کد خبر: ۳۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه اگر وضعیت استان قرمز باشد کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شوند، اظهار کرد: برای پایه اول در همه وضعیت‌های قرمز، سفید و زرد برنامه‌ریزی شده که اگر وضعیت استانی قرمز باشد ۱۵ شهریور روز شکوفه‌ها با ظرفیت نصف، کلاس ها برگزار می‌شود و کلاس‌های سایر پایه از روز ۱۶ شهریور به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

۳ سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید/ارائه آموزش به شکل مجازی،طرح زوج و فرد و برگزاری کلاس با نصف ظرفیت/امسال پیش دبستانی اجباری نیست

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای بازگشایی مدارس سه سناریو تعریف شده است.

عباس ضیاء صبح امروز ۲۵ تیرماه در جمع خبرنگاران درباره زمان شروع سال تحصیلی جدید گفت: شروع مدارس براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ شهریورماه است که برای بازگشایی مدارس سه سناریو تعریف شده است.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت استان قرمز باشد کلاس‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شوند، اظهار کرد: برای پایه اول در همه وضعیت‌های قرمز، سفید و زرد برنامه‌ریزی شده که اگر وضعیت استانی قرمز باشد ۱۵ شهریور روز شکوفه‌ها با ظرفیت نصف، کلاس ها برگزار می‌شود و کلاس‌های سایر پایه از روز ۱۶ شهریور به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: اگر وضعیت زرد باشد، روز ۱۵ شهریورماه روز شکوفه‌ها است و در کنار آن پیش‌دبستانی‌ها روز غنچه‌ها خواهند داشت و از روز یکشنبه کلاس‌ها به شکل ترتیبی(زوج و فرد) برگزار خواهند شد و برای وضعیت سفید که بیشتر شامل مدارس عشایری و روستایی می‌شود روز ۱۵ شهریور روز شکوفه‌ها و از روز ۱۶ شهریور همانند سنوات قبل کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد فقط با این تفاوت که یک روز از هفته آموزش‌های مجازی برای آشنایی با برنامه شاد و تمرین سوالات صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص اینکه اگر کلاس‌ها با نصف ظرفیت برگزار شوند مدارس با کمبود فضای فیزیکی مواجه نخواهند شد؟ بیان کرد: برای مقطع ابتدایی کلاس‌های درسی با حداکثر ظرفیت ۳۱ نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم که نصف این ظرفیت حدود ۱۶ نفر خواهد شد و به دلیل آنکه در مقطع ابتدایی دانش آموزان یک معلم را دارند نصف آنها در روزهای زوج و نصف دیگر در روزهای فرد در سر کلاس درس حضور پیدا خواهند کرد بنابراین مشکلی برای این نوع برگزاری در مقطع ابتدایی نداریم اما شاید برای دوره متوسطه با مشکلاتی روبرو شویم که باید برای آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

ضیاء با اشاره به کار زیاد معلمین در سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: در حال تنظیم یک دستورالعمل غیرقابل استنادی برای پیشنهاد به وزارتخانه هستیم تا حق الزحمه‌ای برای معلمین در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: امسال پیش دبستانی اجباری نیست و می‌توانند دانش آموزان تابستان سال بعد این دوره را بگذرانند، ضمن آنکه در بحث شهریه‌ها پیش‌دبستانی فقط شهریه ثابت گرفته می‌شود گفتنی است که در پیش دبستانی تراکم بیش از ۲۰ تا ۲۵ نفر نیست و در یک روز دو گروه می‌توانند حضور داشته باشند زیرا ساعات حضور پیش دبستانی‌ها روزانه، ۳ ساعت است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید برآنکه تحت هر شرایطی مدارس در سال تحصیلی جدید باز خواهند بود حتی در دوره پیش دبستانی، اظهار کرد: اکنون فقط شهریه ثابت از دانش آموزان اخذ می‌شود و هیچ هزینه افزایشی نباید از سوی مدارس گرفته شود و برای مدارس غیردولتی نیز از امسال یک تفاهمنامه بین ولی و مدرسه منعقد خواهد شد که این تفاهمنامه بیشتر به نفع ولی بوده زیرا دیگر مدارس نمی‌توانند براساس این تفاهمنامه در طول سال هزینه اضافه‌ای را از اولیای دانش آموزان اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس هیات امنایی در طول سال شهریه دانش اموزان را باید بگیرند افزود: در هیچ مدرسه‌ای شرط معدل، مصاحبه و آزمون به جزء برای مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان، شرط ثبت‌نام نخواهد بود و ثبت‌نام دانش‌آموزان براساس کروکی منزل آنها صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)