کد خبر: ۳۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع هیات مدیره خانه مطبوعات:
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی استان کرمان برای افزایش دانش حقوقی جامعه و اجرای برنامه‌های تحولی مد نظر خود نیاز به همکاری رسانه‌ها دارد، گفت: دستگاه قضایی آماده حمایت قانونی از رسانه‌ها و توسعه تعاملات با اصحاب رسانه به منظور توسعه دانش و آگاهی‌های حقوقی مردم است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی استان کرمان برای افزایش دانش حقوقی جامعه و اجرای برنامه‌های تحولی مد نظر خود نیاز به همکاری رسانه‌ها دارد، گفت: دستگاه قضایی آماده حمایت قانونی از رسانه‌ها و توسعه تعاملات با اصحاب رسانه به منظور توسعه دانش و آگاهی‌های حقوقی مردم است.
یدالله موحد در دیدار اعضای دوره جدید هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با وی افزود: تردیدی نیست که رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و مجازی در مهندسی و تنویر افکار عمومی نقش مهم وکم نظیری را ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به سطح فعالیت رسانه‌ها در حوزه‌های محلی، استانی، کشوری و جهانی، تصریح کرد: رسانه‌ها در برخی موارد از این ظرفیت خود در حوزه‌های مثبت و گاهی در حوزه‌های منفی بهره گیری می‌کنند و تغییر مسیر افکار عمومی توسط رسانه‌ها در مدت زمان کوتاه، نشان می‌دهد که رسانه‌ها جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده اند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که بین تنویر افکار عمومی و فعالیت‌های کمی و کیفی رسانه‌ها رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد، اظهارداشت: رسانه‌ها در سطوح مختلف محلی، استانی، کشوری و جهانی هر چه از از نظر کمی و کیفی فعالتر بوده و در امور جامعه به شکل توانمندتری ورود کنند، رشد افکار عمومی ملموس‌تر و گردش اطلاعات قابل مشاهده‌تر است.
موحد تصریح کرد: رسانه‌ها محتاج یک مدیریت کارآمد هستند که بر اساس سیاست گذاری درست، جامعه رسانه‌ای را به اثرگذاری بیشتر و کارایی بالاتر سوق دهد و این موضع درکشور ما که به صورت مستمر مورد هجمه رسانه‌های معاند قرار دارد، از اهمیت ویژه تری برخوردار است.
وی با اشاره به این مطلب که فعالیت مستمر رسانه‌های معاند برای جامعه بشری بسیار خطرناک است، گفت: وجود رسانه‌های مقاوم، کارآمد، هماهنگ و هوشمند یکی از نیاز‌های اصلی کشور، انقلاب، نظام و ملت در برهه کنونی و در برابر فعالیت رسانه‌های معاند است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: انتظار می‌رود که خانه مطبوعات با ایجاد هماهنگی بین رسانه‌ها و براساس تجزیه و تحلیل و آنالیز جامعه رسانه‌ای جهان، اقتدار رسانه‌ای استان و کشور را ارتقا بخشیده و خط دهی و جهت دهی مناسب افکار عمومی را در برنامه کاری خود قرار دهد.
موحد گفت: خانه مطبوعات استان کرمان در مقاطعی به شکل خوب و قابل قبولی به نقش خود عمل کرده ست و امیدواریم در این دوره پاسخ مناسبی به نیاز‌های رسانه‌ای استان دهد.
وی با اشاره به این مطلب که نقش‌های خانه مطبوعات در رهبری و هدایت افکار عمومی و ایجاد ارتباط سازنده و مناسب بین اصحاب رسانه و نهاد‌های مختلف اجتماعی، تاکید کرد: خانه مطبوعات ظرفیت ارزشمندی است که می‌تواند در ابعاد مختلف توانمندی خود را ظهور و بروز دهد و بستر‌هایی را فراهم کند تا گام‌های بلندی برداشته شود و از سوی دیگر تعامل مثبت و سازنده‌ای را بین مدیران مسئول، خبرنگاران و هیات تحریریه رسانه‌ها با نهاد‌های حاکمیتی و عمومی و سازمان‌های مردم نهاد برقرار کند.
