچاق هزار و 21 درصد افزایش، دارو ۴۱ درصد، ابزارآلات بیش از ۲هزار درصد، لوازم خانگی ۱۶۸ درصد، رایانه ۳۴۱ درصد، تلفن همراه ۶۱۱ درصد و کشفیات منسوجات قاچاق ۹۵ درصد افزایش داشته ایم.
خواجوئی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تجهیزات پزشکی قاچاق تصریح کرد: در کشفیات میراث فرهنگی ۵۲ درصد و متهمان دستگیر شده در بحث قاچاق ۴۵ درصد رشد داشته ایم.
معاون فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۳۳ درصد افزایش را شاهد هستیم اما اقدامات صورت گرفته کافی نیست اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق کالا جدی است و باید دوستان مشارکت بیشتری در مبارزه با قاچاق داشته باشند و ما از همه مردم، اصناف، سمن ها و دستگاه های اجرائی درخواست داریم در این موضوع مشارکت داشته باشند.
وی افزود: نبود برخی شعب تعزیرات در شهرستان ها، نبود محل دپوی کالاهای مکشوفه و ... از مشکلات در زمینه مقابله با قاچاق کالا است.


مبارزه با قاچاق وظیفه شرعی است
نماینده، ولی فقیه در استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تفاوت نگاه عرفی و عمومی جامعه در بحث قاچاق کالا با نگاه علمی، گفت: در نگاه علمی هر انسان دلسوز کشور باید در این چرخه کمک کند، اما با یک نگاه عرفی و عادی ممکن است مسئله جور دیگری جلوه کند و حتی بر علیه نفس مبارزه با قاچاق نیز، مقابله کند.

بنا به گفته حجت الاسلام و المسلیم حسن علیدادی سلیمانی هر کشوری که می‌خواهد پیشرفت کند لاجرم باید جلوی قاچاق را بگیرد چرا که در هر کشوری برای جلوگیری از آسیب اشتغال و معیشت مردم بایستی تعادل در عرضه و تقاضا برقرار باشد و قاچاق برهم زننده عرضه و تقاضا است.

حجت الاسلام سلیمانی از تبعات دیگر قاچاق کالا را بر هم زدن چرخه ورود و خروج کالا به کشور دانست و اظهار داشت: قاچاق چرخه ورود و خروج را به می‌زند و درامد‌ها و هزینه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند چرا که هر کشوری بر مبنای درامد‌ها و هزینه هایش برنانه ریزی برای میزان ورودی و خروجی کشورش دارد.

او در ادامه افزود: قاچاق کالا پشتیبانی از کالای داخلی را با مشکل رو به رو می‌کند، چون حاکمیت با یک چشم کالای داخلی را نگاه می‌کند و با چشم دیگر نیز به طور حساب شده برای تامین نیاز واردات را انجام می‌دهد، اما وقتی قاچاق صورت می‌گیرد این استاندارد و برنامه ریزی داخلی به هم می‌ریزد و حمایت از کالای داخلی به چالش بر می‌خورد.

نماینده، ولی فقیه استان با بیان اینکه بعصی کالا‌ها ذاتا ممنوع اند چرا که در پی ورود آن‌ها اعتقادات ما دچار مشکل می‌شود و یا به جسم و روح آسیب وارد می‌کند، گفت: برخی دیگر از کالا‌ها به صورت مصداقی به جسم و روح اسیب وارد نمی‌کند، اما قاچاق ان‌ها چرخه مملکت را دچار مشکل می‌کند مانند جابه جا کردن گوشت از یک کشور به کشور دیگر بدون هماهنگی حاکمیت.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مبارزه و مقابله با قاچاق کالا را وظیفه شرعی هر فرد دانست و اظهار داشت: هر چه قاچاق به سمت صفر رود فشار کمتری به جامعه وارد می‌شود و کشور به سمت پیشرفت می‌رود، لذا وطیفه عقلی، اجتماعی و شرعی هر فرد مبارزه با قاچاق کالا است.

نماینده، ولی فقیه در ادامه تاکید کرد: ماموران مبارزه با قاچاق در یک جهاد بزرگی هستند چرا که تلاش می‌کنند تا معیشت و چرخه اقتصاد کشور را در تعادل نگه دارند.

او در ادامه تاکید کرد: باید جوری فعالیت کرد تا در نگاه عمومی قاچاق کالا، کاری قبیح و زشت باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود خمس و زکات بحث پرداخت مالیات نیز از سمت مراجع تقلید مطرح می‌شود، گفت: خمس و زکات و مالیات سه مقوله جدا از هم دارند و ماموریت این سه مولفه با هم متفاوت است.
او همچنین در خصوص میزان مالیات‌ها گفت: مالیات‌ها در بعضی دولت‌ها سرسام اور است و انچه در کشور ما به عنوان مالیات گرفته می‌شود با انچه سایر کشور‌ها مالیات می‌دهند تفاوتی عمیق دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)