کد خبر: ۳۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
چگونه جلوی انتقال ویروس کرونا در محیط کاری را بگیریم؟
جانشین مدیریت گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در محیط‌های کاری به ویژه بانک‌ها باید لوازم التحریر شخصی مورد استفاده قرار گیرد، متأسفانه در برخی مکان‌ها مشاهده می‌شود که از خودکارهای مشترک استفاده می‌شود در صورتی که باید توجه داشت اگر این لوازم به صورت مشترک استفاده شود می‌توانند به وسیله‌ای برای انتقال ویروس تبدیل شوند.

جانشین مدیریت گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان الزامات لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در محیط‌های کاری را تشریح کرد.

جعفر نوحی در خصوص راهکارهای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس در محیط‌های کاری اظهار کرد: سلامت شاغلین یکی از مباحث مهم در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ است.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی عوامل و راه‌های انتقال ویروس در محیط‌های کار، اظهار کرد: از این طریق می‌توان از انتقال ویروس کرونا در این قبیل محیط‌ها پیشگیری کرد.

نوحی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت و کاهش مواجه شاغلان باید یکسری الزامات در ارگان‌ها و ادارات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌ها ویروس کرونا عمدتاً از طریق ترشحات و ذرات ریز تنفسی و لمس اشیا پر تماس منتقل می‌شود، بیان کرد: در ادارات و ارگان‌ها مهم‌ترین بحث فاصله گذاری اجتماعی است که در این خصوص متناسب با نوع فعالیت هر ارگان، یکسری فاصله گذاری ها انجام می‌شود.

لزوم کاهش مواجه چهره به چهره افراد در محیط‌های کاری

نوحی با تاکید بر این باید میزان مواجه چهره به چهره کارکنان با کارکنان، کارکنان با مراجعان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند، افزود: تجمع در محل کار ممنوع است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان باید با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت تردد کنند، بیان کرد: استفاده از لوازم حفاظت فردی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید مدنظر قرار گیرد.

نوحی همچنین رعایت فاصله کارکنان در حین سرو غذا در سلف سرویس محیط‌های کاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته توصیه اکید می‌شود که در ادارات و محیط‌های کاری هیچ‌گونه غذایی سرو نشود و کارکنان غذای روزانه خود را به همراه داشته باشند و به صورت انفرادی استفاده کنند.

نوحی بیان کرد: صندلی‌های مراجعان با فاصله از یکدیگر قرار گیرد و این افراد باید ملزم به استفاده از ماسک در محیط‌های کاری شوند. این اقدامات زمانی مؤثر است که هم کارکنان و هم مراجعان پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند.

وی ادامه داد: در صورت امکان استفاده از سیستم‌های صوتی برای برقراری ارتباط با مشتریان در دستور کار قرار گیرد و برای حضور و غیاب از سیستم‌های تشخیص چهره استفاده شود و از شیوه اثر انگشت استفاده نشود.

لوازم التحریر مشترک استفاده نکنید

نوحی گفت: در محیط‌های کاری به ویژه بانک‌ها باید لوازم التحریر شخصی مورد استفاده قرار گیرد، متأسفانه در برخی مکان‌ها مشاهده می‌شود که از خودکارهای مشترک استفاده می‌شود در صورتی که باید توجه داشت اگر این لوازم به صورت مشترک استفاده شود می‌توانند به وسیله‌ای برای انتقال ویروس تبدیل شوند.

وی بیان کرد: برای کاهش تماس دست افراد با دستگیره درها باید درها به صورت نیمه باز باشد یا از درهایی استفاده شود که به صورت خودکار باز و بسته شوند.

جانشین مدیریت گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر لزوم پرهیز از استفاده از پول نقد ادامه داد: کاهش تعداد کارکنان به یک سوم باید با تصویب ستاد کرونا باشد.

لزوم غربالگری افراد در محیط‌های کاری

وی با اشاره به اینکه یکسری الزامات مانند فاصله گذاری، غربالگری، مراقبت و بازتوانی شامل تمامی شاغلان می‌شود، بیان کرد: تمامی افراد دارای علامت‌های مشابه بیماری کووید ۱۹ باید غربالگری شوند و فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و مدیران مجموعه باید از حضور این افراد در محیط کار جلوگیری کنند.

نوحی گفت: باید به صورت روزانه و تصادفی شاغلان غربالگری شوند و افراد دارای علائم یا کارکنانی که در تماس با بیماران کرونایی هستند را شناسایی کنند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی افراد مشکوک در ورودی هر محیط کار افزود: مدیران در خصوص گروه‌های حساس و دارای بیماری زمینه‌ای تمهیداتی به کار گیرند که این افراد دورکاری کنند یا در محیطی دور از مابقی کارکنان قرار گیرند.

جانشین مدیریت گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص بازتوانی افراد مبتلا گفت: این افراد بعد از بهبود مجدداً در محیط کار حضور پیدا می‌کنند که البته باید ابتدا ارزیابی‌های لازم بهداشتی و پزشکی و آزمایشات لازم انجام شود و بعد از تأیید پزشک یا مرکز بهداشتی و درمانی می‌توانند به محیط کار بازگردند.

منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)