مقام ارشد قضائی در استان کرمان خاطرنشان کرد: انتظار است که خانه مطبوعات استان در دوره جدید خود در تعامل با مجموعه‌های حاکمیتی، آماده حرکت‌های تحولی و سازنده در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش‌های مطالبه گری و پرسشگری شده و در حوزه امنیت شغلی و مصون سازی همکاران رسانه‌ای نیز گام‌های بزرگی را بردارد.
موحد با تاکید بر این مطلب که مصون سازی و ایجاد امنیت حرفه‌ای و شغلی از زوایای مختلف قابل توجه است، تاکید کرد: گاهی اوقات اگر دانش همکاران رسانه‌ای ارتقاء یابد که در برخی مسائل خطر نکنند و بدانند که چه مسائل و مسیر‌هایی برای آن‌ها خطر آفرین است، به معنای مصون سازی است، زیرا وقتی بتواند مطالب خود را به درستی بیان کند، کسی نمی‌تواند به آن‌ها ایرادی وارد کند و از این مسیر ضمن حفظ آزادی بیان افراد، از بروز مشکلات بعدی برای آن‌ها جلوگیری می‌شود.
وی گفت: با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان راه صحیح انتقال مطالب صحیح و دقیق را برای اهالی رسانه فراهم کرد تا در ادامه آن ضمن حفظ اعتبار رسانه‌ای رسانه ها، از بروز مشکلات بعدی برای آن‌ها جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که در حوزه مصون سازی رسانه‌ها باید به شکلی اقدام شود که اصحاب رسانه روحیه انتقادگرایانه و مطالبه گری خود را از دست ندهند، گفت: رسانه‌ها باید ضمن پیگیری مسائل، مدافعات و حرف دستگاه‌ها را شنیده و در صورتی که پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکنند، موارد را در سطح رسانه‌ای مطرح کرده و به وظیفه خود در حوزه مطالبه گری عمل کنند و خانه مطبوعات نیز باید از همکاران خود به خوبی و محکم دفاع کند.
موحد با اشاره به این مطلب که دستگاه قضایی استان کرمان برای افزایش دانش حقوقی جامعه و اجرای برنامه‌های تحولی مد نظر خود نیاز به همکاری رسانه‌ها دارد، گفت: دستگاه قضایی آماده حمایت قانونی از رسانه‌ها و توسعه تعاملات با اصحاب رسانه به منظور توسعه دانش و آگاهی‌های حقوقی مردم است.
وی با اشاره به این مطلب که ارتباط با قضات و انعکاس خاطرات قضایی یکی از راهکار‌های توسعه دانش حقوقی مردم است، گفت: فعالیت‌هایی که با افکار عمومی ارتباط دارند، حساسیت‌ها و ظرافت‌های ویژه‌ای دارد و در توسعه تعاملات بین رسانه‌ها و قضات باید به این حساسیت‌ها توجه شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جشنواره قلم و عدالت به منظور تقویت ارتباط بین دستگاه قضایی و رسانه‌ها طرح ریزی وتاکنون در دو مرحله اجرایی شده است، گفت: توسعه همکاری خانه مطبوعات در راستای برگزاری جشنواره قلم و عدالت نیز تاکید کرد و گفت: در دوره‌های گذشته نیز از این ظرفیت استفاده شده است.
موحد با بیان این مطلب که توانمندی استان کرمان در حوزه رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای بسیار بالاست و این توانمندی‌ها باید به منصه ظهور برسد، گفت: به نجابت و صداقت اصحاب رسانه استان کرمان اعتقاد داریم و باید با همراهی رسانه‌ها از توانمندی‌های موجود استان کرمان به بهترین نحو بهره گیری کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)