کد خبر: ۳۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان اگر چه کشاورزی قراردادی را به عنوان یکی از راه‌های خلاص شدن کشاورزان از شرایط فعلی معرفی می‌کند، اما معتقد است که برای پاسخگوی طرح بایستی درصدی از نیرو‌های جهاد کشاورزی پیگیری‌های مربوط به این امر را انجام داده و از سوی دگر آموزش‌های لازم نیز به تجار و کشاورزان داده شود تا قرارداد‌ها به صورت یکسان بسته شوند و کشاورز و یا صادرکننده در این امر متضرر نشوند.

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:کمتر از دو ماه به آغاز کشت محصولات جالیزی و کشت صیفی جات در گلخانه‌های جنوب کرمان مانده است، با این حال کشاورزان متضرر و ورشکسته چندان رغبتی به آماده سازی گلخانه‌ها و زمین‌های خود برای کاشت ندارند، حال آنکه به گفته عضو مجمع خبرگان کشاورزی دو سوم گلخانه داران حتی هزینه‌های تولیدشان را هم به دست نیاوردند.
شرایط اقتصادی و کرونا و تحریم سردرگمی کشاورزان برای کاشت در سال جدید را دو چندان کرده است، چنان چه اگر سال پیش کرونا به یک باره کشاورزان را غافگیر کرده و بازار محصول را به هم ریخت امسال از همان ابتدا تمام شرایط به همراه تجربه تلخ سال گذشته پیش رویش است.
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمان در خصوص پیشنهادات اتاق بازرگانی استان به عنوان نماینده بخش خصوصی برای کشاورزی استان می‌گوید:پیشنهاد بخش خصوصی برای گلخانه داران این بود که اگر کشاورزان وام‌هایی دارند که در حالت نزدیک شدن به سررسید هستند، این وام‌ها امهال شود و یک تا سه سال برای پرداخت آن به کشاورزان فرصت داده شود.
مقداد تکلوزاده دیگر پیشنهاد اتاق را اختصاص تسهیلات جدید به کشاورزان برای خرید نهاده‌ها و ارائه گزارش تکمیلی از شرایط سال محصولی جدید می‌داند. او در این رابطه می‌گوید:برای اینکه بتوانند کشاورزی را سر پا نگه دارند بایستی شرایط سال آینده در قالب گزارش تکمیل شود و بازار‌های جهانی،کیفیت و نوع محصول مورد نظر این بازار‌ها بررسی و به کشاورزان ارائه شود.
تکلوزاده درخصوص طرح پیشنهادی جهاد کشاورزی مبنی بر سوق دادن کشاورزان به سمت کشاورزی قراردادی می‌گوید: کشاورزی قرادادی بحث مطلوبی است که سالیان سال در دنیا استفاده شده و می‌شود در کرمان نیز برای بخش‌های معدودی از کشاورزی که بیشتر شامل گیاهان دارویی و گلخانه‌ها از این فرم قرارداد‌ها استفاده شده است.
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان اگر چه این طرح را به عنوان یکی از راه‌های خلاص شدن کشاورزان از شرایط فعلی معرفی می‌کند، اما معتقد است که برای پاسخگوی طرح بایستی درصدی از نیرو‌های جهاد کشاورزی پیگیری‌های مربوط به این امر را انجام داده و از سوی دگر آموزش‌های لازم نیز به تجار و کشاورزان داده شود تا قرارداد‌ها به صورت یکسان بسته شوند و کشاورز و یا صادرکننده در این امر متضرر نشوند.
تکلو زاده همچنین تاکید می‌کند که مهمترین نکته در این امر توانمندی تجار است چرا که اگر این تجار نتوانند محصولات خریداری شده را با این شرایط کرونا صادر کنند، ممکن است هم خود و هم کشاورزان را به ورطه ورشکستگی بکشانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)