کد خبر: ۳۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خبر داد:
مرجان شاکری خطاب به شکارچیان گفت: برای شکار هر راس قوچ، میش، کل و بز نر ۲۵ میلیون تومان و برای هر گونه شکار ماده این نوع حیوانات ۷۵ میلیون تومان جریمه برای شکارچیان در نظر گرفته شده است ضمن آنکه شکارچیان باید بدانند باتوجه به چابک سازی یگان حفاظت محیط زیست استان حتما در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خطاب به شکارچیان گفت: برای شکار هر راس قوچ، میش، کل و بز نر ۲۵ میلیون تومان و برای هر گونه شکار ماده این نوع حیوانات ۷۵ میلیون تومان جریمه برای شکارچیان در نظر گرفته شده است ضمن آنکه شکارچیان باید بدانند باتوجه به چابک سازی یگان حفاظت محیط زیست استان حتما در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

به گزارش ایسنا،مرجان شاکری، با اشاره به مناطق حفاظت شده استان کرمان گفت: مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست ۱۱ درصد از سطح استان کرمان را تشکیل می‌دهند که شامل؛ پارک ملی خبر، یک اثر طبیعی ملی سیرچ، ۴ پناهگاه حیات وحش، ۱۱ منطقه حفاظت شده، ۴ منطقه شکار ممنوع و یک منطقه قرق شده می باشد.

وی به تبیین دلایل افزایش تعداد شکارچیان در سطح استان پرداخت و اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی مردم به دنبال تامین گوشت ارزان هستند و منکر این که افرادی برای تفریح به شکار می‌روند نیستیم ولی اکثر شکارچیانی که اکنون دستگیر می‌شوند بیشتر انگیزه مادی دارند که این افراد برای فروش گوشت یا تامین گوشت خانواده دست به شکار غیرمجاز می‌زنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خطاب به شکارچیان گفت: برای شکار هر راس قوچ، میش، کل و بز نر ۲۵ میلیون تومان و برای هر گونه شکار ماده این نوع حیوانات ۷۵ میلیون تومان جریمه برای شکارچیان در نظر گرفته شده است ضمن آنکه شکارچیان باید بدانند باتوجه به چابک سازی یگان حفاظت محیط زیست استان حتما در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد شکارچیان غیرمجاز زیاد شده‌ است؟، عنوان کرد: نمی‌توان مدعی شد که شکارچی زیاد شده زیرا این افراد و تفنگ‌ها بوده‌اند اما شاید اسلحه‌های غیرمجاز زیاد شده باشد اما اکنون برای شکار دلیل دارند و آن دلیل معیشت است.

شاکری در رابطه با قاچاق گونه‌های خاص حیات وحش استان به ایسنا گفت: مواردی از قاچاق گونه های خاص حیات وحش در استان داشتیم به طوری که اول امسال نیز دو پرونده در زمینه قاچاق پرنده شکاری داشتیم که قاچاقچیان دستگیر و تحویل دستگاه قضا شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: تقریبا قاچاقچیان گونه های حیات وحش در استان کرمان غیربومی بوده و از استان‌های دیگر می باشند ضمن آنکه عده‌ای نیز در شمال استان اقدام به خرید و فروش پرنده‌های شکاری در فضاهای مجازی می کردند که با هوشیاری یگان حفاظت محیط زیست این افراد نیز دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا حضور شکارچیان در مناطق حفاظتی کمتر بود ضمن آنکه امسال شاهدیم که دوقلوزایی در بین حیات وحش اتفاق افتاده است و جمعیت حیات وحش استان کرمان افزایش پیدا کرده است.

وی از حضور بخش خصوصی در راستای حفظ حیات وحش سخن به میان آورد و اظهار کرد: هر جا که بخش خصوصی، سمن‌ها و مردم به کمک حفاظت محیط زیست آمده‌اند؛ طبیعت خیلی بهتر حفظ شده است گفتنی است که در استان کرمان تعدادی شکارچی هم اکنون رو به حفظ حیات وحش آورده‌اند به طوری که دیگر نه خودشان شکار نمی‌کنند و نه اجازه شکار به افراد دیگر را می دهند.

شاکری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بارندگی‌های امسال و سرسبزی کوه‌ها و دشت‌ها، عنوان کرد: با توجه به بارندگی های خوب استان کرمان در سال آبی جاری، امسال همه مراتع و جنگل های استان به لحاظ آتش‌سوزی در شرایط بحرانی قرار دارند. سال گذشته آتش سوزی زیادی داشتیم و امسال دستگاه‌های استان هوشیارانه‌تر و جدی‌تر برخورد می‌کنند و تاکنون آتش‌سوزی‌ها نسبت سال گذشته کمتر بوده است.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود گریزی به وضعیت تالاب جازموریان زد و به ایسنا گفت: امسال باتوجه به بارندگی‌ها ۱۰۰ درصد تالاب جازموریان آبگیری شد. باید مدنظر داشت که تالاب جازموریان یک تالاب فصلی است که حالت اسفنجی دارد و آب به خود جذب و در نهایت سفره‌های زیرزمینی و پوشش گیاهی را تقویت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره موضع‌گیری در خصوص مالچ پاشی اظهار کرد: از نظر سازمان حفاظت محیط زیست مالچ پاشی دارای استانداردهایی است که متاسفانه سازمان مراتع و جنگل‌ها زیربار استعلام این استانداردها نرفته اما امسال خوشبختانه قیر مجانی به این موضوع اختصاص داده نشد ولی در مجموع بنده به عنوان یک کارشناس محیط زیست با مالچ پاشی مخالف هستم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

601  مددجوی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند / صدور 7 هزار و 552 رای جایگزین حبس

پیرو هشدار وقوع سیلاب؛ بیمارستان صحرایی در کرمان برپا شد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

 ۵ هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد

پیش بینی هواشناسی از بارش باران و احتمال سیل و آبگرفتگی در کرمان

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی قوت گرفت

اخاذی زن و مرد مامورنما از کشاورزان عنبرآبادی

حمایت بهزیستی از  1338 خانواده دارای فرزند چند قلو در کرمان

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

استاندار کرمان: مرخصی همه مدیران کل در استان لغو شد / در صورت نیاز مردم در مدارس اسکان داده شوند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)