کد خبر: ۳۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان با طرح این پرسش که چه اتفاقی در توسعه اقتصادی و افزایش درامد‌ها افتاده که هر سال میزان درآمد‌های مالیاتی استان رشد دارد؟ گفت: همیشه این افزایش درامد مشمول افراد شناسنامه دار بوده است در صورتیکه باید اگر افزایشی هست از افرادی گرفته شود که فرار مالیاتی دارند.

رئیس اتاق کرمان: چه اتفاقی در توسعه اقتصادی و افزایش درامدها  افتاده که هر سال میزان درامدهای مالیاتی استان رشد دارد؟

گفتارنو/گروه اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان با طرح این پرسش که چه اتفاقی در توسعه اقتصادی و افزایش درامد‌ها افتاده که هر سال میزان درامد‌های مالیاتی استان رشد دارد؟ گفت: همیشه این افزایش درآمد مشمول افراد شناسنامه‌دار بوده است در صورتیکه باید اگر افزایشی هست از افرادی گرفته شود که فرار مالیاتی دارند.
بنا به گفته مهدی طبیب زاده استان کرمان در حوزه درآمد‌های مالیاتی رتبه یک تا سوم کشوری را به خود اختصاص داده که فشار آن بر گرده فعالان اقتصادی شناسنامه دار است.
طبیب‌زاده در ادامه صحبت‌هایش به جایگاه مالیات در بین مشکلات واحد‌های تولیدی گفت: در بررسی فصای کسب و کار و از بین شاخص‌های اندازه گیری شده به این نتیجه رسیدیم که ۷۵ درصد مشکلات واحد‌ها در سه بخش بانک، مالیات و بیمه است.
رئیس اتاق کرمان با اشاره به عدم شمولیت اشخاص حقیقی برای دریافت تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلاتی برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته که تنها مشمول شرکت‌های حقوقی‌اند، در صورتی که اشخاص حقیقی نیز با مشکلاتی دست به گریبان‌اند. خواسته طبیب زاده اصلاح این آیین نامه و یا پیگیری برای اصلاح این قانون بود.
نایب رئیس اول کمیسیون بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان نیز در این جلسه با اشاره به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اضافه مالیات در استان گفت: سهم مالیاتی استان سه هزار میلیارد تومان بوده است، اما ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از واحد‌های اقتصادی استان مالیات اخذ شده است.
نماینده اتاق در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی در ادامه به تشریح مشکلات مودیان در کمیسیون‌های حل اختلاف پرداخت. بنا به گفته محمد حسین قربانی در هیات‌های حل اختلاف برای نمایندگان بند سه هیچ جایگاهی قائل نشده‌اند و همین امر منجر به نارضایتی مودیان شده است.
قربانی با اشاره به تنوع فعالیت مودیان از رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواست تا هیات‌ها به صورت تخصصی برگزار شود و یا از لحاظ ارقام پرداختی سطح بندی شوند تا ارقام بزرگتر در جلسات جداگانه‌ای بررسی شوند.
او در ادامه افزود: اجرای قرار‌های هیات‌های حل اختلاف با حضور کارکنان سازمان برگزار شده و همین امر به دلیل عدم تخصص کافی کارکنان منجر به آرایی در تایید مصوبات قبلی میشود در صورتیکه باید از کارشناسان دادگستری برای این امر استفاده شود.
نماینده اتاق در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی همچنین در نقد عملکرد هیات‌های حل اختلاف، گفت: گزارش‌های ارایه شده در این هیات‌ها چندان کارشناسی شده و دقیق نیست.
قربانی در ادامه افزود: درخواست مودیان این است تا هیات‌های حل اختلاف ۴۸ ساعت قبل پرونده را در اختیار افراد قرار دهند تا مودیان فرصت کافی برای مطالعه پرونده داشته باشند.
او همچنین به این نکته اشاره کرد که در برخی موارد هیات اجرای قرار با هیاتی که مجدد پرونده در آن مطرح می‌شود متفاوت است و همین امر به جهت عدم اطلاع هیات دوم منجر به تجدید قرار می‌شود.
در ادامه این جلسه فعالان اقتصادی استان هر یک بین یک تا سه دقیقه مشکل مالیاتی خود را مطرح کردند که با توجه به حجم متقاضیان و عدم بررسی دقیق و کارشناسی موضوعات مقرر شد تا سه نماینده از سازمان امور مالیاتی کشور در روز‌های آتی به کرمان آمده و گزارشات مودیان را یکایک بررسی کنند.
شایان ذکر است که سلمانی، مدیر کل امور مالیاتی استان موظف شده تا ظرف یک هفته فرایندی جهت بررسی مودیان حاضر در جلسه مشخص نمایند و مشکلات را مرتفع کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)