کد خبر: ۳۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
پس لرزه‌های بعد از رد اعتبارنامه تاجگردون:
حسن شجاعی در پایان نطق خود با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در جلسه علنی امروز گفت:  «قضاوتی راجع به درستی یا غلطی رد این اعتبار نامه ندارم، اما می‌خواهم به همه مردم حوزه گچساران اعلام کنم که چنین نیست که شما در مجلس نماینده‌ای نداشته باشید . همه ما نماینده مردم گچساران و باشت هستیم. اگر دیروز یک نفر از حقوق مردم گچساران و باشک دفاع می کرد امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده آنها از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.»

عد از آنکه اعتبارنامه گچساران به رای گذاشته شد و غلامرضا تاجگردون  با رای و نظر مجلس مجبور به ترک بهارستان شد برخی از نمایندگان از تریبون مجلس درباره این موضوع صحبت کردند. حسن شجاعی علی آبادی در جلسه علنی در نطق میان دستور خود با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور و رد اعتبارنامه نماینده گچساران گفت: « مجلس یازدهم نه مجلس انتقام است و نه مجلس انفعال. سوال از رئیس جمهور به قصد مچ‌گیری نیست؛ بلکه پاسخگو کردن دولت است که ۷ سال کشور را در اختیار داشته است و این که بعضی از حامیان این دولت طلبکار نظام شده‌اند. سوال از رئیس جمهور برای حمایت از دولت و تحرک آفرینی است.»

او در پایان نطق خود با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در جلسه علنی امروز گفت:  «قضاوتی راجع به درستی یا غلطی رد این اعتبار نامه ندارم، اما می‌خواهم به همه مردم حوزه گچساران اعلام کنم که چنین نیست که شما در مجلس نماینده‌ای نداشته باشید . همه ما نماینده مردم گچساران و باشت هستیم. اگر دیروز یک نفر از حقوق مردم گچساران و باشک دفاع می کرد امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده آنها از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.»

  پس‌ لرزه‌های رد اعتبارنامه تاجگردون تنها به هیاهوهای داخل مجلس ختم نشد و در حاشیه جلسه علنی امروز برخی نمایندگان از غیرقانونی بودن رای‌گیری در این جلسه سخن گفتند. «غلامرضا نوری» از نمایندگان مجلس در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران گفت: «آنچه امروز در جلسه مجلس شورای اسلامی رخ داد اتفاقی نادر و برخلاف آیین‌نامه بود. اعتبارنامه آقای تاجگردون به تایید شعبه و کمیسیون تحقیق رسیده بود پس دیگر رای‌گیری در جلسه علنی معنایی نداشت و کاری خلاف قانون صورت گرفت.»

او  یادآور شد: همان زمانی که اعتبارنامه آقای تاجگردون در شعبه تایید شد، برخلاف قانون آن را به کمیسیون تحقیق ارجاع دادند. امروز هم گزارش تایید این اعتبارنامه توسط کمیسیون تحقیق قرائت شد اما در نهایت اعتبارنامه به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد. حال این‌که طبق مواد ۲۸ و ۳۲ آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی باید درباره‌ی اعتبارنامه‌ها تصمیم‌گیری کند و اگر قرار به رای‌گیری از نمایندگان بود، باید این روند برای اعتبارنامه ۲۷۵ نماینده دیگر هم رخ می‌داد درباره این نمایندگان تنها تایید اعتبارنامه قرائت شد و رای‌گیری صورت نگرفت. در مورد دو نماینده دیگری که اعتراضی به اعتبارنامه‌ آنها وجود داشت، باز هم رای‌گیری صورت نگرفت و تنها گزارش شعبه قرائت شد.

نوری با تاکید مجدد بر این‌که رای‌گیری درباره‌ی اعتبارنامه تاجگردون بدعتی در قانون‌گذاری بود، تصریح کرد: ۴۰ روز از آغاز مجلس یازدهم می‌گذرد و هنوز ما وارد بررسی مسائل معیشتی و اقتصادی نشده‌ایم ، رای امروز مجلس شورای اسلامی محترم است اما به جز اعضای کمیسیون تحقیق و شعبه بقیه به صورت جزیی در جریان قرار گرفته و براساس شنیده‌ها رای داده بودند. رای‌گیری که در نهایت خلاف قانون بود من آماده مناظره با معترضان هستم.

البته آنچه امروز نوری به زبان آورده بود پیش از این هم از زبان علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شنیده شده بود و او در با روایت از جلسه‌ هیات رئیسه مجلس گفته بود  نظر اکثریت اعضا بر این بود که رأی‌گیری در این باره نیاز نیست و اعتبارنامه تنها باید قرائت شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)