کد خبر: ۳۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کرد:
امید علی پارسا از افزایش میزان مالیات‌های استان خبر داد و گفت: تصویب شده که پایه مالیاتی سال قبل استان‌ها محور مالیات سال آینده باشد و به طور متوسط ۲۸ درصد بر مالیات‌ها اضافه شود. او در ادامه تشریح کرد: بر این اساس استان‌های ضعیفی همچون لرستان و کهکیلویه و بویر احمد رشد ۱۲ تا ۱۵ درصدی و استان‌های با برخوردار بیشتری همچون کرمان ۲۱ تا ۲۴ درصد افزایش مالیات خواهند داشت.

سال آینده 28 درصد  مالیات افزایش می یابد/چنان چه استانی وصول مالیاتی اش از 95درصد کمتر باشد به ازای هر یک درصد ، دو درصد از بودجه اش کسر می شود

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: عصر امروز نشست فعالان اقتصادی با رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمان به منظور حل مشکل مالیاتی واحد‌های تولیدی و غیر تولیدی استان تشکیل شد.فعالان اقتصادی استان در این جلسه با اشاره به وصول هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات د راستان بیش از مقدار پیش بینی شده مالیاتی بر رتبه سوم استان در اخذ مالیات تاکید کرده و خواستار عدالت مالیاتی و توجه ویژه به واحد‌های تولیدی استان بودند.
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در این نشست در پاسخ به گلایه‌های فعالان در خصوص حجم مالیاتی اخذ شده از استان کرمان گفت: فرض کنید در قانون جلوی مالیات پیش بینی شده استان کرمان عدد صفر را بنویسند، این ننوشتن عدد به هیچ وجه مجوزی برای عدم گرفتن مالیات نیست و وظیفه سازمان مالیات این است که طبق قانون و ماخذ خود مالیات بگیرد.
امید علی پارسا در پاسخ به کسانی که معتقدند در حق استان کرمان اجحاف شده است و مالیات بیشتری گرفته شده است، گفت: در کل کشور ۱۰۲ درصد مالیات و در کرمان ۱۰۴ درصد مالیات وصول شده است، لذا این فشار فقط مربوط به کرمان نیست. بنا به گفته پارسا متوسط رشد درآمد مالیاتی استان کرمان ۴۲ درصد و کل کشور ۴۷ درصد بوده است.
او با بیان اینکه ما خواستار انصاف بین استانی در اخذ مالیاتی هستیم، گفت: ۵۵ درصد درآمد‌های مالیاتی کشور از تهران وصول شده و ۳.۲ درصد از استان کرمان.
پارسا همچنین در این جلسه از افزایش میزان مالیات‌های استان خبر داد و گفت: تصویب شده که پایه مالیاتی سال قبل استان‌ها محور مالیات سال آینده باشد و به طور متوسط ۲۸ درصد بر مالیات‌ها اضافه شود.
او در ادامه تشریح کرد: بر این اساس استان‌های ضعیفی همچون لرستان و کهکیلویه و بویر احمد رشد ۱۲ تا ۱۵ درصدی و استان‌های با برخوردار بیشتری همچون کرمان ۲۱ تا ۲۴ درصد افزایش مالیات خواهند داشت.
بنا به گفته پارسا میزان افزایش مالیات استان تهران در سال آینده ۳۹ درصد در نظر گرفته شده است.
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور همچنین در این جلسه از سازو کار جدید کشور برای اخذ مالیات از استان‌ها خبر داد و گفت: چنانچه استانی وصول مالیات هایش زیر ۹۵ درصد باشد به ازای هر یک درصد کسری مالیات وصولی، دو درصد از بودجه آن استان کسر می‌شود.
پارسا در ادامه باری دیگر منتقدان اخذ اضافه مالیات از استان‌ها را خطاب صحبت هایش قرار داد و گفت: بودجه سال ۹۹ حدود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان است، حتی اگر تمامی هزینه‌ها را تا حد ممکن بزنیم حداقل ۳۵۰ هزار میلیارد تومان برای گرداندن مملکت پول نیاز است.
او با قیاس میزان مالیات وصولی کشور و رقم حقوق پرسنل ادارات و سازمان‌ها، گفت: ماهانه ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان مجموع مالیاتی است که وصول می‌شود، اما فقط حقوق و مزایای کارکنان کمیته امداد و بهزیستی، ارتش و ... ۲۸ هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد.
رئیس کل امور مالیاتی کشور در ادامه تشریح کرد: ۲۸ هزار میلیارد تومان هزینه پرسنلی و حقوق است و ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات، نفت هم نداریم و چاپ پول هم به نهایت ظرفیت خودش رسیده است در این شرایط راه‌های کشور برای تامین بودجه مالیات است و فروش اموال و دارایی‌های دولتی و قرض دولتی.
پارسا با اشاره به مشکلات فروش نفت در کشور گفت: در شرایط فعلی تقریبا مملکت سر به سر اداره می‌شود و برای توسعه و عمران پول نداریم.
رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در پاسخ به حمایت‌های مالیاتی از شرکت‌های حقیقی و پرداخت تسهیلات دولتی، گفت: ما کاهش مالیات اشخاص حقوقی و تولیدکنندگان را داریم که همزمان باید اتفاقی بیفتد، اما در پاسخ به مالیات‌های اشخاص حقیقی باید بگویم که مالیات بر اشخاص برخلاف مالیات بر شرکت‌های حقوقی، تقریبا رها است.
پارسا در این جلسه همچنین از ثبات در روند بخشش جرایم مالیاتی خبر داد و گفت: اگر تمام بدهی‌ها قبل کرونا تا خرداد ماه پرداخت شود ۹۰ درصد جرایم مالیاتی برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای بخش غیر تولیدی کسر می‌شود. او در ادامه افزود: تا پایان سال دو درصد، دو درصد به ازای هر ماه تاخیر از بخشودگی مالیاتی کم می‌شود.
رئیس کل مالیاتی کشور البته این نکته را متذکر شد که برخلاف ایران در تمام کشورها، جرایم مالیاتی با رقم‌های بالا در نظر گرفته می‌شود تا جلوی هر گونه تخلف و دیرکرد گرفته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)