کد خبر: ۳۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر موثرترین عامل درمان بیماری کرونا حمایت تنفسی و نه دارو است.

به گزارش انتخاب، قاسم جان بابایی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد استانی کرونا در استان بوشهر افزود: در همین ارتباط با حمایت و اعتمادی که دولت به شرکت‌های دانش بنیان جوان کرده هزینه خرید ۲ هزار دستگاه ونتیلاتور را تقبل کرده است.

 وی اظهارداشت: سرمایه گذاری ما در راستای توسعه تخت‌های ویژه و آی سی یو، دستگاه کمک تنفسی و دستگاه‌های اکسیژن ساز است که تلاش شده نیاز استان‌ها از جمله بوشهر در این خصوص برطرف شود.

معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز دنیا با ویروسی سر و کار دارد که تاکنون هیچ درمانی برای آن کشف نشده و با توجه به شباهت این ویروس از لحاظ ساختمانی به ویروس هپاتیت سی، اچ آی وی و آنفلوآنزای H۱N۱ از داروهایی که برای درمان این ویروس‌ها استفاده می‌شود، برای ویروس کرونا نیز استفاده می‌شود.

جان بابایی اضافه کرد: ایران تاکنون در این عرصه دستخوش تصمیم گیری‌های غلط نشده است و جزو سه تا چهار کشوری است که بیشترین تحقیقات را در خصوص بیماری کرونا انجام داده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تمام مطالعات و پیشرفت‌های پزشکی در خصوص کرونا جمع آوری و این باعث شده تصمیم گیری‌ها عجولانه نباشد و در زمان حاضر نیز تصمیم گیری‌های لازم در این خصوص گرفته شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: الان همه برنامه های موثر در کشور وجود دارد و داروی احتمالی که روی این ویروس می‌تواند موثر باشد به شرکت‌های دارویی توصیه شده و تا سه هفته آینده داروهای تحقیقاتی جدیدی در حال ساختن هستند.

جان بابایی با اشاره به اینکه روش پلاسما درمانی در استان بوشهر وجود ندارد اضافه کرد: با شرایطی که وجود دارد همه داروهای موثر در درمان کرونا در استان وجود دارد و پلاسما درمانی نیز یکی از روش‌های درمانی است که روش جایگزین هم دارد اما باز هم تلاش می‌شود که این روش درمانی نیز در استان اجرا شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دولت در قالب نظام سلامت گام‌های موثری در استان بوشهر برداشته و اگر توسعه تخت‌های بیمارستانی نبود امروز وضعیت بدتر و مرگ و میرهای بیشتری در انتظار ما بود با این وجود این استان شکننده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده اما در زمان حاضر کمبود تخت، تخت‌های ویژه، اورژانس از جمله نیازهای استان بوشهر است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان بوشهر جزو استان‌هایی است که بیماران بدحال آن زیاد و میزان مراجعه مردم شامل اطفال، میانسالان و کودکان زیاد است براین اساس یک سوم بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه را جوانان تشکیل می‌دهند که با توجه به توسعه تخت‌ها بیشتر آنها نجات می‌یابند.

جان بابایی تاکید کرد: با این وجود استان بوشهر به لحاظ اینکه بیمارستان جایگزین ندارد و تجهیزات موجود با توجه به موقعیت استان از لحاظ صنعتی و اقتصادی جوابگو نیست و باید تدبیر کرد اما در کوتاه مدت قرار شد هر تعداد دستگاه کمک تنفسی و ونتیلاتور که برای استان لازم است تامین شود و هر گونه توسعه‌ای در خصوص تخت‌های ویژه لازم است باید انجام شود.

این مقام مسئول گفت: الان مریض در انتظار آی سی یو در استان وجود ندارد اما برای آرامش مردم این تجهیزات تامین می‌شود.

جان بابایی اضافه کرد: تلاش می‌شود تجهیزات لازم بیمارستان شهدای هسته‌ای علاوه بر تجهیزات اورژانس، تخت‌های ویژه و دستگاه سی تی اسکن آن قبل از مهرماه بهره برداری شود.

وی ادامه داد: با توجه به خستگی کادر درمان تلاش می‌شود قبل از مهرماه نیروهای جایگزین و کمکی به کادر درمان استان تزریق شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر بیماری کرونا به صورت آبرومندانه در کشور در حال مدیریت است و خوشبختانه بر خلاف سایر کشورها این بیماری بدون مشکل اجتماعی در حال مدیریت است.

جان بابایی ادامه داد: وفاق، همدلی و اتحاد از مهمترین دستاوردهای کروناست و این مهم بعنوان یک سرمایه برای کشور تلقی می‌شود که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر چند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان خط مقدم در بیماری کرونا به شمار می رود اما همه دستگاه‌ها در کنار این وزارتخانه بودند و تاکنون به خوبی این بیماری در کشور مدیریت شده است.

جان بابایی افزود: هر چند در ابتدا ساده انگاری مردم نسبت به کرونا باعث شد که بیماری تشدید شود اما امروز با تبلیغات و هشدارهایی که داده شده مردم بیشتر توجه دارند و انتظار می رود این توجه‌ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: امروز مردم شیوه زندگی خود را تغییر داده اند و با رعایت مسائل بهداشتی زندگی با کرونا را باید تجربه کنند.

جان بابایی با تاکید براینکه بیماری کرونا فرسایشی است گفت: در این شرایط دلجویی از کارکنان بهداشت و درمان می‌تواند خستگی را از تن کادر درمان بیرون آورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)