کد خبر: ۳۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل ارشاد در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات مطرح کرد:
محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه مطبوعات گفت: جامعه ای می تواند به اهدافش برسد که مطبوعاتی فعال و پویا و رسانه های کارآمد و حرفه ای داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سخنانی  با اشاره به اهمیت و جایگاه مطبوعات گفت:  جامعه‌ای می‌تواند به اهدافش برسد که مطبوعاتی فعال و پویا و رسانه‌های  کارآمد و حرفه‌ای داشته باشد.
به گزارش گفتارنو محمدرضا علیزاده در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان افزود: امروز مسائل مختلف و به ویژه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از  بیماری کرونا  مردم را  از لحاظ روحی  تحت فشار قرار  داده است، در چنین شرابطی جامعه  نیازمند روحیه امید و نشاط است که رسانه‌ها می‌توانند با  انجام رسالت خود  این روحیه را به جامعه تزریق نمایند.
علیزاده ادامه داد: نقش مهم و تاثیر گذار دیگر رسانه ها، مطالبه گری و  بیان مطالبات مردمی و همچنین انتقال فعالیت‌ها و اقداماتی  است که دستگاه‌های دولتی و اداری  و نظام به مردم ارائه می‌دهند؛ چنین نقشی، بی شک اهمیت و دقت و حساسیت خاصی را طلب می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حضور و مشارکت اصحاب رسانه در انتخابات اخیر  خانه مطبوعات گفت: یک جمع حرفه‌ای از شهرستان‌های مختلف استان در  هیات مدیره خانه مطبوعات حضور دارند، جمعی که تجربه فعالیت رسانه‌ای و فعالیت در خانه مطبوعات را دارند، اکنون زمان ان است که همه اهالی رسانه در جهت تقویت این نهاد صنفی تلاش نمایند.
علیزاده با تاکید بر اولویت‌های مشترکی که وجود دارد، گفت: آموزش می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف  و جایگاه مطبوعات را ارتقاء بخشد. از نظر کیفی در برخی رسانه‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید با تعامل و همفکری و با آموزش‌های برنامه ریزی شده این مشکل را مرتفع کرد. مسائل صنفی نیز که شامل بحث‌های رفاهی، نیز می‌شود؛ مواردی است که مدنظر و دغدغه  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز هست و اداره کل استان  حمایت‌های لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد.
پیش از صحبت‌های مدیر کل ارشاد استان؛  محمدلطیف کار، رئیس هیأت مدیره  خانه مطبوعات استان،  با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش رو گفت: بسیاری از مشکلات مطبوعات، اقتصادی است. این مشکلات باعث شده که  فعالیت رسانه‌های  استان تحت تاثیر قرار گیرد.
وی خواستار حمایت لازم از سوی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این خصوص شد و  افزود: باید از مطبوعات حرفه‌ای حمایت کنیم و با برنامه ریزی‌های لازم  در این زمینه  کمک نماییم.
محمدرضا نژادحیدری  مدیرعامل خانه مطبوعات نیز در سخنانی گفت: با توجه به مشکلات موجود، نیازمند نگاه‌های نو به مقوله اطلاع رسانی هستیم، اگر  مطبوعات نتوانند با  شرایط موجود  خودشان را وفق بدهند و از شیوه‌های روز آمد  اطلاع رسانی بهره نبرند، از چرخه  اطلاع رسانی عقب می‌ماند و این به عنوان ضعف رسانه است.
وی در ادامه به مشکلات پیش روی مطبوعات  پرداخت و اولویت‌های لازم را برشمرد و افزود:  آموزش‌های لازم و با کیفیت یکی از اولویت‌های ضروری و مهم در دوره جدید  فعالیت هیات مدیره خانه مطبوعات  است،   باید آموزش‌هایی را به جامعه مخاطب عرضه کنیم که مبتنی بر شرایط روز باشد. مسئله دیگر، مالیات است که  رسانه‌ها را  با چالش مواجه کرده است، اولویت بعد به موقع صادر شدن کارت‌های عضویت اعضای خانه مطبوعات و پالایش اعضا است، ضمن این که مباحث رفاهی و آموزشی نیز  با جدیت دنبال خواهد شد.
در پایان  محمدجواد حسین زاده، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره  کل، گزارش اجمالی  از وضعیت پرداخت‌های مالی از سوی این اداره کل به خانه مطبوعات در سال گذشته ارائه کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)