کد خبر: ۳۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
ضرب العجل رییس کل دادگستری برای تعیین تکلیف بیش از 800خودرو:
رییس کل دادگستری استان کرمان شیوه فعلی نگهداری خودروهای موجود در پارکینگ شورای مبارزه با مواد مخدر را موجب کسر فاحش قیمت و تضییع این خودروها دانست و گفت: به منظور تعیین تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نیازمند اقدام انقلابی، جهادی و موثر این ستاد و سایر سازمان های مربوطه هستیم.

رییس کل دادگستری استان کرمان شیوه فعلی نگهداری خودروهای موجود در پارکینگ شورای مبارزه با مواد مخدر را موجب کسر فاحش قیمت و تضییع این خودروها دانست و گفت: به منظور تعیین تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نیازمند اقدام انقلابی، جهادی و موثر این ستاد و سایر سازمان های مربوطه هستیم.

به گزارش ایسنا،یدالله موحد در نشست کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تاکنون مصوبات و اقداماتی را برای تعیین تکلیف این خودروها داشته که تاکنون نتیجه مورد انتظار حاصل نشده است و از این رو چاره اندیشی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تعیین تکلیف اموال این ستاد در استان کرمان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که همواره با آن در سطح ملی و استانی روبرو هستیم و در استان کرمان پررنگ تر دیده می شود، توقیف، ضبط و فروش اموال حاصل از قاچاق مواد مخدر و یا اموال و اماکنی که برای قاچاق مورد استفاده قرار می گیرند، است.

موحد با اشاره به حجم بالای خودروها و اموال توقیف شده طی سال های گذشته، تصریح کرد: با روال های معمول نتیجه مطلوب برای تعیین تکلیف این خودروها حاصل نشده و لازم است که در این رابطه تصمیمات و اقدامات انقلابی، فوری و دلسوزانه در دستور کار قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: هر خودرو و یا اموال حاصل از قاچاق مواد مخدر به محض کشف باید با دستور قضایی در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد و این شورا باید در زمینه تامین هزینه های مورد نیاز برای انتقال خودروهایی که امکان حرکت ندارند نیز همکاری لازم را با سازمان های کاشف داشته باشد.

موحد با اشاره به لزوم تعیین تکلیف فوری اموال و خودروهای در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد: تاکنون نیز اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شده اما می طلبد که این اقدامات با وسعت و کیفیت بیشتری دنبال شوند.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری اموال مجهول المالک به ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: در رابطه با اموالی که سوابق قضایی آنها موجود نیست باید این اموال به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل شود تا کار فروش و مدیریت آنها انجام شود و درباره اموالی که سوابق قضایی آنها موجود است و مرتبط با مواد مخدر هستند باید با اجرای مواد قانونی سریعا تعیین تکلیف شوند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار کرد: اموال منقول و غیر منقول فاقد سابقه قضائی نیز باید در اسرع وقت تحویل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شوند.

موحد با اشاره به تعیین تکلیف ۵۰۰ خودروی توقیف شده در سال گذشته به صورت فروش از طریق مزایده، گفت: در این سال بالغ بر ۸۰۰ خودروی جدید به این پارکینگ اضافه شده که آمارها نشان دهنده آن است که اگر این روند ادامه یابد همواره با افزایش موجودی روبرو خواهیم بود .

وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف این اموال باید ظرف یک ماه آینده به صورت جدی دنبال شود و در این رابطه دستورات لازم از سوی دادستان مرکز استان و دادستان های شهرستان ها صادر خواهد شد.

عالی ترین مقام دستگاه قضایی در استان کرمان با بیان این مطلب که در زمینه ضبط و توقیف اشیاء و استرداد آنها به ویژه در پرونده های مواد مخدر باید نظارت قانونی ازحیث رعایت حقوق شهروندی انجام شود، تاکید کرد:  دراین راستا لازم است که دستورالعمل ها و قوانین موجود بازنگری شوند تا این اموال در اسرع وقت یا به مراجع قانونی و یا به صاحب مال تحویل شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با تاکید بر این مطلب که هیچ سازمان کاشفی حق نگهداری اموال مربوط به قاچاق مواد مخدر را ندارد، گفت: تمامی اموال باید در اسرع وقت به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تحویل شود و این شورا نیز بدون لحاظ موارد قانونی اجازه هیچگونه واگذاری به سازمان ها را ندارد.

موحد بر تشکیل تیم های تخصصی برای تعیین تکلیف این اموال نیز تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی نیز با استفاده از ظرفیت های قانونی، نیروی انسانی و زیرساخت های موجود خود، پشتیبانی حداکثری از تعیین تکلیف این اموال را در برنامه کاری خود دارد.

وی بر همکاری سازمان بازرسی برای نظارت بر مزایده های فروش خودروهای توقیف شده و نیز ارائه مشاوره های فکری برای تعیین تکلیف بهتر این اموال نیز تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که ایجاد زیرساخت های سامانه مزایده خودروهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز به صورت ویژه در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)