کد خبر: ۳۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ۴۵ درصد ورزشکاران سازماندهی‌ شده این استان را بانوان تشکیل می‌دهند که این امر گواه بر حضور پررنگ بانوان در ورزش است.

مدیرکل ورزش: بانوان ۴۵ درصد ورزشکاران کرمان را تشکیل می‌دهند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ۴۵ درصد ورزشکاران سازماندهی‌ شده این استان را بانوان تشکیل می‌دهند که این امر گواه بر حضور پررنگ بانوان در ورزش است.

میثم پاریزی در نشست هم اندیشی کارگروه تخصصی ورزش بانوان استان کرمان افزود: در این زمینه ۴۷ هزار نفر از ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان کرمان بانوان هستند که این آمار نشان می دهد این استان با توجه به پهناوری و اقلیم از ظرفیت ورزش بانوان به عنوان یک فرصت برای تقویت این حوزه اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در صدد تحقق اهداف ورزش بانوان هستیم اظهار داشت: همواره در سیاست‌گذاری‌های ورزش کرمان ۵۰ درصد جامعه هدف خود را بانوان می‌دانستیم و  بانوان این استان توانایی خوبی در حوزه ورزش قهرمانی دارند و این امر ظرفیت بالایی برای استان محسوب می‌شود.

سند راهبردی ارتقای وضعیت زنان در کرمان نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به برگزاری این نشست در راستای سند راهبردی ارتقای وضعیت زنان و خانواده که در اردیبهشت سال جاری با حضور استاندار کرمان و معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به تصویب رسید گفت: بخشی از آن مربوط به ورزش بانوان است که اجرای آن می تواند نشاط عمومی بین بانوان ایجاد کند.

وی بیان داشت: همچنین دیدگاه مثبت استانداری کرمان می تواند به توسعه ورزش بانوان کمک کند.

پاریزی افزود: معتقدیم در ورزش بانوان باید به صورت کاربردی برای گروه های سنی مختلف کار شود زیرا هنوز جایگاه بانوان می‌تواند بهتر باشد و با توجه به تجربه در این حوزه و نامه معاون رییس جمهوری در خصوص اینکه حوزه ورزش و جوانان به عنوان بخش اصلی در اهداف سند فعالیت کند، رسالت ورزش و جوانان استان کرمان را در این حوزه سنگین می‌کند.

وی تصریح کرد: با هم افزایی در سطح دستگاه‌های اجرایی ظرفیت مناسبی برای توسعه ورزش بانوان در استان کرمان ایجاد شده و ظرفیت داریم در بخش بانوان فعالیت های بسیاری را انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه این نشست ها به صورت مستمر و ماهانه برگزار شود گفت: باید سند ارتقای سلامت بانوان را در حوزه ورزش به صورت تخصصی تهیه و هم افزایی دستگاه ها را در آن لحاظ کنیم.

وی بیان داشت: مهمترین رکن و سیاست کاری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان این است که به فعالیتی که انجام می دهیم، اعتقاد داشته باشیم و این اداره کل و ادارات شهرستان ها به توانایی های بانوان اعتقاد دارند.

توانمندی‌های بانوان کرمان در ورزش قهرمانی

پاریزی افزود: یکسری سخت گیری‌ها برای بانوان بی انصافی در حق آنان است و با این وجود توانمندی بانوان استان کرمان را در حوزه قهرمانی به چشم می‌بینیم.

وی عنوان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زهرا نعمتی به عنوان تنها نماینده استان کرمان در رقابت های المپیک از بانوان معلول ما است و حضور پرچم دار المپیک و پاراالمپیک از بانوان افتخاری برای استان محسوب می شود.

وی گفت: المپیک ۲۰۲۰ به تعویق افتاد و کسب سهمیه زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان استان کرمان قطعی است و بانوانی هنوز از این استان حضور دارند که می توانند سهمیه المپیک را کسب کنند، همچنین تیم های فوتبال شهرداری بم و سیرجان سال‌ها در لیگ برتر بانوان جایگاه قهرمانی و نایب قهرمانی دارند و هیچ تیمی به جایگاه آنان نخواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: ۲ سال پیاپی تیم تنیس روی میز استان کرمان قهرمان لیگ برتر بانوان کشور می‌شود و کسب سکوها در دیگر ورزش های بانوان و در حوزه ورزش همگانی، نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم از چهار معاونت ورزش و جوانان استان کرمان ۲ معاون خانم هستند و اعتقاد داریم این ظرفیت می‌تواند سیاست‌های ما را بهتر پیش ببرد.

۵۰ درصد دبیران سمن‌های کرمان بانوان هستند

پاریزی اضافه کرد: استان کرمان جزو پنج استان کشور در تعداد سمن ها قرار دارد و بیش از ۵۰ درصد از دبیران سمن ها از بانوان انتخاب شده اند و اماکن ورزشی در اختیار بانوان قرار می گیرد لذا در حوزه ورزش و جوانان عدالت رعایت شده است.

وی گفت: برخی از سمن های بانوان استان کرمان دارای اعتبارنامه حوزه اشتغال هستند و توانمندی دستگاه ها و نحوه ارتباطات را برای رسیدن به اهداف سند راهبردی ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: راه اندازی پارک های بانوان به صورت ویژه پیگیری می‌شود و فرهنگسازی از طریق کلیپ برای ارتقای سطح ورزش و بانوان می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه یک ساعت پیاده‌روی در روز می تواند ۵۰ درصد خطر ابتلا به حمله قلبی را و نیم ساعت پیاده روی خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد افزود: بانوان برای افزایش سطح سلامتی و نشاط باید ورزش کنند و آب بسیاری بنوشند زیرا این امر از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می‌کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)